ربات های خدمتکار

ربات های خدمتکار

ربات های خدمتکار

حتما شما هم در مورد ربات خدمتکار که کارهایی مانند جارو برقی و کارهای مرتبط با خانه داری را انجام می دهند شنیده اید. امروزه با پیشرفت روز افزون تکنولوژی این انتظار می رود که بتوانید با نصب برنامه ای روی گوشی هوشمند خود این ربات ها از دور کنترل کنید.حتی برخی از ربات ها می توانند از کاری که انجام می دهند تصویر بگیرند و برای شما در حالی که خارج از منزل خود هستید بفرستند.اما سوال های زیادی در مورد استفاده از این نوع ربات ها وجود دارد اینکه آیا واقعا ربات ها می توانند چنین کارهایی انجام دهند؟ آیا استفاده از آنها آسان است؟ آیا عملکرد این نوع ربات ها هوشمند است و می توانند خانه را تمیز کنند یا خیر؟

همه ی ما می دانیم که معمولا تکنولوژی هایی پیشرفت می کنند که قیمت، عملکرد و کیفیت مناسبی داشته باشند اما مهم تر از همه این است که تکنولوژی باید به گونه ای باشد که بتواند زندگی را برای ما آسان تر کند.اگر تصمیم به خرید چنین ربات هایی دارید در ادامه بهترین ربات ها و قابلیت های شان را برای تان معرفی می کنیم که می تواند در تصمیم گیری بهتر به شما کمک کند.

  1. LG Hom-Bot Turbo+ CR5765GD

این ربات خدمتکار شاید بهترین ربات برای جارو کردن منزل تان باشد که می توانید از طریق برنامه ای که روی گوشی هوشمند خود نصب می کنید به این ربات بگویید که کجا و چه زمانی باید منزل تان را تمیز کند. این ربات همچنین می تواند تصویر و ویدئو نیز برای تان ارسال کند و این یعنی هر زمان که چیزی غیر از یک حیوان خانگی وارد منزل تان شد می تواند از آن فیلم یا عکس بگیرد و برای تان ارسال کند. خوشبختانه با آزمایشاتی که روی این ربات انجام شده، مشخص شده است که این ربات به خوبی می تواند خاکی که طی یک هفته روی زمین و وسایل منزل تان نشسته را به خوبی تمیز کند و شما نیز می تواند از راه دور این ربات را کنترل کنید و آن را به اتاق های دیگر راهنمایی کنید.

از جمله ویژگی های این ربات را نسبت به دیگر ربات ها متمایز کرده می توان به طراحی زیبا و قدرت تمیز کنندگی بسیار بالا اشاره کرد. قیمت:615 دلار

  1. eufy boostiq robovac 30c

شاید بتوان گفت این ربات مورد علاقه ی افرادی است که خانه های هوشمند علاقه دارند.

شما می توانید با استفاده از گوشی هوشمند خود این ربات را کنترل کنید و به او دستور دهید که چه مکان هایی را تمیز کند.

این ربات نسبت به نمونه های قبلی که توسط این شرکت تولید شده، پیشرفت قابل  توجهی داشته ولی همچنان کار کردن با آن آسان است. این ربات همچنین دارای دو نوار مغناطیسی است که می توان مانع از جلوگیری این ربات در مکان های حساس شود.ربات خدمتکار

  1. EcoVacs Deebot Ozmo 930

آزمایش ها نشان می دهد که این ربات توانسته از بسیاری از رقبای خود پیشی بگیرد زیرا بر خلاف بسیاری از ربات های دیگر که آنها را با استفاده از گوشی هوشمند خود کنترل می کنید و به آنها می گویید که کجا را تمیز کنند ، این ربات با صدای شما کار می کند.

شما همچنین می توانید برای مکان هایی که نمی خواهید این ربات تمیز کند موانعی ایجاد کنید و به ربات دستور دهید که این مکان را تمیز نکند.

این ویژگی باعث شده سرعت عمل این ربات افزایش یابد. البته باید به یاد داشته باشید که پس از اینکه کل خانه را تمیز کرد باید مدت نسبتا طولانی را استراحت کند تا بتواند دوباره کار کند. قیمت: 563 دلار

  1. EcoVacs Deebot N79

از اکتبر 2017 پرفروش ترین این ربات در سایت آمازون بوده، این ربات قیمتی کمتر از 200 دلار دارد اما قیمت کمش نتوانسته چیزی از قابلیت های این ربات کم کند.

این ربات خدمتکار هوشمند را می توان با گوشی هوشمند کنترل کرد اما با برنامه هایی همچون گوگل هوم و الکسا سازگار نیست و کار نمی کند.

این ربات به خوبی همه ی فضاها را تمیز می کند اما مشکلی دارد این است که ممکن است زیر مبل گیر کند یا اینکه نمی توان این ربات را در یک اتاق نگه داشت. قیمت: 199 دلار

  1. Samsung POWERbot R7070

این ربات یکی از تولیدات دوست داشتنی سامسونگ است که خیلی سریع همه جا را تمیز می کند و سرعت عمل بالایی دارد.

مانند سایر ربات های خدمتکار دیگر، این ربات را نیز می تواند با استفاده از برنامه هایی همچون الکسا که روی گوشی هوشمند خود نصب می کنید کنترل کنید.

اما مشکلی این ربات دارد این است که نمی تواند هنگام جارو کردن روی فرش باقی بماند و به حاشیه ی اتاق می رود. اما شاید بتوان با نسخه های بعدی این ربات، این مشکل را رفع کرد.

  1. Techko Maid Smart Maid RS118

شاید بتوان گفت قیمت پایین این ربات خدمتکار و توانایی های بسیاری که دارد باعث شده که این ربات انتخاب ایده آل برای هر خانه و شرکتی باشد.

از جمله قابلیت های این ربات می توان به کار کردن ساده با آن و قابل برنامه ریزی بودن آن برای مکان های مختلف اشاره کرد بطوریکه با تغییر سطحی آن را تمیز می کند برس آن نیز بطور خودکار عوض می شود.

مدل معمولی این دستگاه دارای قیمتی 148 دلاری است اما مدل پیشرفته ی آن قیمتی 250 دلاری دارد.

  1. Moneual Rydis H67

این ربات طراحی منحصربفردی دارد که می تواند شما را به یاد دیسکمن های قدیمی بیندازد و می تواند به تمامی نقاط منزل تان سرک بکشد و آنجا را تمیز کند.

این ربات خدمتکار به گونه ای طراحی شده که می تواند در سطوح مختلف به خوبی کار کند اما مشکلی که دارد این است که ممکن است برس تمیز کننده ی آن در طی کار گیر کند و شاید بتوان گفت که قیمت آن نیز کمی بالاتر از حد تصور است.

قیمت: 400 دلار

در پایان باید گفت با توجه به پیشرفت روز افزون این نوع ربات ها و قابلیت های جدید که هر روزه به آنها افزوده می شود، شاید بتوان انتظار داشت که در آینده ای نزدیک یک ربات خدمتکار ،پیشخدمت یک رستوران مجلل باشد یا اینکه در آینده غذای مورد علاقه ی خود از یک ربات جلوی در اتاق خود در هتل تحویل بگیرید.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *