زبان های برنامه نویسی برتر

زبان های برنامه نویسی برتر

زبان های برنامه نویسی  نوعی از زبان ها برای برقرار کردن ارتباط بین انسان و ماشین است . با به کارگیری زبان های برنامه نویسی می توان با استفاده از دستورات مناسب یک الگوریتم را برای کامپیوترها بیان کرد. زبان های برنامه نویسی جدید از گذشته تا کنون وجود داشته اند که با نوشتن برنامه های جدید زبان های برنامه نویسی جدید هم به میان می ایند.

برای اجرای هر برنامه و یا نوشتن ان نیاز به یک محیط نرم افزاری است تا بتوان با استفاده از این محیط برنامه را نوشت  و پس از ان نیز ان را اشکال زدایی کرده و اجرا کرد. زبان برنامه نویسی زبانی انگلیسی دارد . از زبان های برنامه نویسی برای انجام محاسبات توسط ماشین استفاده می شود.هرکدام از زبان های برنامه نویسی قالب هایی دارند و علاوه بران ویژگی های دستوری و معنایی ان ها هم متفاوت است به صورت کلی هر زبان دستورات خاص خود را دارد.

به عبارتی ساده تر منظور از زبان برنامه نویسی نوشتن دستوراتی است که با توجه به ان ها سیستم متوجه شود چه دستوری را به چه صورت انجام دهد. دستورات ، لغت ها و قوانین اجزای تشکیل دهنده یک زبان اند و با استفاده از از ان برنامه نویس می تواند با سیستم صحبت کند. در برنامه نویسی به هر دستور که اجرا می شود Statement  گفته می شود. حال برای هر تعدادی Statement  که نوشته شده است به ویرایشگر نیاز داریم تا بدین وسیله بتوانیم دستورات خود را وارد کنیم.

برنامه نویسی مهارتی است که نیاز به دانشگاه رفتن ندارد،و هرکس که علاقه مند به یادگیری باشد می تواند خود ان را بیاموزد.برخی افراد براین باورند که یک برنامه نویس نیاز به مهارت دانشگاهی دارد و بهتر است که در علم ریاضیات تخصصی داشته باشد.درست است که دانستن علم ریاضیات به بهتر شدن شما در برنامه نویسی کمک خواهد کرد اما این معنی را نخواهد داشت که شما باید متخصص ریاضیات باشید،تا به یک برنامه نویس حرفه ای تبدیل شوید.

بهترین زبان های برنامه نویسی

زبان های برنامه نویسی اگر دارای ویژگی های زیر باشد جز بهترین زبان های برنامه نویسی محسوب خواهد شد این ویژگی ها عبارتند از:

1-بتوان این زبان برنامه نویسی را راحت یادگرفت.

2- فرصت های شغلی زیادی برای این زبان وجود داشته باشد.

3-تقاضا برای استفاده از این زبان روز به روز بالاتر رود.

4- درامد و حقوق فرد برنامه نویس کافی باشد.

برای این که بتوانیم هدف خود را به خوبی تعیین کنیم باید زبان برنامه نویسی را به خوبی بشناسیم .

سایت TIOBE از جمله سایت های محبوب در حوزه برنامه نویسی است . در این سایت بهترین زبان های برنامه نویسی مشخص می شوند البته معیار ان ها زیاد بودن تعدا خط کدها نیست و شلخص های خاصی مدنظر ان هاست که د راین جا به بررسی ان ها می پردازیم:

  • تعداد مهندسان خبره و ماهر در سراسرجهان
  • دوره های اموزشی زبان های برنامه نویسی
  • فروشندگان ثالث
  • موتورهای جستجو

سایت هایی مانند ویکی پدیا ،گوگل ،بینگ،یاهو ،امازون ،یوتیوب و بایو نیز از سایت هایی هستند که اعتباری را به این سایت می بخشد.

سایت گیت هاب

سایت GitHub از جمله سایت های تحت وب است که برای گسترش پروژه هایی از جمله پروژه های تجاری و رایگان است. همه برنامه نویسان میتوانند با هم ارتباط برقرار کنند این ارتباط هم با استفاده از سیستم کنترل گیت هاب امکان پذیر است.

فایده گیت هاب دارد و ان این است که حالتی را به عنوان حالت انلاین به وجود می اورد و روش تغییرات کدها در هر پروژه را تحلیل می کند. این سایت به گروه برنامه نویس این امکان را می دهد تا هماهنگی و بیش ترین مدیریت را داشته باشد. فایده گیت هاب باعث شده است تا  تا این است که حالت آنلاین را ایجاد می کند و نحوه تغییرات کدها در یک پروژه بررسی می کند، به تیم برنامه‌نویس پروژه، قدرت هماهنگی و مدیریت بیشتری را می‌دهد.همین مزیت گیت هاب باعث شده است تا 24میلیون نفر در 67 مخزن با گستردگی 337 زبان در گیت هاب به فعالیت می پردازند. این سایت هرساله یک گزارش کامل را از برترین زبان های برنامه نویسی بیان می کند که به این گزارش  octoverse می گویند.

سایت Indeed

از این سایت به عنوان سایتی برای کاریابی و یا استخدام شدن یاد می شود . برای اولین بار این سایت در سال 2014 شروع به فعالیت کرده است که دارای 28 زبان بوده است و در شصت کشور مورد استفاده قرار می گیرد. کاربران این سایت در هر ماه برابر 200 میلیون نفر است . افارد در این سایت به دنبال شغل مناسب برای خود می گردند.

StackOverflow

ایرانیان و افرادی که زبان های برنامه نویسی را می شناسند با این سایت هم اشنایی هایی دارند. برای گسترش دهندگان تازه کار این سایت گزینه ای مناسب است . این سایت تعدا زیادی سوال را در انواع رشته ها بیان کرده است و برنامه نویسان نیز برای این سوال ها جواب هایی را مطرح کرده اند . هر ماه این سایت دارای 50 میلیون کاربر است . اگر شما یک برنامه نویس حرفه ای هستید کارکردن در این سایت درامد چندانی برای شما نخواهد داشت. البته شرکت کردن در این سایت و ارائه پاسخ های صحیح باعث می شود تا برای کاربران یک روزمه خودکار بیان شود. متخصصان دیگری این رزومه را بررسی می کنند و درنهایت ممکن است باعث ایجاد شغل هایی شود . هم چنین این سایت برای برنامه های محبوب هم نظرسنجی هایی را برگزار می کند.

زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت

زبان های برنامه نویسی

زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت طبق نتایجی که سایت استک اورفلو ارائه کرده است،65درصد محبوبیت را بین کاربران دارد. جاوا اسکریپت زبان جذابی است که اغلب با جاوا اشتباه گرفته می‌شود.  این زبان در دهه اخیر رشد زیادی کرده است . ویژگی های این زبان طوری است که به محض این که به محیط برنامه نویسی وارد می شوید با چندین برنامه و یا نرم افزار روبه رو می شوید که با استفاده از این زبان وظایف خود را انجام می دهند.

جاوا اسکریپ امروزه پیشرفت زیادی کرده است و هم چنین بین کاربران نیز از محبوبیت زیادی برخوردار است. این زبان در اینده رقیبی برای دیگر زبان های برنامه نویسی خواهد بود . الان هم در بین سه زبان نخست که به طراحی صفحات فرانت اند می پردازند جاوا اسکریپت از جمله زبان های برتر است . بعضی افراد فکر می کنند که جاوا اسکریپت و جی کوئری رقیب یک دیگرند اما باید بدانید جی کوئری تنها یکی از کتابخانه های جاوا اسکریپت است .

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *