رونمایی از تبلت کروم بوک ایکس2 اچ پی مجهز به سیستم عامل کروم او اس

رونمایی از تبلت کروم بوک ایکس2 اچ پی مجهز به سیستم عامل کروم او اس

رونمایی از تبلت جدید اچ پی مجهز به سیستم عامل کروم او اس

کمپانی اچ پی طی روزهای گذشته از جدیدترین تبلت خود به نام کروم بوک ایکس2 رونمایی به عمل آورد که سیستم عامل کروم او اس در خصوص آن استفاده شده است. حدود دو هفته پیش ایسر اولین تبلت جهان را که مجهز به سیستم عامل کروم او اس بود را معرفی نمود. هم اکنون نیز کمپانی اچ پی به عنوان یکی دیگر از تولید کنندگان دومین تبلت را که مجهز به کروم او اس در دنیا می باشد را رونمایی نموده است که دارای سخت افزار و امکانات بالاتری می باشد.

تبلت جدید اچ پی به نام کروم بوک ایکس2 معرفی می شود و به گونه ای پاسخ اچ پی در برابر آیپد پرو به حساب می آید. صفحه نمایش این تبلت دارای اندازه12.3 اینچی می باشد و صفحه کلید جانبی و قلم هوشمند از دیگر ویژگی هایی هستند که در خصوص این دستگاه می توان به آن اشاره کرد. نکته ای که در خصوص این تبلت جدید اهمیت بالایی دارد و باید به آن اشاره کرد قیمت رقابتی آن می باشد. در صورتی که تمایل به خرید این تبلت جدید دارید کافی است599 دلار را پرداخت کرده و نسخه ی پایه ی آن را به هراه صفحه کلید جانبی و قلم هوشمندی که در کنار آن قرار داده شده است خریداری نمائید.

در مقابل این دستگاه برای اینکه بتوانید نسخه ی9.7 اینچی آیپد پرو را خریداری کنید مجبور هستید دست کم649 دلار را بابت آن بپردازید و این در صورتی است که اگر تمایل داشته باشید نسخه ی12.9 اینچی را خریداری نمائید ناچار باید مبلغ1067 دلار را پرداخت کنید که می توان گفت رقم بسیار بالایی به حساب می آید. به همین دلیل توصیه می کنیم اگر تمایل دارید دستگاهی با قابلیت حمل بالا داشته باشید و می خواهید دارای صفحه کلید جانبی بوده و قلم هوشمند نیز داشته باشد می توانید این مدل از تبلت های اچ پی را انتخاب نمائید.

در بخش سخت افزاری کروم بوک ایکس2 دارای پردازنده ی نسل هفتم اینتل Core m3 می باشد که به همراه آن حافظه ی رم با ظرفیت4 گیگابایت و حافظه ی ذخیره سازی به اندازه ی32 گیگابایت در نظر گرفته شده است. صفحه نمایشی که برای این گوشی هوشمند به کار رفته با وضوح1600 در2400 می باشد؛ علاوه براین در این دستگاه هوشمند بلندگوهای استریو قرار داده شده و دوربین سلفی آن دارای رزولوشن5 مگاپیکسلی می باشد. دوربین اصلی که در پنل پشتی قرار گرفته دارای سنسور13 مگاپیکسلی است و درگاه میکرو اس دی و جک هدفون به همراه دو درگاه یو اس بی نوع سی نیز ددر مورد این تبلت جدید وجود دارد. باتری در نظر گرفته شده برای این تبلت قابلیت شارژدهی10.5 ساعته را دارا می باشد که موجب شده وزن و ضخامت این دستگاه در مقایسه با آیپد پرو کمی بالاتر برود.

کمپانی اچ پی در ادامه صحبت های خود افزوده است که صفحه کلید این دستگاه دارای استحکام بالایی بوده و با لپ تاپ هایی که در بازار وجود دارد شباهت بسیار زیادی دارد. تا به حال هیچ کدام از اصحاب رسانه این دستگاه را در اختیار نداشته اند اما با در نظر گرفتن تصاویری که در خصوص این تبلت منتشر شده طراحی استفاده شده در خصوص این دستگاه را می توان ترکیبی از گوگل پیکسل بوک و مایکروسافت سرفیس لپ تاپ به شمار آورد.

کمپانی گوگل سال های زیادی است که تلاش می کند تا ویژگی های لمسی این سیستم عامل را ارتقا دهد اما مخفی کردن این مساله که کروم او اس در مورد دستگاه های دسکتاپ طراحی شده کمی محال به نظر می رسد. نکته دیگری که در خصوص این دستگاه می توان عنوان کرد قیمت آن می باشد که با توجه به قیمت بالایی که کروم بوک های موجود در بازار امروزه دارند بسیار مناسب به نظر می آید و با توجه به قیمت300 تا600 دلاری که برای کروم بوک های دیگر تعیین شده این دستگاه هوشمند بسیار ارزان تر ارائه می شود.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *