عرضه ی هدست واقعیت افزوده اپل مجهز به دو صفحه نمایش 8 K

عرضه ی هدست واقعیت افزوده اپل مجهز به دو صفحه نمایش 8 K

هدست واقعیت افزوده اپل با دو صفحه نمایش8 K و قابلیت پشتیبانی از واقعیت مجازی عرضه خواهد شد

طی روزهای گذشته اخباری در دنیای تکنولوژی مطرح شده که نشان می دهد کمپانی اپل در حال کار بر روی هددست واقعیت افزوده ای می باشد که دارای دو صفحه نمایش با رزولوشن8 K بوده و قابلیت پشتیبانی از واقعیت مجازی را نیز دارا می باشد.

احتمالات و گمانه زنی های بسیاری مطرح شده که در ارتباط با برنامه ی اپل در خصوص تولید هدست واقعیت افزوده می باشد. یکی از منابعی که در ارتباط با وب سایت CNET ادعا کرده است که هدستی که مخصوص این کمپانی آمریکایی است با کد نام T288 قابلیت پشتیبانی از محتوای واقعیت مجازی را دارا بوده و دارای صفحه نمایش های8 K می باشد؛ باید این نکته را نیز عنوان کنیم که حتی در هدست اچ تی سی وایو پرو رزولوشنی که در مورد هر کدام از صفحه نمایش ها به کار رفته محدود به1600 در1440 پیکسل می باشد.

در صورتی که ادعای این منابع صحیح باشد اپل این قابلیت را دارد با هدست خود تاثیر Screen Door را به صورت کامل حذف خواهد کرد. اثر Screen Door برخی مواقع زمانی که از هدست استفاده می شود خود را نشان می دهد و در اثر آن کاربر این قابلیت را پیدا می کند که فاصله ی بین پیکسل ها را به خوبی تشخیص دهد. از میان برداشتن این تاثیر در کنار نزدیک تر شدن تجربه به واقعیت احتمال دارد در بهتر شدن بیماری حرکت در خصوص بعضی از کاربران نیز فایده هایی را داشته باشد.

اینگونه عنوان شده است که این باکس در کنار هدست اپل دارای پردازنده های سفارشی شده ای می باشد که احتمال داده می شود در سال2020 در خصوص تولید رایانه های مک مورد استفاده قرار بگیرد. البته ناگفته نماند نمی توان با اطمینان درستی این مساله را مطرح کرد اما صحت آن غیر قابل باور نیز نمی باشد. در خصوص هدست های واقعیت مجازی و افزوده ی مستقل باید توان پردازش گرافیکی بالایی وجود داشته باشد تا دو صفحه نمایش بتوانند کارایی خوبی را از خود نشان بدهند؛ ولی به کارگیری سخت افزاری که شباهت بسیاری به رایانه های شخصی دارد ایده چندان خوبی نمی باشد به ویژه اگر هدف این کمپانی آمریکایی قابل جابجا کردن هدست باشد. تراشه های کم مصرفی که در حال حاضر از سوی اینتل تولید می شود نمی توانند توان پردازشی که برای دو صفحه نمایش8 K مورد نیاز است را تامین کنند.

این احتمال وجود دارد که کمپانی اپل در خصوص انتقال داده بین هدست و باکسی که در کنار آن وجود دارد از WiGig استفاده نماید که نظری شبیه به آداپتور وایرلس اچ تی سی به شمار می رود و هدف از اخذ تصمیمی اینگونه از میان برداشتن سیم هایی می باشد که در مسیر عرضه ی تجربه ی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده وجود دارد. هم اکنون مشخص نمی باشد که ویژگی های نام برده شده در این گزارش با چیزی که در سال2020 ارائه خواهد شد یکسان است. کمپانی اپل تا به حال در مورد شایعات و گمانه زنی هایی که انتشار پیدا کرده هیچ نظری ابراز نکرده اند. اپل به واقعیت افزوده علاقه ی بسیار زیادی دارد که این مساله بر هیچ کسی پوشیده نمی باشد اما این کمپانی طی سال های گذشته کمپانی های مختلفی را دز عرصه هایی همچون هدست های واقعیت ترکیبی و عینک های هوشمند به نام خود به دست آورده است.

بی تردید کوپرتینونشین ها قصد دارند به دنیای سخت افزار واقعیت مجازی و افزوده وارد شوند و برای دست یابی به این هدف برنامه ریزی های بسیاری نیز کرده اند. کمپانی اپل برای اینکه بتواند با کمپانی های اچ تی سی و آکیولس و کمپانی های دیگری که در این عرصه فعالیت دارند به رقابت بپردازد باید دستگاهی را تولید کند که عملکرد آن در مقایسه با محصولات مشابهی که در بازار وجود دارد بسیار بهتر باشد و بتواند موجب جلب رضایت مشتریان این محصول باشد. اپل با تولید این هدست واقعیت مجازی می تواند قدرت خود را در بین رقبای دیگر افزایش داده و می تواند موجب جلب رضایت بیشتر کاربران و علاقه مندان محصولات خود شود.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *