عرضه ی احتمالی نسل سوم آیفون10 مجهز به دوربین سه گانه

عرضه ی احتمالی نسل سوم آیفون10 مجهز به دوربین سه گانه

تجهیز احتمالی نسل سوم آیفون10 به دوربین سه گانه

گزارش هایی به تازگی منتشر شده است که نشان می دهد کمپانی اپل قصد دارد آیفون10 را در سال2019 با دوربین سه گانه عرضه نماید. این گوشی هوشمند دارای قابلیت زوم سه برابر نیز خواهد بود و همین مساله به عنوان یکی از وجه امتیازهای این گوشی هوشمند شناخته می شود.

یکی از نشریه های معتبر تایوانی گزارشی را طی روزهای اخیر منتشر کرده است که با توجه به آن دست کم یک مدل آیفون در سال2019 میلادی عرضه خواهد شد که دارای لنز سه گانه می باشد. لنز اصلی دوربین که در این مدل از گوشی های اپل قرار خواهد گرفت12 مگاپیکسلی می باشد. با توجه به این گزارش دوربین این آیفون دارای طراحی پی6  می باشد که به معنای پلاستیک شش می باشد و قابلیت این را دارد که تا پنج برابر زوم نماید. به طور دقیق مشخص نیست که چه نوع زومی در این دستگاه استفاده خواهد شد آیا از نوع اپتیکال است یا دیجیتال و یا هیبریدی؟ دوربینی که در آیفون8 قرار داده شده است به عنوان یک دوربین تک لنزی قابلیت پنج برابر زوم دیجیتال را دارا می باشد؛ این در حالی است که آیفون8 پلاس و آیفون10 قابلیت پشتیبانی از زوم اپتیکال را تا میزان دو برابر و زوم دیجیتال را تا اندازه ده برابر را دارا می باشند.

چنانچه گزارش منتشر شده صحت داشته باشد باید این گونه عنوان کرد که اپل قصد دارد دنباله روی هواوی چینی باشد. کمپانی چینی هواوی در خصوص پرچم دار جدید خود که به نام پی20 پرو معرفی شده است در خصوص دوربین آن از سه لنز بهره برده است. یکی از لنزهای به کار برده شده40 مگاپیکسلی می باشد که دارای دریچه ی دیافراگم f/1.8 می باشد و یکی دیگر از لنزهای به کار برده شده از نوع مونوکروم می باشد که20 مگاپیکسل بوده و دریچه ی دیافراگم آن f/1,6 می باشد. لنز سومی که هواوی در خصوص پرچم دار خود به کار برده دارای لنز8 مگاپیکسلی می باشد که دریچه ی دیافراگم آن f/2.4 می باشد و از نوع تله فوتو بوده که قابلیت زوم سه برابر را برای این گوشی هوشمند فراهم کرده است.

به کارگیری از یک لنز بیشتر برای اینکه دوربین های دوگانه ای که در حال حاضر در گوشی های هوشمند به کار برده می شود به دوربین سه گانه تبدیل شود مزیت های بسیاری را به همراه داشته است که یکی از مهمترین آن را می توان بهبود عملکرد دوربین در شرایط نوری بسیار کم دانست. طی بررسی هایی که در خصوص دوربین هواوی پی20 پرو به عمل آمد عملکردی که دروبین این گوشی داشته در مقایسه با گلکسی اس9 و آیفون10 بسیار بهتر بوده است.

به طور کلی می توان گفت این شایعات عنوان شده وعده می دهد که نسل سوم گوشی هوشمند آیفون10 دارای دوربینی می باشد که می تواند از قابلیت زوم سه برابر در سال2019 پشتیبانی نموده و تصاویر بسیار خوب و باکیفتی را برای کاربران ثبت نماید. در خصوص آیفونی که در طول سال جاری میلادی عرضه شده مینگ چی کو به عنوان تحلیل گر ارشد موسسه تحقیقاتی kgi Securities احتمال داده تغییر زیادی در دوربین آیفون10 که در این سال عرضه می شود انجام نخواهد شد و این گوشی هوشمند با طراحی ای که پیش تر داشته وارد بازار می گردد و نباید از آن انتظار دیگری داشت. استفاده از دوربین سه گانه در خصوص آیفون10 موجب می شود تا کوپرتینویی ها تا حدودی زبان طراحی محصولات خود را دستخوش تغییر کنند و از قابلیت های جدیدی در خصوص تولیدات خود استفاده نمایند تا بیش از پیش مورد توجه کاربران قرار بگیرند.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *