با سبک های طراحی سایت آشنا شوید

با سبک های طراحی سایت آشنا شوید

به جمعی از قوانین ، گرافیک و یا عنصرهای طراحی شده اطلاق می شود. کسی که سایت را طراحی می کند باید مطمئن شود که عنصرهای موجود در هر سایت با هم سازگاری داشته باشند. در طراحی سایت سبک های بسیار جدیدی بنا به تجربه های کاربران به وجود آمده است که در ادامه این بحث با این سبک های طراحی سایت آشنا می شویم.

طراحی سایت

معرفی انواع سبک های طراحی سایت

1-سبک طراحی سایت به صورت تخت : این نمونه از سبک طراحی سایت توانسته است بسیار توجه کاربران را به خود جلب کند.از آن جایی که کاربران این سبک از طراحی سایت را دوست دارند همین سبک نیز مورد توجه طراحان سایت نیز قرار گرفته است.

این سبک نه تنها توانسته است به طراحی ساست کمک کند بلکه از ان فراتر رفته است و امروزه به یک طرح گرافیکی تبدیل شده است. تاکید این سبک از طراحی سایت بر واقع گرایی تاکید دارد. این سبک می تواند استایل هایی مثل سایه ، رنگ های زننده و.. را حذف کند.

در سبک طراحی سایت به صورت تخت از رنگ و تصاویر تخت ، آیکن و تایپوگرافی استفاده می کند.

این سبک از سبک های طراحی سایت این فایده را دارد که با از بین بردن المان هایی که ضروری نیستند سرعت هر سایت را از قبل بیش تر کند. هم چنین در بارگذاری صفحه ها نیز سرعت بالاتر می رود.س

2- سبک طراحی سایت به صورت تک صفحه ای : همان طور که از نام این سبک از سبک های طراحی سایت مشخص است این کونه سایت ها تنها یک صفحه دارند. در همین یک صفحه آن ها همه ویژگی ها و بقیه امکانات خود را قرار می دهند.

در این سبک طراحی سایت بهره گیری از لینک ها بسیار کم است و تنها کاربر از اسکرول برای جابه جا شدن صفحه استفاده می کند.

این نمونه از طراحی سایت تنها برای سایت هایی مناسب است که محتوای آن ها کم است . در این سایت ها کاربر می تواند به راحتی به همه ویژگی های سایت دسترسی یابد و نیازی نخواهد بود تا صفحه جدید دیگری بارگذاری شود.

این نمونه از سبک طراحی سایت بیش تر مورد توجه کسانی است که از تلفن های همراه برای دسترسی به سایت ها استفاده می کنند . زیرا برای آن ها پیمایش افقی و یا عمودی از کلیک کردن جذاب تر به نظر می رسد.

طراحی این سایت ها می تواند به صورت پویا و یا ایستا باشد.

3-سبک طراحی سایت به صورت انیمیشنی: برای جذاب تر شدن سایت و مورد توجه قرارگرفتن آن برای کاربر طراحان از انیمیشن بهره برند. انیمیشن ها اگر به صورت درست و به جا استفاده شود می تواند باعث جان بخشی به سایت شود در غیر این صورت به کلی سایت را نابود خواهد کرد.

البته با هر مرورگری نمی توان به این سایت ها وارد شد زیرا همه مرورگرها نمی توانند انیمیشن ها را نشان دهند. برای اضافه کردن این انیمیشن ها از کدنویسی استفاده می شود . قبلا برای افزودن این انیمیشن ها از نرم افزار فلش استفاده می کردند اما استفاده از این نرم افزار باعث می شد تا سرعت لود شدن سایت کم شود به خاطر همین هم استفاده از این روش دیگر مانند گذشته مطرح نیست.

استفاده از این سبک برای کاربران جذابیت زیادی دارد علاوه بر این باعث می شود تا کاربر مدت زمان بیش تری را در سایت سپری کند.

4-سبک طراحی سایت به صورت متریال: این سبک تشکیل شده از جمعی استانداردهای طراحی سایت است که گوگل آن ها را معرفی کرده است.این نمونه از سبک طراحی ساست نمونه بروز طراحی ساست به سبک تخت است . البته در این سبک جدید از انیمیشن های بیش تری و زیباتری استفاده می شود. به صورت کلی در این سبک از انیمشین ها استفاده  زیادی شده است.

از این سبک طراحی سایت در آغاز برای طراحی کردن برنامه های کاربری اندروید استفاده می شده است اما بعدها توانست برای طراحی سایت نیز مورد استفاده  قرار گیرد.

استفاده از نمایش های سه بعدی در طراحی سایت باعث می شود تا تعاملات با کاربر نیز آسان تر شود.

5- سبک طراحی سایت پارالاکس: از قوی ترین سبک های طراحی سایت می توان به سبک پارالاکس اشاره کرد. قدرت این سایت به خاطر این است که زمانی که کاربر اسکرول می کند و به پایین صفحه می رود  خواهد توانست فرایندهای متفاوت و غیرمعمولی را ببیند.

این سبک از طراحی سایت بیش تر برای سایت هایی استفاده می شود که جنبه تبلیغاتی دارند و طراحان سایت می خواهند به جلب نظر کاربر بپردازند.این سبک از طراحی سایت باعث زیباترشدن سایت می شود . شرکت های بزرگی مثل اپل برای طراحی سایت خود از این سبک استفاده می کنند. البته این سبک نه تنها فوایدی دارد بلکه معایبی را هم داراست که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

معایب

این سبک از طراحی سایت بیش تر مناسب آن دسته از سایت هایی است که تنها یک صفحه دارند. یعنی استفاده از این سبک برای سایت هایی که نیاز به لینک های داخلی زیادی هستند مناسب نیست .

در سبک پارالاکس نمی توان از سئو کلمات کلیدی استفاده کرد . انجام این کار یا بسیار دشوار خواهد بود و یا اصلا امکان پذیر نخواهد بود.

در این سبک از طراحی سایت تنها می توانید یک مجموعه از متا دیتا داشته باشید.

هریک از مواردی که موجب شود تا بازدید کاربر از سایت کم شود گوگل آن را رد می کند و برای آن جذاب نیست . از این موارد می توان به حجم زیاد صفحه های سایت اشاره کرد

.درصورت این که صفحه های ساست حجم زیادی داشته باشند این باعث می شود که صفحات سرعت لود کم تری داشته باشند و این خود زمان زیادی را از کاربر تلف می کند . در نهایت نیز باعث می شود تا کاربر از سایت خارج شود. به همین دلیل هم هست که گوگل و انواع موتور جست و جوی دیگر از صفحه هایی با حجم زیاد استفاده نمی کنند.

جمع بندی

در نهایت توجه داشته باشید از هرکدام از سبک های معرفی شده می توانید استفاده کنید اما ابتدا باید بدانید کدام یک از سبک ها برای سایت شما مناسب خواهد بود.اگر از این سبک ها به درستی استفاده نشود ،کاربران بازدید زیادی از سایت نخواهند داشت و به همین آسانی سایت شما کاربرانش را از دست می دهد.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *