چگونه می توان صفحه نمایش گوشی های هوشمند را تمیز کرد؟

چگونه می توان صفحه نمایش گوشی های هوشمند را تمیز کرد؟

برای این که صفحه نمایش گوشی خود را تمیز نگه دارید و از لکه افتادن روی آن جلوگیری کنید مطمئنا راه های بسیار زیادی را امتحان کرده اید . اما صفحه نمایش گوشی ها در موقعیت های مختلف به خصوص زمانی که درحال خوردن چیزی هستید و هم زمان تایپ هم می کنید می تواند کثیف شود. البته مواد زیادی هم وجود دارند که با استفاده از آن ها می توان صفحه نمایش گوشی را تمیز کرد.

صفحه نمایش

البته ممکن است بسیاری از مواقع برای برای پاک کردن صفحه گوشی زیاد وسواس به خرج ندهید و آن را با لباس خود تمیز کنید البته باید بدانید استفاده از مواد مخصوص برای پاک کردن صفحه باعث می شود تا تمیزی نمایشگر مدت بیش تری دوام بیاورد و البته استفاده از مواد دیگری که نامناسب اند ممکن است برای گوشی نیز مشکلاتی را ایجاد کند.

موادی که برای پاک کردن صفحه نمایش نباید از آن ها استفاده کرد

دستمال کاغذی : اولین چیزی که برای تمیز کردن صفحه گوشی به ذهن همه می رسد دستمال کاغذی است زیرا در همه جاها وجود دارد . استفاده از این دستمال ها برای پاک کردن صفحه نمایش باعث می شود تا به ذرات کوچک تری تبدیل شوند و همین نیز باعث می شود تا صفحات از قبل هم کثیف تر شوند. و هم چنین باعث می شود تا روی صفحات خط هایی نیز ایجاد شود .

شیشه پاک کن ها : عده ای بر این باورند که چون شیشه پاکن ها شیشه ها و سایر سطوح را بسیار تمیر و براق می کند می تواند برای صفحه نمایش گوشی نیز بسیار کمک کننده باشد. اما باید بدانید که اصلا برای پاک کردن صفحه نمایش از این مواد استفاده نکنید.

دلیل استفاده نکردن از این مواد برای نمایشگرها این است که بعضی از آن ها دارای پوشش هایی هستند که می تواند با گذشت زمان شیشه پاکن ها آن را از بین ببرند. البته خود این مواد نیز می تواند روی صفحه خط بیندازند.

سایر مواد پاک کننده : بقیه مواد پاک کننده روی شیشه ضدخش آن نمی تواند تاثیری بگذارد و اما می تواند روی محافظ صفحه آسیب هایی را ایجاد کنند. پس برای پاک کردن صفحات نمایش از مواد پاک کننده قوی استفاده نکنید .

مواد پاک کننده آرایشی : بسیاری از این مواد پاک کننده دارای ترکیباتی هستند که باعث می شود تا آسیبی به صفحه نمایش وارد شود . به جای استفاده از این مواد می توانید از مقداری آب و یک پارچه نرم استفاده کنید.

الکل : شاید با خود فکر کنید که از الکل برای تمیز کردن نمایشگر گوشی استفاده کنید تا علاوه بر تمیز شدن فحه نمایش شما ضدعفونی هم بشود . اما بدانید استفاده از این مواد باعث آسیب رساندن به محافظ صفحه نمایش می شود. اگر می خواهید پاک کننده های شما حاوی الکل باشد از پاک کننده های مخصوص برای نمایشگرها استفاده کنید.

هوای فشرده : گوشی های هوشمند دارای قطعات بسیار کوچک و حساس است که اگر فشار هوا در آن ها زیاد باشد می تواند به آن ها آسیبی را وارد کند. اپل هم در این باره تاکید کرده است .

صابون ها : صابون درست است که پاک کننده بسیار لطیف است اما برای استفاده باید با آب مخلوط شود و به تنهایی نمی تواند استفاده شود مسلما آب هم برای گوشی ها مضر است . بهتر است از دستمال های مرطوب استفاده کنید.

سرکه : برای تمیز کردن پشت گوشی می توانید از سرکه استفاده کنید . توجه داشته باشید که سرکه نباید به تنهایی استفاده شود و باید نصف نصف آن را با آب مخلوط کنید.

مواد ضدعفونی کننده : روی جلو این مواد نوشته شده است که بعد از استفاده از آن باید دست ها شسته شود . پس مسلما استفاده از این مواد برای پاک سازی وسایلی که با صورت تماس پیدا می کنند . در گوشی های هوشمند پوششی برای دفع کردن چربی وجود دارد که موادی که دارای الکل اند این پوشش ها را به مرور زمان از بین می روند.

چطور می توان لکه های اثر انگشت را از روی گوشی های هوشمند پاک کرد؟

پوست دست انسان می تواند چربی هایی را روی گوشی های هوشمند ایجاد کند. بهترین راه برای تمیز کردن این لکه ها استفاده از دستمال های نانو است . دستمال های نانو را می توان از بهترین روش ها برای تمیز کردن اثر انگشت روی گوشی یاد کرد. اگر باز هم لکه های روی صفحه نمایش به سختی پاک شدند می توانید از آب مقطر هم برای تمیرکردن ان ها استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که آب را مستقیما روی صفحه نمایش نریزید. برای تمیزکردن قسمت های کناری و پشتی گوشی می توانید از روش های یاد شده استفاده کنید.

ضدعفونی کردن گوشی

بیش تر افراد زمانی که گوشی هایشان آلوده به موادی می شوند سعی دارند تا آن ها را با موادی مثل الکل تمیز کنند . استفاده از الککل همان طور که قبلا بیان شد به پوشش دفع کننده آب و چربی گوشی خدشه وارد می کند. در ابتدا سعی کنید گوشی را از مواد خام دور کنید و در صورت آلوده شدن تنها از دستمال های نانو برای تمیز کردن آن ها استفاده کنید.

آیا گوشی های ضدآب را می توان شست ؟

گوشی هایی هستند که دارای استاندارد ضد آب اند این گوشی ها را می توان با آب شست و شو داد. البته گوشی های دیگری نیز وجود دارند مانند آیفون هفت که قادرند تا به میزان 30 دقیقه در آب مقاومت کند. عمقی که برای آب در نظر گرفته شده است نیز برابر 90 سانتی متر است. البته همین گوشی ها را نیز بهتر است با دستمال مرطوب تمیز کنید و اما توجه کنید حتما سوراخ های بلندگوی آن را خشک کنید .

اگر گوشی را زیر آب بگیرید آب وارد پورت های آن می شود و همین نیز باعث می شود تا بعدها نتوانید آن را شارژ کنید. به صورت کلی نمی توان گفت ضدآب نبودن گوشی به این معنا است که می توانید آن را با آب بشویید بلکه تنها به خاطر این است که کاربران مطمئن شوند اگر گوشی آن ها در آب بیفتد نیز برای آن مشکلی ایجاد نخواهد شد.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *