عرضه نسل دوم پردازنده های ZEN از سوی AMD در آینده ای نزدیک

عرضه نسل دوم پردازنده های ZEN از سوی AMD در آینده ای نزدیک

عرضه نسل دوم پردازنده های ZEN از سوی AMD در آینده ای نزدیک

AMD که یک کمپانی آمریکایی فعال در عرصه تولیدات سخت افزاری است اعلام کرده در سال آینده نسل دوم ZEN را به همراه معماری گرافیکی NAVI که در ساخت آن از لیتوگرافی هفت نانومتری استفاده شده است وارد بازار محصولات دیجیتالی خواهد کرد. این کمپانی آمریکایی اعلام کرده در زمینه تولید محصولات سخت افزاری قصد دارد عملکرد خوبی را از خود نشان دهد و هدفش این است تا در دنیای پردازنده های سخت افزاری به عنوان نخستین کمپانی در جهان شناخته شود.

این کمپانی در جریان نمایشگاه دیجیتالی یکی از جذاب ترین کنفرانس ها را به خود اختصاص داده است؛ این غول فناوری آمریکایی در این نمایشگاه چند محصول جدید خود را معرفی نموده و در کنار آن ها از اهدافی که برای آینده کاری خود در نظر دارد نیز صحبت کرد. این کمپانی به تازگی نسل اول پردازنده های ZEN خود را وارد بازارهای جهانی نمود ولی حالا و در این نمایشگاه اعلام کرده در سال آینده قصد دارد نسل دوم معماری این پردازنده ها را در دنیای دیجیتال وارد کند.

معماری +ZEN

کمپانی ای ام دی اعلام کرده در مورد +ZENشش ماهه دوم سال جاری را برای عرضه آن اختصاص داده است که در طراحی ان از لیتوگرافی12 نانومتری استفاده شده است. رایزن در حال حاضر پردازنده هایی با عملکرد12 نانومتری دارند که موجب می شود فرکانس عملی آن ها بالاتر برود و به لطف XFR2 این کار را انجام خواهند داد.

این فناوری در شش ماهه دوم سال جاری میلادی به بازارهای جهانی عرضه خواهد شد. با توجه به این موارد می توانید انتظار داشته باشیم که محصولات دسکتاپ ای ام دی بتوانند از توان10 درصدی بالاتری نسبت به قبل برخوردار باشند و با این توان جدید وارد دنیای دیجیتال شده و مورد استفاده قرار بگیرند.

برنامه ها و اهداف آتی ای ام دی

کمپانی ای ام دی به تازگی به سراغ استفاده از لیتوگرافی12 نانومتری رفته و آن را در +ZEN به کار گرفته است اما اعلام کرده قصد دارد در سال2019 میلادی اقدامی بزرگ را انجام داده و نسل دوم معماری ZEN را با استفاده از لیتوگرافی7 نانومتری شروع خواهد کرد و این مساله را به عنوان یکی از مهمترین اهداف خود به شمار آورده که در آینده ای نه چندان دور به آن دست پیدا خواهد کرد.

مدیرانی که در این کمپانی آمریکایی فعالیت دارند اعلام کرده اند که این کار موجب می شود تا بازده پردازنده های ساخته شده به وسیله ای ام دی افزایش بسیار زیادی پیدا کند و نسبت به چیزی که در صنعت پردازنده ها وجود دارد می تواند افزایش7 و یا8 درصدی را به دست بیاورد.

این کمپانی اعلام کرده برای سال2020 نیز قصد دارد نسل سوم معماری ZEN را که مخصوص پردازنده های دسکتاپ است ارائه کند. به گفته این کمپانی لیتوگرافی توسعه یافته nm7+ به عنوان پردازنده هایی شناخته می شوند که در این نسل از پردازنده های دسکتاپ قرار خواهند داشت.

یکی از جذاب ترین اخباری که در دنیای سخت افزارها وجود داشته و طی سال های گذشته بسیار از آن نام برده شده است مربوط به پردازنده های مدل ورک استیشن تردریپر می باشد که توانسته اند تحولاتی عظیم را در این عرصه به وجود بیاورند. تغییراتی که این پردازنده ها در دنیای سخت افزاری داشته اند موجب شده تا کمپانی اینتل نیز تلاش خود را بیشتر کند و پردازنده های جدید Core i9 را معرفی نمایند.

در حال حاضر کمپانی ای ام دی عنوان کرده اس که کاربرانی که از پردازنده های سری ورک استیشن تردریپر استفاده می کرده اند می توانند در شش ماهه دوم سال جاری میلادی منتظر ارائه نسل دوم این پردازنده ها باشند. این نسل از پردازنده ها دارای معماری +ZEN و لیتوگرافی12 نانومتری می باشند و می توانند قابلیت های بسیار زیادی را داشته باشند و پاسخگویی مناسبی برای کارهای سخت افزاری کاربران داشته باشند.

پردازنده وگا7 نانومتری و استفاده از معماری Navi در آن

کمپانی ای ام دی تلاش کرده محصولات سخت افزاری خوبی را تولید نماید و در این راه تنها به توسعه پردازنده هایی که بالارده هستند تمرکز نداشته و در مورد پردازنده های گرافیکی هم توانسته عملکرد خوب و موثری را داشته باشد و در این زمینه نیز توانسته محصولات خوب و توسعه یافته ای را برای عرضه در سال آینده تولید نماید.

مدیران ای ام دی اعلام کرده اند پردازنده های گرافیکی این کمپانی که به نام وگا شناخته می شوند برای نخستین بار در زمینه پردازنده های گرافیکی از لیتوگرافی7 نانومتری استفاده خواهند کرد و می توانیم انرژی مصرفی و توان بالایی را در مورد آن ها نسبت به نمونه های پیش از آن شاهد باشیم. این پردازنده های گرافیکی توسعه بسیار زیادی پیدا خواهند کرد و می توانند عملیات گرافیکی را به صورت زیبا و بدون نقصی برای کاربران انجاام دهند.

ای ام دی تنها به توسعه پردازنده های گرافیکی اکتفا نکرده و قصد دارد در سال آینده میلادی معماری جدید NAVI را نیز در محصولات خود نشان دهد که در طراحی آن نیز از فرایند7 نانومتری استفاده خواهد شد. البته این کمپانی آمریکایی اعلام کرده دو سال دیگر از معماری جدیدتری در محصولات خود استفاده خواهد کرد که از لیتوگرافی nm+7 در آن به استفاده شده اما هنوز نامی از این معماری به میان نیامده و باید منتظر اطلاعات بیشتری باشیم که از سوی ای ام دی اعلام شود.

کمپانی ای ام دی طی سال های اخیر توانشته تحولات بسیاری را برای خود به دست بیاورد. پردازنده های رایزنی که به وسیله این کمپانی تولید شده است موفق شده در جهان سخت افزارها تحولات عظیمی را به وجود بیاورد و استفاده از لیتوگرافی7 نانومتری نشان می دهد این کمپانی قصد دارد در دنیای سخت افزارها به عنوان یک کمپانی یکه تاز شناخته شود. اهدافی که ای ام دی برای خود تعیین کرده است می تواند در آینده ای نزدیک کمپانی اینتل را از جهان سخت افزارها به عقب رانده و نام AMD را به عنوان برترین کمپانی تولید کننده سخت افزارها معرفی نماید.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *