رپوتاژ آگهی چیست؟

رپوتاژ آگهی چیست؟

حتما تا حالا برای شما این موضع پیش آمده است که در اینترنت مقاله و یا متنی را مطالعه می کنید و در این میان مطالب جالب بسیار زیادی را می بینید برای مثال تبلیغاتی را از لوازم آرایشی می بینید که تخفیف های بسیار خوبی دارند . این گونه از تبلیغات از روش های جذب کردن کاربران است که به آن رپوتاژ آگهی می گویند.

رپوتاژ آگهی

رپوتاژ آگهی

به آن دسته از تبلیغاتی که که محور اصلی آن ها محتوا است رپوتاژ آگهی می گویند. این گونه از تبلیغات به صورت مجازی و در شبکه های اینترننتی و سایت های مختلف برای مخاطبین منتشر می شوند . به صورت کلی از رپوتاژ آگهی برای معرفی کردن و شناساندن محصولات یک شرکت و هم چنین برای آشنا کردن کاربران با خدمات یک شرکت مورد استفاده قرار می گیرد.

محتوایی که یک رپوتاژ آگهی دارد اطلاعات خاص و منحصر به فردی است که می تواند متن ، تصویر و یا ویدئو باشد . هدف از رپوتاژ آگهی جلب توجه کاربران برای خرید محصول و آشنا کردن وی با برند است . برای مثال تبلیغاتی که به صورت نواری در قسمت پایینی برنامه های تلویزیونی وجود دارد نوعی رپوتاژ است . 

رپوتاژ آگهی به صورت های مختلفی انجام می شود و انواع بسیار زیادی دارد. از مهم ترین و اساسی ترین رپوتاژ آگهی می توان به تبلیغات نوشتاری ، تبلیغات رسانه ای و تبلیغات اینترنتی اشاره کرد .

چه کسی میتواند محتوای رپوتاژ آگهی را بنویسد ؟

هدف از رپوتاژ آگهی جذب کردن مخاطبان ، فروش ، تبلیغات و بازاریابی است . پس محتوایی که دارد تنها نباید لحن ادبیاتی بسیار خوبی داشته باشد بلکه باید دارای محتوای بسیار جذاب و گیرایی باشد تا مخاطب بعد از این که نگاه اندکی به آن انداخت حتما برای خواندن آن جذب شود . برای این کار شما نیاز به یک کپی رایتر خوب دارید تا بتواند محصول شما را به خوبی برای کاربران نشان  دهد.

متن رپوتاژ باید چه ویژگی هایی داشته باشند ؟

کاربران امروزی متن های رپوتاژ آگهی را به راحتی می توانند تشخیص دهند و به همین دلیل نیز به آن ها توجه زیادی نمی کنند و از کنار آن ها رد می شوند به همین خاطر هم باید در نگارش رپوتاژ آگهی توجه بسیار زیادی شود . متنی که در یک رپوتاژ می نویسید باید هدف خاص را دنبال کند و در عین سرگرم کنندگی برای کاربر جذابیت هایی را نیز داشته باشد. به صورت کلی متن باید دارای محتوای خوبی باشد تا بتواند در کم ترین زمان ممکن کاربر را به هدف خود برساند.

برای نوشتن متن رپوتاژ به نکات زیر توجه کنید :

1-عنوان رپوتاژ از مهم ترین مواردی است که باید بسیار جذاب باشد زیرا اولین چیزی است که کاربر با آن رو به رو می شود. به همین خاطر هم باید به شکلی باشد که وقتی کاربر آن را می بیند برای خواندن ادامه مطلب نیز ترغیب شود . هم چنین عنوان بسیار مهم است زیرا در گوگل نیز مشاهده می شود .

2-محتوا نباید آن قدر کوتاه باشد که نتوان به صورت کامل به موضوع پرداخت و نه باید آن قدر بلند باشد که برای کاربر حوصه بر شود .

3-در متن رپوتاژ از کلمه های طلایی و ارزش مند استفاده کنید که بسیار فرآیند فروش را تحت تاثیر قرار می دهد.

4-عنوان ها را جدی بگیرید و سعی کنید از تیترهایی استفاده کنید که در آن ها از کلمه های چالش برانگیز استفاده شده باشد.

5-می توانید به بهره گیری از Storytelling در رپوتاژ به داستان سرایی بپردازید اینگونه نه کاربر از خواندن خسته می شود و شما هم می توانید تمام جنبه های موضوع را بررسی کنید .

6-لازم نیست تا ویژگی های محصول خود را بشمرید بلکه بهتر است کاربردهای آن را برای مشتری بیان کنید و به وی اطمینان دهید نتیجه خوبی از استفاده آن خوهد گرفت.

7-استفاده از قانون 70-30 را فراموش نکنید . در این قانون بیان می شود که باید سی درصد از متن خود را درباره فروش و تبلیغ محصول بنویسید و بقیه این متن را مزیت های محصول و فواید مربوط به آن را بررسی کنید.

8- هر عکسی در رپوتاژ معاول هزار کلمه تلقی می شود پس از قرار دادن عکس ها غافل نشوید .

9-سه تا پنج لینک نوفالو باعث تاثیرات بسیار خوبی روی سئو می شود و هم به اندازه ای از بک لینک ها استفاده کرده اید که گوگل هم به شما شک نکرده است .

10-به هیچ عنوان از متن های کپی شده و انکرتکست های تکراری استفاده نکنید.

برای خرید رپوتاژ باید به چه مواردی دقت کنیم ؟

1-بهتر است فعالیت سایت موردنظر به زمینه ای که در آن کار می کنید نزدیک تر باشد به این ترتیب مخاطبان بهتری را در سایت خود به دست آورده اید.

2-اگر موضوع سایت موردنظر به موضوع سایت شما نزدیک تر باشد باعث می شود تا سئو سایت شما نیز بهبود یابد.

3-توجه داشته باشید که بیش از اندازه رپوتاژ آگهی خریداری نکنید زیرا این کار باعث می شود تا توسط گوگل جریمه شوید .

4-فقط زمانی اقدام به خرید رپوتاژ از سایت های پر قدرت کنید که در رتبه اول و یا دوم نتیجه های جست و جو قرار داشته باشید .

چطور رپوتاژ آگهی بخرید ؟

به صورت معمول هر سایت که رپوتاژ آگهی می پذیرد در سایت خود مکانی را دارد که رپوتاژ ها را می پذیرد و آن ها را انتشار می دهد. البته مشخص می شود که محتوای شما تبلیغاتی است زیرا در بخش و قسمت تبلیغات آن انتشار می یابد.

برای خریدن رپوتاژ آگهی نیاز به یک سرچ ساده دارید تا فروشنده های زیادی در این زمینه برای شما مشخص شود . اگر زمان برایتان اهمیتی ندارد می توانید این کار را انجام دهید و اما اگر زمان برای شما مهم است می توانید به دنبال یک مرجع فروش رپوتاژ باشید .

حال اگر می خواهید رتبه سایت خود را در موتورهای جست و جو بهبود بخشید می توانید از رپوتاژ آگهی استفاده کنید .البته درست است که این روش هزینه های بسیار زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت و اما راندمان بالای آن باعث بهتر شدن رتبه سایت شما می شود . با بهره گیری از رپوتاژ ها می توانید اعتماد کاربران را در فضای مجازی جلب کنید و آن ها را از این راه به مشتریان خود تبدیل کنید.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *