رونمایی از اکسپریا زد2 سونی با زبان طراحی جدید Ambient Flow

رونمایی از اکسپریا زد2 سونی با زبان طراحی جدید Ambient Flow

معرفی اکسپریا ایکس زد2 با زبان طراحی جدید در نمایشگاه MWC2018

در جریان نمایشگاه MWC2018 سونی کنفرانسی را برگزار کرد که در طی این کنفرانس نسل جدیدی از گوشی های هوشمند خود را به نام اکسپریا ایکس زد2 را معرفی و رونمایی نمود و آن را به کلیه حضار و علاقه مندان محصولات خود نشان داد.

کمپانی سونی در طول برگزاری کنفرانس خود که در کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلونا برگزار کرده بود، نسل جدید گوشی‌ های هوشمند و پرچمدار جدید خود را رونمایی نمود. این شرکت در مراسمی که در این نمایشگاه آغاز شده بود، اکسپریا ایکس زد۲ را در کنار اکسپریا ایکس زد۲ کامپکت معرفی نموده و به حضار نشان داد که ظاهر این گوشی ها تقریبا به نسبت نسل قبلی پرچمداران سونی دچار تغییر گردیده است.

نسل جدید پرچمدارانی که به وسیله سونی طراحی شده تغییرات بسیار زیادی در زمینه طراحی داشته اند، اکسپریا ایکس‌ زد۲ در حال حاضر دارای صفحه نمایشی با حاشیه ‌های بسیار کمتر در مقایسه با مدل های پیش از خود می باشند که موجب می شود تصاویر با کیفیت بهتری نمایش داده شوند. پنل جلویی اکسپریا ایکس زد2 به صورت کامل از نسل پنجم شیشه ها‌ی نوع گوریلا گلس2.5D  استفاده می کند و مورد دیگری که در مورد آن می توانیم ذکر کنیم لبه‌ های تیز در این گوشی دیده نمی شود و به این ترتیب حس بهتری به کاربران در مواقعی که گوشی را در دست می گیرند القا خواهد شد.

سونی از زبان طراحی جدید در خصوص پرچم داران جدیدش استفاده کرده که آن را Ambient Flow‌ معرفی می کند. در طراحی این گوشی از فریم فلزی مقاوم در برابر پیچش استفاده شده که شاسی گوشی را تحت پوشش خود گرفته و از آن در مقابل ضرباتی که احتمال دارد بر آن وارد شود محافظت می نماید و موجب بالا رفتن کیفیت ساخت این گوشی هوشمند می شود. یکی دیگر از تغییرات عمده و بزرگی که سونی در طراحی پرچمداران جدید خود به کار گرفته، انتقال حسگر اثرانگشت به پنل پشتی گوشی می باشد که موجب می شود کاربران دسترسی راحت تری به آن داشته باشند و دیگر به صورت ادغام شده با دکمه‌ ی پاور نمی باشد و می تواند کاربردی تر دیده شود.

اکسپریا ایکس زد2 که به عنوان جدیدترین پرچم دار سونی معرفی شده دارای نمایشگر۵.۷ اینچی می باشد که با نسبت تصویر۱۸:۹ و رزولوشن +Full HD بوده و با این کیفیت تصویری عرضه خواهد شد. پنل‌ هایی که در صفحه نمایش این گوشی جدید سونی به کار رفته از پخش محتوای HDR نیز استفاده می کند که موجب می شود کاربران در انجام کارهای خود آسوده باشند و بتوانند کارهای خود را به بهترین شکل انجام دهند.

کمپانی سونی همیشه در خصوص پرچمداران خود از دوربین ‌های قدرتمندی استفاده کرده است و اکسپریا ایکس زد۲ هم خوشبختانه از این قاعده مستثنی نمی باشد و دارای دوربین باکیفیتی بوده و موجب می شود تا تصاویر ثبت شده از کیفیت بالایی برخوردار باشند. تازه ترین محصولات موبایلی که به وسیله سونی طراحی شده اند دارای دوربینی با سنسور۱۹ مگاپیکسلی IMX400 هستند که با ابعاد۱/۲.۳ اینچ عرضه خواهد شد و لنزی باF/2.0  هم مسئولیت دارد تا امواج نور را به سطح سنسور هدایت نماید تا تصاویر بهتر و باکیفیت تری ثبت شود. ولی یکی از بهترین و بزرگ ترین توسعه هایی که دوربین ایکس‌ زد۲ در مقایسه با نسل قبل از خود داشته، مجهز بودن به لرزشگیر پر قدرت پنج ‌محوره می باشد که قبل از این در دوربین ‌های عکاسی حرفه ‌ای بسیار مورد استفاده قرار گرفته است و می تواند تصاویر بسیار خوبی را دریافت نماید.

سیستم ‌های فوکوسی برای پیدا کردن فاز و تشخیص کنتراست و حتی لیزری هم به صورت هماهنگ و در یک زمان برای تشخیص دقیق سوژه و فوکوس بر روی آن در پرچمدار۲۰۱۸ و جدید سونی مورد استفاده قرار گرفته اند و موجب می شوند تا کاربران بهترین تصاویر را برای خود ثبت نمایند. با توجه به اینکه تراشه ی سیگنال تصویر اسنپدراگون۸۴۵ در گوشی جدید ایکس‌ زد ۲ قرار داده شده است، اما کمپانی سونی نسخه ی توسعه یافته ی تراشه قدرتمندBIONZ را هم در این گوشی قرار داده است تا امور پردازشی تصاویر بالا برود و کیفیت بالایی نیز داشته باشد.

با توجه به صحبت هایی که از سوی مدیران سونی عنوان شده ترکیب چگونگی عملکرد این دو تراشه باعث می شود تا ارایه ‌ی بهتری در مورد رنگ‌ ها، جزئیات و نکات ریز بیشتر و نحوه کارکرد بهتر در شرایطی که نور کم است به وجود بیاید و رضذیت کاربران جلب شود.  یکی دیگر از قابلیت‌ هایی که دوربین ایکس‌ زد‌۲ دارد استفاده از سنسور IR می باشد که برای تنظیم تراز سفیدی، دکمه‌ی شاتر فیزیکی و فلاش LED نام برد که موجب می شود به صورت کلی محصولی قدرتمند و با کیفیت را در بخش دوربین داشته باشیم و بتوانیم آن را به عنوان گزینه ای مناسب برشماریم.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *