رونمایی از دوربین EOS M50 کانن مجهز به سنسور24 مگاپیکسلی

رونمایی از دوربین EOS M50 کانن مجهز به سنسور24 مگاپیکسلی

معرفی دوربین EOS M50 کانن مجهز به سنسور24 مگاپیکسلی و بدون آینه

کمپانی کانن که در زمینه تولید دوربین های دیجیتال عملکرد بسیار خوبی داشته به تازگی محصول دیگری را تولید کرده که بدون آینه می باشد و به عنوان نخستین دوربین بدون آینه از سری M شناخته می شود. این دوربین جدید قابلیت ثبت ویدئوی 4K را دارا می باشد و می تواند تصاویر بسیار با کیفیتی را ارائه دهد. کمپانی کانن از دوربین بدون آینه جدید و رده پائین خود به نام EOS M50 رونمایی به عمل آورد و اعلام کرد که در این دوربین جدید از یک سنسور APS-C استفاده شده است که دارای سنسور24 مگاپیکسلی می باشد و می تواند تصاویری با رزولوشن فور کی را برای کاربران ثبت نماید. یکی دیگر از ویژگی های این دوربین پردازنده جدیدی است که در آن به کار رفته و به نام Digic8 معرفی می گردد و کانن از این تراشه در کنار فوکوس خودکار دوئل پیکسل استفاده نموده است که موجب می شود دوربین عملکرد بسیار خوبی داشته باشد.

بر عکس دوربین ام100 محصول جدید کانن بدون آینه می باشد و یک ویوفایندر الکترونیک نیز در آن تعبیه شده است که کارایی این دوربین جدید و بدون آینه را ارتقا داده و موجب می شود تا کاربر در هنگام کار با آن دچار مشکل نشده و بتواند تصاویر بهتری را دریافت نماید. دوربین بدون آینه جدید کانن نخستین دوربینی می باشد که قابلیت استفاده از فرمت CR3 Raw را برای کاربران خود فراهم می کند.

یکی از گزینه های مهمی که در تنظیمات این دوربین قرار داده شده است ثبت تصاویر با توجه به کیفیت و حجم آن ها می باشد که کاربران می توانند با مشاهده گزینه های Image Quality Priority و Size Priority کیفیت و حجم تصاویر را تغییر دهند و بنا بر میل خود تصویری را ثبت نمایند. فررمتی که در این دوربین در نظر گرفته شده است در واقع فرمتی می باشد که می تواند سایز50 درصد را برای تولید تصاویر به کار بگیرد و رزولوشن آن را نیز ثابت نگه دارد. البته ناگفته نماند در صورتی که قصد کاهش سایز را داشته باشید باید بدانید کیفیت تصویر شما نیز کاهش پیدا خواهد کرد و این مساله می تواند در تصویر ثبت شده تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

یکی دیگر از قابلیت هایی که در دوربین جدید کانن قرار داده شده است بهره مندی از ارتباط وای فای و ان اف سی و همچنین بلوتوث می باشد که در کنار تمام این ها می توان تصاویر ثبت شده را به گوشی هوشمند منتقل کرد. تمام این قابلیت ها موجب شده اند تا دوربین جدید کانن به عنوان گزینه ای ایده آل برای تصویر برداری شناخته شود و موجب می شود تا کاربران پس از ثبت تصاویر بتوانند به راحتی و به صورت آنی آن ها را به گوشی خود انتقال داده و فضای بیشتری برای ثبت تصاویر داشته باشند. در این دوربین بدون آینه و جدید کانن از پردازنده دیگری نیز استفاده شده است که موجب می شود تا کاربران ویدئوهایی با رزولوشن فول اچ دی ثبت نمایند که نرخ آن120 فریم بر ثانیه می باشد.

البته این دوربین جدید قادر است ویدئوهایی با روزولوشن فورکی را ثبت نماید که نرخ آن24 فریم بر ثانیه است. البته باید این نکته را نیز خاطر نشان شویم که در هنگام ثبت ویدئو با رزولوشن 4K کراپ1.6 برابری انجام خواهد شد که در این صورت نمی توان از فوکوس خودکار دوئل پیکسل استفاده نمود. در خصوص این فوکوس خودکار باید عنوان کنیم قابلیت استفاده با لنزهای مختلف را دارا می باشد که در این بین می توان به لنزهای EF-M 55-200mm  و EF-M 28mm و یا حتی به لنز EF-M 18-150mm اشاره کرد. در صورت استفاده از هر کدام این لنزها می توان هشتاد و هشت درصد از سنسور را در محور افقی قرار داد و صد درصد آن را در راستای محور عمودی تحت پوشش قرار داد که در این صورت کاربران143 نقطه فوکوس را پیش روی خود خواهند داشت.

کمپانی کانن اعلام کرده از آوریل سال2018 این دوربین جدید را به قیمت780 دلار در اختیار کاربران قرار خواهد داد که البته این قیمت برای بدنه دوربین می باشد که در صورت خرید باندل لنز برای آن می تواند قیمت بالاتری را داشته باشد و به900 دلار نیز برسد.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *