رفع ارور 404

رفع ارور 404

در بازدید کردن صفحات وب سایت ها حتما با ارور 404  مواجه شده اید. این ارور زمانی به وجود می آید که  صفحه ای که می خواهید از آن بازدید کنید تنها یک نام است و وجود خارجی برای استفاده کاربر ندارد.

در زمانی که ارور 404  دیده می شود بیان کننده این است که مرورگر مرود استفاده می تواند به سایت اصلی وصل شود اما نمی تواند یوارآل مورد نظر را شناسایی کند. عمدتا ارور 404  زمانی ایجاد می شود که شما لینک یک صفحه از سایت خود را در جایی قرار داده اید و اما بعدها آن صفحه را پاک کرده اید و همین نیز باعث می شود تا زمانی که کاربر روی آن لینک کلیک کند با ارور 404  مواجه شود.

ارور 404  به صورت کلی روی سئو سایت تاثیرات بدی دارند و اما راه خوبی است که به گوگل نشان می دهد این صفحه دیگر در دسترس نیست و گوگل بعدها آن را از شاخص های خود خارج خواهد کرد. با خارج شدن لینک ارزش آن نیز از بین خواهد رفت.

حال اگر در این میان صفحات یک وب سایت که دارای ارزش اند اگر کم کم پاک شوند همیین باعث می شود تا دامنه سایت کم شود و باعث شود تا سایت در نتایج جست وجو وجود نداشته باشد و به این ترتیب خود سایت نیز ارزش خود را از دست می دهد.

ارور 404

برای برطرف کردن ارور 404  در سایت باید چه کرد؟

با برطرف کردن ارور 404  سایت کارایی بیش تری را نسبت به قبل خواهد داشت پس برطرف کردن آن ها واجب است.از عمومی ترین روش ها برای از بین بردن ارور 404   می توان به ریدایرکت 301  اشاره کرد. این کد به مرورگرهای جستجو و سایر کاربران بیان گر این است که صفحه مورد نظر به صورت همیشگی یوارآل دیگری دارد.

کد 301  در مقابل کد 404 قرار دارد و بیان می کند که صفحه موردنظر به یک یوارآل جدید انتقال یافته است. پی در زمانی که با ارور 404 مواجه می شویم می توانیم با بهره گیری از ریدایرکت 301 کاربر را به صفحه دیگری که از نظر محتوا به صفحه موردنظر نزدیک است منتقل کنیم.

برای این که از ریدایرکت 301 استفاده کنید باید بین صفحات قبلی و صفحه جدید ارتباطی معنایی وجود داشته باشد. اگر ریدایرکت را به صفحاتی ارجاع دهید که با صفحه اول مرتبط نباشند آن گاه نرخ تبدیل سایت کم خواهد شد.

ریدایرکت دیگری نیز وجود دارد که با کد 302  همراه است. این ریدایرکت برای این است که صفحه قبلی به صفحه جدیدی به صورت موقتی انتقال پیدا می کند. از 302  زمانی استفاده می شود که بخواهیم صفحه ریدایرکت شده را اصلاح کنیم.

البته اگر تعداد صفحه های سایت که ارور 404   دارند در هر سایت باشند دیگر استفاده از ریدایرکت به صرفه نخواهد بود و زمان زیادی را نیز صرف خواهد کرد.

در این زمان می توانیم از دو راه استفاده کنیم . در راه اول می توانید همه صفحه هایی را که ارور 404   دارند به یک صفحه ریدایرکت کنید. البته راه دوم نیز که از راه اول بهتر است نیز این است که دسته ای از بک لینک های صفحه ها را مدنظر قرار می دهیم و آن هایی را که اعتبار بیش تری دارند ریدایرکت کنید. این روش دوم باعث می شود تا آن دسته از لینک هایی را که ارزش کم تری دارند را به یک صفحه ریدایرکت کنید.

اگر درسایروب سایت ها با ارور 404  مواجه شدیم چه راه حلی برای رفع آن وجود دارد؟

1-می توانیم صفحه موردنظر را دوباره بارگذاری کنیم : سرویس های وب بعضی اوقات با مشکلاتی مواجه می شوند و نمی توانند صفحاتی را که حتی قطعا وجود دارند هم نشان دهند و ارور 404  می دهند. در این زمان می توانید صفحه را دوباره بارگذاری کنید.

برای رفع این مشکل می توانید در بیش تر مرورگرها کلید F5 را بفشارید . البته شاید این راه حل آنقدرها نیز کارایی نداشته باشد اما امتحان آن ضرر ندارد و این کار تنها یک ثانیه زمان می برد.

2- بهتر است آدرس اینترنتی را دوباره بررسی کنید: اگر خودتان نیز آدرس سایت موردنظر را تایپ کرده اید این احتمال می رود که در تایپ آن اشتباه کرده باشید. برای رفع این مشکل می توانید آدرس را بررسی کرده و اگر خطایی در آن بوده است برای رفع آن اقدام کنید.

3-جستجو کردن : اگر شما از یک سایت آدرس قدیمی دارید و با ورود به آن ارور 404 مواجه می شوید می توانید با سرچ کردن کلمات کلیدی در سایت موردنظر و یا مقاله آدرس دقیق آن را در اینترنت بیابید.

4-کش مرورگر را پاک کنید: بری رفع کردن ارور 404 می توانید کش مرورگر را پاک کنید. از این راه حل زمانی می توانید استفاده کنید که یک لینک را در تبلت خود می توانید باز کنید اما همان لینک را نمی توانید در تلفن همراه بازکنید در این جا می توانیداز پاک کردن حافظه کش مرورگر استفاده کنید.

5-تغییر دادن DNS Server : اگر لینک یک وب سایت به صورتی است که همه می توانند به سایت دسترسی پیدا کنید و اما شما نمی توانید وارد آن شوید. در این حالت شاید ISP برای دسترسی شما به سایت محدودیتی ایجاد کرده باشد و یا هم این که DNS Server کار خود را به درستی انجام نمی دهد. برای رفع این مشکل باید DNS Server را تغییر دهید و بعد از آن نیز دوباره برای ورود به سایت اقدام کنید.

حتی برای رفع خطا می توانید به جای این که DNS Server را تغییر دهید تنها DNS  را تغییر دهید. با این کار ها کش مربوط به DNS   پاک می شود و جستجو را برای یک DNS   جدید شروع می کند.

اگر صفحه سایت به  IPصفحه دیگری انتقال یافته باشد می توانید به راه حل بیان شده ارور 404  را برطرف کنید.

بعد از این که همه راه های بالارا انجام دادید و اما نتیجه ای نگرفتید می توانید با واحد پشتیبانی وب سایت تماس بگیرید و مشکل خود را با آن ها در میان بگذارید. شماره تماس نیز در خود سایت موجود است.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *