روش های خلاقانه برای بازاریابی در اینستاگرام

روش های خلاقانه برای بازاریابی در اینستاگرام

اینستاگرام از قدرت مند ترین شبکه های اجتماعی است که با استفاده از آن می توان برای کسب و کار خود تبلیغاتی را انجام داد. بسیاری از مدیران بر این عقیده اند که می توان از اینستاگرام برای کارهای تجاری نیز استفاده کرد. کاربران اینستاگرام براساس آمارهایی که انتشار یافته است برابر 600 میلیون نفر در هر ماه هستند . بازاریابان زیادی از اینستاگرام استفاده می کنند و با استفاده از آن محصولات خود را تبلیغ می کنند.  برای بازاریابی در اینستاگرام تکنیک های بسیار زیادی وجود دارد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم .

بازاریابی در اینستاگرام

تکنیک ها و روش های بازاریابی در اینستاگرام

برای این که یاد بگیرید چطور از اینستاگرام به صورت حرفه ای استفاده کنید و با استفاده از تکنیک های بازاریابی در اینستاگرام برای خودتان برندسازی کنید اگر محصولی را تولید می کنید میزان فروش آن ها را بالا ببرید.

1-بهره گیری از ویژگی story live  : در ماه های گذشته اینستاگرام ویژگی بسیار جدیدی را به نام story به ویژگی های این اپلیکیشن خود اضافه کرده است . این قابلیت به شما این اجازه را می داد تا عکس ها و فیلم های خود را به صورت موقتی در صفحه خود قرار دهید و اما بعدا ظرف مدت یک هفته این عکس و یا فیلم ها از دسترس خارج می شده است . با استفاده از این ویژگی می توانید به صورت زنده نیز فیلم هایی را در پروفایل خود قرار دهید .

مدیران اینستاگرام بیان کرده اند که می توانید به مدت یک ساعت فیلم زنده را در اینستاگرام قرار دهید . این ویژگی از جمله روش های بازاریابی در اینستاگرام است که با استفاده از آن می توانید کنفرانس های زنده بگذارید.

برای مثال می توانید به کاربران ایمیل بزنید و از آن ها دعوت کنید تا این ویدئوی زنده را ببینند و حتی به آن ها وعده دهید در این ویدئو قرار است چه چیزهایی را بیان کنید . با این کار هم فالوورهایتان را در ساعت خاصی به اینستاگرام و صفحه خود می کشانید و هم عده ای در این میان به جمع فالوورهای شما می پیوندند. البته در این ایمیل باید طوری رفتار کنید تا کاربر برای دیدن story live شما تحریک شود و مشتاق باشد تا شما را همراهی کند.

2-می توانید با استفاده از suggested user رقیب های خود را بشناسید : از روش های بازاریابی در اینستاگرام این است که در ابتدا رقبای خود را در این زمینه بشناسید و آن ها را زیر نظر بگیرید . استفاده از این ویژگی باعث می شود تا بتوانید کسانی را که در زمینه کاری شما فعالیت می کنند را زودتر پیدا کنید .

برای این که از این ویژگی استفاده کنید می توانید به تنظمیات رفته و گزینه Similar Account Suggestions را علامت بزنید. البته در ابتدا باید حوزه ای که در آن فعالیت می کنید را بشناسید . از اساسی ترین روش ها و بهترین روش هایی که می توانید با حوزه فعالیت خود آشنا شوید این است که از هشتک های مرتبط در پست های خود استفاده کنید این کار باعث می شود تا اینستاگرام نیز بداند حوزه کاری شما چیست . تلاش کنید که هر پستی را که در اینستاگرام می گذارید هشتکی مربوط به آن را نیز در بخش کپشن اضافه کنید .

3-برای فروش بیش تر از مشتریان استفاده کنید : اگر می خواهید در صفحه خود محصولاتتان را معرفی کنید توجه کنید که عکس هایی را منتشر کنید که واقعی باشند . هم چنین می توانید فیلم های کوتاهی را از محصولات و ویژگی های مربوط به آن تهیه کنید و آن را در صفحه خود قرار دهید .

می توانید عکس هایی را از زمانی که محصولی را به مشتری تحویل داده اید بگیرید و درنهایت نیز آن ها را در صفحه خود قرار دهید .برای مثال اگر بسته ای را به مشتری ارسال کرده اید می توانید عکسی از رسید برگه بگیرید و درنهایت نیز این عکس را در صفحه خود قرار دهید . گاها بعضی از مشتری ها در پیج اینستاگرام از شما تشکر می کنند می توانید از صفحه خود اسکرین شات بگیرید و درنهایت نیز در صفحه خود قرار دهید .

4-فالوئینگ را به فالوور تبدیل کنید : پست های فالوئینگ های خود را پیگیری کنید و درنهایت نیز آن ها را به فالوورهای خود تبدیل کنید .سعی کیند تا پست های فالوئینگ های خود را لایک کرده و یا درمورد آن ها نظرات واقعی خود را بنویسید .

سعی کنید تا برای فالوئینگ های خود پیشنهادات خوبی را از راه دایرکت ارسال کنید همین باعث می شود تا حس خوبی را نسبت به پیج شما داشته باشند و با فالوورتان تبدیل شوند.

5-کشاندن بازدید کننده های سایت به اینستاگرام : تلاش کنید تا کسانی را که از سایت شما بازدید کرده اند را به فالوورهایتان تبدیل کنید. یکی از روش های بازاریابی در اینستاگرام این است تا کاربران سایت را به مطلبی که در اینستاگرام منتشر کرده اید بکشانید . اگر چیزی که می خواهد در سایت شما وجود نداشته باشد ناچارا کاربر وارد صفحه اینستاگرامتان خواهد شد .

برای مثال می توانید قبل از این که کاربر سایت را ترک کند پیشنهادی را به وی به شکل پاپ آپ بدهید . با استفاده از پاپ آپ خروج سایت برای کاربر کوپن تخفیف قرار دهید و از وی بخواهید برای این که این کوپن را دریافت کند به اینستاگرام تان مراجعه کند.

اینستاگرام ویژگی ها و امکانات بسیار زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد و هم چنین محبوبیت بسیار زیادی را بین کاربران نیز ایجاد می کند. همین سبب شده است تا بتوانید از روش های بازاریابی در اینستاگرام استفاده کنید و کسب وکارهای خود را گسترش دهید.

6-گسترش تصاویر به صورت خلاقانه : یکی از روش هایی که برای بازاریابی در اینستاگرام استفاده می شود منتشر کردن تصاویر به صورت خلاقانه است . حتما تا به حال به پیج هایی سر زده اید که یک تصویر بزرگ به چند تصویر کوچک تقسیم شده است و هارمونی بسیار زیبایی را پدید آورده است . از این روش در صفحه هایی که مربوط به برندهای غذایی است به میزان بسیار زیادی استفاده شده است .

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *