عرضه اکسپریا ایکس زد پرو مجهز به صفحه نمایش4k اولد

عرضه اکسپریا ایکس زد پرو مجهز به صفحه نمایش4k اولد

عرضه اکسپریا ایکس زد پرو مجهز به صفحه نمایش4k اولد

کمپانی سونی که گوشی اکسپریا ایکس زد پرو را به عنوان جدیدترین پرچمدار گوشی های خود معرفی کرده است عنوان کرده این گوشی تجاری به صفحه نمایش اولد مجهز خواهد بود. کمپانی سونی تصمیم گرفته است علاقه مندان به محصولات خود را با گوشی هوشمندی که دارای صفحه نمایش اولد است شگفت زده کند و موجب حیرت آن ها شود.

به تازگی اطلاعاتی از سوی یکی از منابع مطلع در چین فاش شده است که بیانگر این است کمپانی سونی قصد دارد جدیدترین پرچمدار گوشی های هوشمند خود را با نام اکسپریا ایکس زد پرو به زودی عرضه نماید در حالی که دارای صفحه نمایش5.7 اینچی می باشد و از نوع پنل های اولد است و دارای رزولوشن4k می باشد.

در خصوص این گوشی بالارده سونی از جدیدترین نسل پردازنده های اسنپدراگون استفاده کرده است که ساخت کوالکام می باشد و به عنوان قلب تپنده این گوشی هوشمند به کار برده می شود. با توجه به این مساله انتظار می رود اکسپریا ایکس زد پرو سونی دارای تراشه اسنپدراگون845 کوالکام باشد.

در گزارش منتشر شده چنین عنوان شده است که کمپانی سونی قصد دارد در جریان نمایشگاه MWC که در روزهای پایانی ماه آینده میلادی برگزار خواهد شد پرچمدار گوشی های هوشمند خود را به نمایش بگذارد. این گوشی هوشمند مدرن نسبت به نسل پیش از خود دارای زمینه های تمایز بسیار زیادی است که یکی از مهمترین آن ها صفحه نمایش اولد تعبیه شده در آن می باشد اما این تنها تفاوت نیست و موارد دیگری نیز وجود دارد.

یکی دیگر از تفاوت های مهم این است که سونی اعلام کرده در طراحی پرچمدار گوشی های هوشمند خود از زبان طراحی امنی بالانس استفاده نخواهد کرد؛ چرا که بیشتر از ده سال است گوشی های هوشمند این کمپانی با استفاده از این زبان طراحی تولید می شوند. سونی اعلام کرده به جای این زبان طراحی به سراغ استفاده از صفحه نمایش های 4k خواهد رفت و این محصول جدید خود را با طراحی بسیار متفاوت تری ارائه خواهد کرد.

پیش از این نیز شایعات بسیاری در خصوص طراحی محصولات سونی منتشر شده بود که حاکی از استفاده از زبان طراحی میرای در خصوص گوشی های هوشمندی بود که این کمپانی در سال2018 میلادی قرار است تولید نماید. البته سونی تا به امروز در طراحی گوشی های هوشمند اکسپریا ایکس ای2 و ایکس ای2 اولترا و همچنین اکسپریا ال2 به مانند گذشته از زبان طراحی پیشین استفاده کرده است و نسبت به زبان طراحی خود وفادار باقی مانده است.

اگر سونی از زبان طراحی جدیدی در خصوص طراحی گوشی های هوشمند خود استفاده کند می تواند تولیداتی با با حاشیه بسیار باریک را عرضه نماید البته ناگفته نماند این موضوع به این معنی نیست که سونی در خصوص اکسپریا ایکس زد پرو از صفحه نمایش کشیده18 به9 استفاده خواهد کرد.

با توجه به اطلاعات منتشر شده احتمالا سونی در خصوص محصولات خود از صفحه نمایش های استانداردی که دارای ابعاد16 به9 است بهره مند خواهد شد و به همین علت در مورد صفحه نمایش پرچمدار جدید این کمپانی باید بگوئیم از رزولوشنی برابر با3840 در2160 پیکسل استفاده خواهد کرد. یکی دیگر از احتمالاتی که در خصوص پرچم دار جدید سونی وجود دارد این است که سونی در آن از دوربین دوگانه 18 و 12 مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد.

سنسور اولیه موجود در دوربین این گوشی هوشمند اندازه پیکسل1.33 میکرومتر را خواهد داشت و در مورد اندازه پیکسلی که در سنسور دوم وجود دارد می توان به1.38 میکرومتر اشاره کرد. در طول دو سال گذشته کمپانی ژاپنی سونی در خصوص گوشی های هوشمند خود از یک دوربین استفاده کرده است و اعتقادی به استفاده از دوربین های دوگانه در خصوص گوشی های هوشمند خود نداشت. این در حالی است که از سال2016 اغلب کمپانی های تولید کننده گوشی های هوشمند از دوربین دوگانه در خصوص پرچمداران گوشی های خود استفاده کرده اند.

در مورد اکسپریا ایکس زد پرو تصاویر رندری منتشر شده است که نشان می دهد دوربین دوگانه این گوشی هوشمند به صورت عمودی بوده و فلاش ال ای دی دوگانه آن نیز به خوبی به نمایش گذاشته شده است. در تصاویر رندری که منتشر شده در پنل پشتی این دستگاه اثری از حسگر اثر انگشت دیده نمی شود و احتمال دارد سونی به مانند دیگر گوشی های هوشمند خود از لبه سمت راست برای قرار دادن حسگر اثر انگشت استفاده کرده باشد.

این احتمال با تصاویری که منتشر شده قوت بیشتری پیدا می کند و احتمالا این حسگر با دکمه پاور گوشی ادغام شده است. حاشیه ای که در قسمت پائین و بالای این گوشی هوشمند جدید سونی وجود دارد بسیار باریک است و در خصوص دوربین سلفی آن نیز عنوان شده دارای سنسور13 مگاپیکسلی است که می تواند تصاویر خوبی را به نمایش بگذارد. این گوشی هوشمند به عنوان نخستین گوشی پرچمدار سونی شناخته می شود که دارای رم6 گیگابایتی است در حالی که پرچمداران سال گذشته این کمپانی دارای رم4 گیگابایتی بودند.

سونی در خصوص فضای ذخیره سازی اکسپریا ایکس زد پرو سونی از128 گیگابایت حافظه استفاده کرده است که احتمالا کاربران می توانند آن را به وسیله کارت حافظه میکرو اس دی افزایش دهند. هنوز اطلاعاتی در خصوص قیمت این گوشی هوشمند اعلام نشده است اما با توجه به مواردی که عنوان شد سونی در نظر دارد تا محصولات خود را با تغییرات عمده ای طراحی کرده و وارد بازار کند تا بتواند به وسیله آن نظر کاربران بسیاری را جلب نموده و محصولاتی مدرن و زیبا را طراحی نماید. باتری به کار رفته در این پرچمدار جدید سونی دارای ظرفیت3420 میلی آمپر ساعتی می باشد و از سیستم عامل اندروید اوریو8.0 در خصوص آن استفاده شده است.

پیش از این سونی با مشکلات بسیاری روبه رو بوده است که امیدوار است تغییر زبان طراحی بتواند این مشکلات را برطرف نموده و موجب بازگشت این کمپانی به دوران اوج خود شود. البته زبان طراحی به کار رفته در اکسپریا ایکس زد پرو سونی موجب می شود تا علاقه مندان به محصولات این کمپانی مجددا به سمت آن باز گردند و از این گوشی هوشمند برای انجام فعالیت های روزمره خود استفاده نمایند.

سونی در حال حاضر تمام تلاش خود را به کار گرفته تا بتواند محصولی بسیار متفاوت از دیگر گوشی های هوشمند خود ر روانه بازار کند تا بتواند نظر کاربران و علاقه مندان را به سمت گوشی جدید خود جلب نماید و احتمال موفقیت برای آن بسیار زیاد است.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *