روش اطلاع از سیم کارت هایی که به نام شما ثبت شده اند

روش اطلاع از سیم کارت هایی که به نام شما ثبت شده اند

روش اطلاع از سیم کارت هایی که به نام شما ثبت شده اند

تعداد سیم کارت هایی که به نام مشترکین اپراتورهای تلفن همراه می باشد، از این به بعد در سایت استعلام تعداد سیم کارت های مشترکین تلفن همراه مشخص می شود. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی این سایت را راه اندازی کرده است.

طرح مرتب سازی سیم کارت ها جهت جلوگیری از سوء استفاده احتمالی، با به راه انداختن سایت استعلام تعداد سیم کارت هایی که به نام آن هاست اطلاع پیدا کرده و نسبت به غیر فعال کردن سیم کارت هایی که از آن ها استفاده نمی کنند، اقدام نمایند.

تناقض احتمالی میان تعداد سیم کارت های اعلام شده با تعدادی که مورد انتظار شما می باشد امکان دارد به دو علت باشد، در حالتی که تعداد سیم کارت های اعلام شده کم تر از انتظار شما باشد، به این معنی می باشد که بعضی از سیم کارت های در اختیار شما، به نام تان ثبت نشده است و یا اطلاعات شخصی جهت بعضی از خط هایی که در اختیار شما است، فاقد کد ملی بوده و یا این ارقام به صورت صحیح وارد نشده است که در آن حالت احتمال قطع این سیم کارت ها توسط اپراتورها وجود دارد.

سیمکارت

سیمکارت

همچنین در حالتی که تعداد سیم کارت هایی که اعلام شده اند بیشتر از انتظار شما باشد، به این معنی می باشد که کل یا بعضی از سیم کارت های خود را بدون این که ضوابط و قوانین را رعایت کرده باشید، به افراد دیگر واگذار کرده اید و یا تعدادی سیم کارت به اسم شما و بدون این که اطلاعاتی از شما ثبت شده باشد در سیستم اطلاعاتی اپراتورها ثبت شده است.

از آن جایی که هر سرویس یا خط ارتباطی دیگری که به اسم مشترک باشد، عواقب و مسئولیت حاصل از سوء استفاده از آن را برای مشترک به همراه خواهد داشت و مسئولیت هر نوع سوء استفاده از امتیازات و تجهیزات مخابراتی واگذار شده خارج از ضوابط قانونی، با مالک قانونی آن ها می باشد. جهت جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی، طرح احراز هویت سیم کارت های تلفن همراه برای این که دیگر در کشور سیم کارت های بدون هویتی وجود نداشته باشد، پیگیری شد.

در سیستم استعلام تعداد سیم کارت های مشترکان تلفن همراه تمام مشترکان چهار اپراتور کشوری همراه که حداقل تعداد یک سیم کارت به نام خود در یک اپراتور داشته و کد ملی آن ها نیز در سیستم اطلاعاتی اپراتور تأمین کننده سیم کارت به طریق درست ثبت شده است می توانند از تعداد سیم کارت هایی که به نام آن ها در هر یک از اپراتورهای ذکر شده ثبت گردیده اطلاع پیدا کنند.

سیمکارت

سیمکارت

کلیه مشترکین می توانند به پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در بخش خدمات الکترونیک و یا نشانی اینترنتی mobilecount.cra.ir به این سامانه مراجعه کنند و از تعداد سیم کارت هایی که با کد ملی آن ها ثبت شده است اطلاع پیدا نمایند.

همچنین مشترکین می توانند علاوه بر استفاده از سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، با فرستاده کد ملی مالک خط به یکی از شماره های ۳۰۰۰۱۵۰ و ۳۰۰۰۵۰۴۹۰۱ از طریق یکی از خط های زیر نظر مالکیت، نسبت به استعلام تعداد خط های ثبت شده به اسم خود اقدام نمایند. اگر اطلاعات وارد شده توسط مشترک با اطلاعات ثبت شده در سیستم هم خوانی داشته باشد، نتیجه آن از طریق اس ام اس یا آدرس CRA.IR برای مشترک فرستاده خواهد شد.

این خدمات تنها به افراد حقیقی که حداقل یک سیم کارت در یکی از اپراتورهای چهار گانه داشته باشند اعلام خواهد شد. بنابر این مشترکان تلفن همراه می بایست شماره تلفن همراه و کد ملی خود را در سایت استعلام تعداد سیم کارت های مشترکان تلفن همراه وارد نمایند. بعد از ورود اطلاعات، پیامکی برای مشترک فرستاده می شود که در آن تعداد سیم کارت های ثبت شده با کد ملی مشترک که در شبکه ی تلفن همراه کشور به صورت غیر فعال یا فعال وجود دارد، وراد شده است.

سیمکارت

سیمکارت

هر کاربر در هر دوره ده روزه فقط یک مرتبه می تواند از این سایت تعداد خط های خود را استعلام نماید. همچنین در حالتی که از آخرین استعلام بیشتر از ده روز گذشته باشد، اما موفق به گرفتن استعلام نشده باشید می توانید موضوع را با مدیریت سایت در میان بگذارید.

مشترکین تلفن همراه در صورت مشاهده هر نوع تناقض در تعداد خط های ثبت شده به اسم خودشان، می توانند جهت جلوگیری از هر نوع سوء استفاده احتمالی، به دفتر های خدمات مشترکین اپراتورها مراجعه نمایند و با ارائه کارت ملی از کلیه خط های به نام خود که امکان دارد بدون اطلاع مشترک به اسم او ثبت گردیده باشند، آگاه شده و جهت هر یک از سیم کارت ها اقدام نمایند.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *