عرضه اسپیکر هوشمند سامسونگ برای رقابت با هوم پاد

عرضه اسپیکر هوشمند سامسونگ برای رقابت با هوم پاد

عرضه اسپیکر هوشمند سامسونگ برای رقابت با هوم پاد

کمپانی کره ای سامسونگ اعلام کرده در اوایل سال جدید میلادی اسپیکر هوشمندی را که طراحی و تولید کرده است را وارد بازارهای جهانی خواهد کرد و از آن به عنوان یک رقیب برای هوم پاد اپل نام برده است.

بلومبرگ به تازگی گزارشی را منتشر کرده است که نشان می دهد کمپانی سامیونگ نیز همچون رقیب خود یعنی کمپانی اپل در حال فعالیت بر روی ساخت اسپیکر هوشمندی است که می تواند به عنوان یک رقیب برای آمازون اکو و حتی اسپیکر هوشمند گوگل وارد بازارهای جهانی شود. کمپانی کره ای سامسونگ اعلام کرده که در نیمه نخست سال جدید میلادی این اسپیکر هوشمند را وارد بازار خواهد کرد تا کاربران بتوانند از این محصول نیز استفاده نمایند.

اسپیکر هوشمند

اسپیکر هوشمند

سامسونگ زمان زیادی را بر روی این اسپیکر هوشمند زمان صرف کرده و توانسته اسپیکری را تولید نماید که بیشترین تمرکز آن بر روی کیفیت بوده و صدایی که از آن خارج می شود مانند هوم پاد اپل است. زمانی که هوم پاد اپل تولید شد هدف آن رقابت با اسپیکرهای هوشمندی همچون آمازون اکو بود به همین دلیل صدای خارج شده از آن بسیار متمایز از دیگر اسپیکرها بود.

سامسونگ یک نمونه از این اسپیکر را برای بررسی در دست کارشناسان قرار داده است و اندازه ای که برای آن در نظر گرفته چیزی در بین مدل جدید اسپیکر اکو و هوم پاد می باشد. در خصوص رنگ این اسپیکر هوشمند احتمالات بسیاری وجود دارد که طبق برخی از این احتمالات مدل هایی از این اسپیکر هوشمند به رنگ مشکی مات عرضه خواهد شد.

یکی دیگر از احتمالاتی که در خصوص این اسپیکر هوشمند وجود دارد این است که هیچ صفحه نمایشی برای آن درنظر گرفته نشده است اما همچون هوم پاد از چند چراغ در قسمت بالایی آن استفاده شده است که می تواند بازخوردها را نشان دهد. کمپانی سامسونگ نیز همچون دیگر رقبای خود اسپیکری را طراحی کرده است که می تواند لوازم خانه هوشمند را تحت کنترل خود داشته باشد و برای انجام صحیح این کار از یک دستیار صوتی کمک می گیرد.

دستیار صوتی هوشمندی که در این اسپیکر گنجانده شده است هوش مصنوعی مبتنی بر صدا است که کمپانی سامسونگ آن را با نام بیکسبی در کلیه محصولات هوشمند خود به کار گرفته است. در ماه آگوست سال2017 میلادی کمپانی سامسونگ اعلام کردهبود که قرار است به زودی محصولی را معرفی نماید که به عنوان رقیبی برای هوم پاد اپل شناخته خواهد شد و در حال انجام کارهای تحقیقاتی بر روی آن است.

اسپیکر هوشمند

اسپیکر هوشمند

کمپانی سامیونگ برای اسپیکر هوشمند خود قیمت دویست دلار را تعیین کرده است که همین قیمت کم و ارزان موجب شده تا در مقایسه با هوم پاد اپل که باقیمت349 دلار به فروش می رسد بسیار مقرون به صرفه تر به نظر برسد. اگر کمپانی سامسونگ اسپیکر هوشمند خود را در نیمه اول سال2018 میلادی وارد بازار نماید به احتمال زیاد عرضه آن با عرضه هوم پاد اپل مقارن خواهد بود.

کمپانی اپل در دسامبر سال جاری از هوم پاد خود پرده برداری کرد اما اعلام کرد که تا سال2018 میلادی آن راعرضه نخواهد کرد و حالا با خبری که سامسونگ اعلام کرده رقابت شدیدی بین این دو کمپانی عظیم به وجود خواهد آمد. کاربران محصولات سامسونگ امیدوار هستند اسپیکر هوشمند این کمپانی نیز همچون دیگر محصولاتش بتواند عملکرد خوبی را از خود نشان دهد و به عنوان یک اسپیکر هوشمند بتواند کارایی بسیار بیشتری نسبت به هوم پاد اپل و یا حتی آمازون اکو داشته باشد.

به هر حال باید منتظر ماند و دید این دو غول فناوری برای عرضه اسپیکرهای هوشمند خود چه تدابیری را به کار خواهند گرفت و کدام کمپانی می تواند در عرضه محصول خود موفق تر عمل کرده و نبض بازار اسپیکرهای هوشمند در دست کدام کمپانی قرار خواهد گرفت. تنها چیزی که در این میان مشخص است این است که سامسونگ قصد دارد رقابت بزرگی را با کمپانی های دیگر آغاز کند و قدرتمندتر از قبل وارد میدان محصولات دیجیتالی شود.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *