سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه چیست؟

به همه آن روش هایی که به صورت غیر قانونی سعی داشته باشد تا بتواند رتبه سایت را بیش تر کند سئو کلاه سیاه می گویند. در سئوی کلاه سیاه سعی می شود تا با روش های غیرقانونی رتبه سایت ها در موتورهای جست و جوی گوگل بیش تر شود و روی مسائل دیگری مانند مخاطبان و یا کاربرانی که سایت دارد توجه زیادی نخواهد شد . در این روش ها قانون را زیر پا می گذارند و تنها می خواهند تا رتبه سایت آن ها به هر روشی از بقیه سایت های رقیب بیش تر شود .

به صورت کلی سئو دارای قوانین بسیاری است که باید این  قوانین در هر سایتی رعایت شود تا بتوان با محیطی خوب و همراه با یک تجریه کاربری زتبه سایت را در موتورهای جست و جو به صورت قانونی بالا برد طوری که این رتبه حتی بعدها نیز پایین نیاید.

برای این که رتبه سایت شما بالا باشد تنها لازم است تا همیشه سایت شما براساس تغییرات گوگل و یا روش های جدید سئو بروز شده باشد تا بتواند در موتور جست و جوی گوگل نیزرتبه بالاتری داشته باشد.پس نمی توان انتظار داشت که تنها با استفاده از روش های سئو کلاه سیاه بتوان رتبه های بالاتری را در موتورهای جست و جو به دست آورد.

سئو کلاه سیاه

روش های سئو کلاه سیاه

در ادامه به بررسی روش هایی می پردازیم که در سئو کلاه سیاه برای بالا بردن رتبه سایت از آن ها استفاده می شود .

خرید لینک

از بدترین روش هایی که در سئو کلاه سیاه مورد استفاده قرار می گیرد همین روش است . بیش تر افراد برای افزایش تعداد لینک های ورودی و این که نتایج آن ها زودتر در صفحه اول قرار بگیرد از این روش استفاده می کنند بیش تر هم مورد استفاده سایت های بسیاریزرگ قرار می گیرد.

کسانی که سایتی را دارند با این روش اقدام برای خرید لینک هایی می کنند و می خواهند با استفاده از این روش رتبه سایت را بالا ببرند تا بعدها نیز در همین رتبه بماند این روش برای آن ها فایده ای که دارد این است که دیگر برای کارهای تولید محتوا نیز هزینه نمی کنند . البته گوگل با کسانی که از این روش استفاده می کنند برخورد قانونی خواهد داشت.

کامنت های اسپم

اگر به سایت های مختلف سری بزنید متوجه می شوید که زیر برخی از مطالب کامنت هایی گذاشته می شود که در آن آدرس سایت دیگری قرار دارد و اما سایت قرار داده شده به موضوع سایتی که در آن هستید نیز ربطی پیدا نمی کند. به این گونه کامنت ها اسپم می گویند. بیش تر افراد اعتقاد دارند که کامنت های اسپم برای سایت آن ها مفید است  و اما این از راه های سئو کلاه سیاه می باشد.

دلیل اول بر مخرب بودن این لینک ها این است که سایت ها لینک هایی را که دیگران به صورت ورودی قرار می دهند به شکل nofollow قرار می دهند همین بدین معنا است که این لینک ها روی سایت شما اثری نخواهد داشت وحتی شاید باعث شود بعدها سایت شما جریمه هم بشود.

شما هم به عنوان کسی که مالک سایت است اگر کامنت های بلاگ سایت خود را بدون این که بررسی کنید مورد تایید قرار دهید تا بعدها نشان داده شود شاید به صورت لینک های اسپم باشد که می تواند تاثیر بسیاربدی روی سایت شما بگذارد. از تبعات دیگری که این روش دارد این است که در نزد کاربران نیز جلوه بلاگ شما تغییر خواهد کرد..

کپی محتوا

در هر سایتی مهم ترین مسئله ای که وجود دارد و اساس و بنیان سایت برپایه آن است محتوای سایت است . از روش های بسیار آسانی که می توانید با استفاده از آن رتبه سایت خود را بالا ببرید استفاده از محتوایی بدون کپی و بسیار خوب است. موتورهای جست و جو نیز این مسئئله را می توانند تشخیص دهند . بهره بردن از این روش نیزاز روش های سئو کلاه سیاه محسوب می شود و بسیار مخرب است.

اگر در سایت خود از محتوای کپی شده سایت های دیگر استفاده کرده اید هم ممکن است که بعدها توسط گوگل جریمه شوید و هم باعث می شود تا رتبه سایت در موتورهای جست و جو کم تر شود و باعث به چالش کشیدن اعتبار سایت در بین کاربران خواهد شد.

تغییر دادن عبارت بندی در مقالات

ابن روش نیز می توان جز دسته قبلی به حساب آورد و البته تنها فرق آن همان طور که از نام آن پیدا است این بوده است که در این محتوا جای عبارت تغییر پیدا می کند تا در نگاه اول مانند مقاله و نسخه اصلی آن نباشد. البته باید بدانید که گوگل نیز در این مواقع بسیار زیرکانه عمل می کند و با استفاده از عبارت های خاصی که در متن به کار رفته است می تواند متن اصلی را از کپی شده آن به راحتی تشخیص دهد و سایت موردنظر را در این زمینه جریمه خواهد کرد. این مورد نیز از روش های سئو کلاه سیاه است که بسیار ریز عمل می کند.

پنهان کردن متن

این روش از جمله روش هایی است که می تواند باعث فریب شود و در این روش مسئول محتوا ، محتوایی را می نویسد که برای کاربران نشان داده نمی شود و اما موتورهای جست و جو می توانند آن را ببینند.البته در دنیای امروزی موتورهای جست و جو این موضوع را متوجه می شوند و سایت هم جریمه خواهد شد ولی با همین وجود این روش مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده بیش از اندازه ازکلمه های کلیدی

از این روش سئو کلاه سیاه قبلا بسیار زیاد مورد استفاده قرار می گرفت و اما امروزه سایت هایی که از این روش استفاده می کنند جریمه خواهند شد. گوگل در این زمینه معیار های خاصی را تعیین کرده است برای مثال برای تکرار شدن کلمات کلیدی اندازه معین آن بین یک تا سه درصد است که می توان در هر صفحه تکرار شود . اگر بیش تر از این مقدار در سایت ها استفاده شود گوگل مبنا را برا این خواهد گذاشت که می خواهید به جذب همه ترافیک های گوگل بپردازید و در اصل خود محتوایی که نوشته اید ارزش زیادی ندارد پس جز کسانی محسوب می شوید که از روش های سئو کلاه سیاه برای افزایش رتبه سایت خود استفاده می کنند و جریمه می شوند.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *