رد کردن پیشنهاد گوگل برای اعمال تغییر در اندروید توسط اتحادیه اروپا در سال 2017

رد کردن پیشنهاد گوگل برای اعمال تغییر در اندروید توسط اتحادیه اروپا در سال 2017

جریمه گوگل به خاطر سرپیچی از قوانین رقابتی اتحادیه اروپا

گوگل سال قبل در خصوص جلب نظر اتحادیه ی اروپا، پیشنهادی حاکی بر اعمال تغییرات در سیستم عامل اندروید عرضه کرده ولی این نهاد اروپایی با آن مخالف کرد.

هفته ی قبل، گوگل به خاطر چشم پوشی از قوانین رقابتی اتحادیه ی اروپا از طرف این نهاد بین­المللی، پنج میلیارد یورو جریمه شد که بزرگ ترین جریمه ی مشخص شده برای یک شرکت به خاطر زیر پا گذاشتن قوانین آنتی تراست به شمار می رود.

اتحادیه اروپا، گوگل را به خاطر سوء استفاده از موقعیت اندروید جریمه کرده است. طبق اطلاعات به دست آمده، گوگل با استفاده از اندروید، سازندگان گوشی های هوشمند اندرویدی را مجبور خواهد کرد تا اپلیکیشن های گوگل را به طور پیش فرض بر روی محصولات خود نصب کنند و وارد بازار نمایند.

همینطور باید به مجاب استفاده از موتور جستجوی گوگل بر روی موبایل های اندرویدی به طور پیش فرض اشاره نمود. سازندگان موبایل های اندرویدی این توانایی را ندارند که نسخه ی اختصاصی از اندروید را گسترش دهند و بر روی محصولات خود ارائه نمایند. گوگل با استفاده از این مزایا و به کار بردن دیتای کاربران، هر ساله در آمدی حدود پنجاه دلار از بازار تبلیغات آنلاین بر روی موبایل های هوشمند دریافت می کنند.

بر اساس گزارش بلومبرگ گوگل بعد از جریمه ای که به خاطر چشم پوشی از قوانین رقابتی در نمایش نتایج جستجو شده است، در خصوص اعمال تغییرات در اندروید پیشنهادی را ارائه داد که اتحادیه اروپا با آن مخالفت کرد. بر اساس اطلاعات به دست آمده از طریق بلومبرگ، گوگل اطلاعاتی را در خصوص نحوه ی ایجاد تغییرات منتشر نکرده است. البته براساس شنیده های موجود، غول جستجو حذف محدودیت ها برای پیاده سازی اندروید از طریق سازندگان گجت های اندرویدی  همینطور ارائه ی دو روش برای پخش اپلیکیشن های خود عرضه کرده است.

اینطور که به نظر می رسد سازمان رگولاتوری اروچایی استارتژی سخت گیرانه ای را برای شرکت هایی مانند گوگل در نظر گرفته است. اگر درخواست استیناف گوگل برای رای صادر شده موافقت نشود، گوگل باید به غیر از پرداخت جریمه سنگین، تغییراتی را نیز در مدل اندروید و نوع کسب و کارش به وجود بیاورد.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *