سنسور جدید ایزوسل 32 و 48 مگاپیکسلی توسط سامسونگ معرفی شد

سنسور جدید ایزوسل 32 و 48 مگاپیکسلی توسط سامسونگ معرفی شد

رونمایی از سنسور جدید ایزوسل ۴۸ و ۳۲ مگاپیکسلی توسط سامسونگ

همان گونه که اطلاع دارید، تلفن های همراه هوشمند کنونی از ماژول ‌های دوربین چند گانه برای گرفتن عکس بهره می برند و این موضوع به یک استاندارد در صنعت موبایل تبدیل شده است. در حال حاضر کمپانی سامسونگ با معرفی حسگرهای دوربین جدید خود، بیش از قبل تولید ماژول‌ های چند گانه را مورد هدف قرار داده و تولید کنندگان موبایل با بهره گیری از این حسگرهای جدید می توانند به ‌راحتی چند دوربین را در یک موبایل هوشمند قرار دهند و از فضای کمی که در اختیار دارند (فضایی که ماژول‌ های دوربین اشغال می ‌کنند)، بهترین استفاده را ببرند.

جای تردیدی نیست که یکی از اصلی ‌ترین مشخصه‌ های متفاوت کننده ‌ی تلفن های همراه هوشمند، کیفیت دوربین آن ‌ها به حساب می آید و تولید کنندگان همیشه  در تلاش بودند تا با قرار دادن تعداد دوربین ‌های بیشتر، در کنار بالا بردن کیفیت تصاویر و ویدیوها، طراحی زیبای محصول را هم حفظ کنند. به ‌نظر می آید که سامسونگ به تکاپو افتاده است و با حسگرهای دوربین جدید خود که اندازه ‌ی کوچک‌ تر و کیفیت تصویر بهتری دارند، قصد دارد رابطه ‌ی برعکس بالا بردن تعداد دوربین و کاهش جذابیت در طراحی را برطرف کند.

کمپانی کره‌ ای Samsung، حسگرهای دوربین۴۸ مگاپیکسلیISOCELL Bright GM1 و۳۲ مگاپیکسلی ISOCELL Bright GD1 را امروز به طور رسمی معرفی نمود. اندازه ‌ی پیکسل‌ های این حسگرهای جدید در حدود0.8 میکرومتر ( این را در نظر بگیرید که هر میلی ‌متر از هزار میکرومتر تشکیل می‌ شود) اعلام شده است. این غول فناوری کره‌ ای حسگرهای دوربین خود را سه سال قبل با اندازه ‌ی یک میکرومتر (هر پیکسل) به بازار برای فروش فرستاده بود و در سال۲۰۱۷ اندازه‌ ی آن‌ ها را به۰.۱ میکرومتر کاهش داد.

کم شدن اندازه‌ ی پیکسل ‌ها این امکان را به تولید کنندگان می ‌دهد تا قدرت مانور بالاتری در طراحی ماژول‌ های دوربین چند گانه در اختیار داشته باشند؛ به این حالت که قادرند پیکسل‌ های بیشتری را در اندازه ‌ی ماژول ‌های دوربین کنونی استفاده کنند، یا این که اندازه ‌ی واقعی این ماژول ‌ها را علاوه بر حفظ کیفیت، کاهش دهند؛ در نهایت تولید کنندگان تلفن های همراه هوشمند از محدود ترین فضای در اختیار بیشترین بهره ممکن را می‌ برند و می ‌توانند تولیدات بدون حاشیه ‌ی خوبی را به همراه ماژول‌ های دوربین چندگانه طراحی کنند.

حسگرهای جدید کمپانی سامسونگ از تکنولوژی ISOCELL پلاس استفاده می کنند که عملکرد عکسبرداری در پیکسل‌ های دارای اندازه کوچک را بهبود می ‌بخشد؛ در کنار این، تکنولوژی تتراسل (Tetra cell) که با به هم متصل کردن چهار پیکسل با یکدیگر، در ارتقاء جذب نوردهی کمک خیلی خوبی می‌ کنند هم در حسگرهای جدید قرار گرفته است. نکته جالب توجه اینجاست که این حسگرها می توانند تصاویری را ثبت نمایند که از نظر حساسیت نوری با تصاویر ثبت ‌شده توسط حسگرهای۱۲ مگاپیکسلی یا هشت مگاپیکسلی (با اندازه ‌ی پیکسل۱.۶ میکرومتر) قابل رقابت می باشند؛ همین طور عنوان می ‌شود که حسگرهای دوربین سال جاری Samsung به لرزش‌ گیر الکترونی هم مجهز شده ‌اند.

در نتیجه باید عنوان کنیم که حسگ GD1 از محدوده ‌ی داینامیکی ذکر شده پشتیبانی می ‌کند و می تواند تصاویر پر جزئیات و رنگ‌ های متنوع تری را به تصویر بکشد و فیلم های با کیفیت ‌تری را در موقعیت نوری نامناسب و محیط ‌هایی با شدت نور بالا به نمایش بگذارد. این را هم باید بگوییم که هدف سامسونگ این است که حسگرهای جدیدش را در سه ‌ماهه ‌ی پایانی سال۲۰۱۸ به تولید انبوه برساند و از آن‌ ها در تولیدات آینده ‌ی خود استفاده نماید.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *