راه هایی برای برطرف کردن خطاهای اینترنتی رایج

راه هایی برای برطرف کردن خطاهای اینترنتی رایج

چگونه خطاهای اینترنتی را برطرف کنیم؟

در صورتی که به وب‌ گردی علاقه دارید و به سایت‌ های زیادی سر می زنید، به احتمال زیاد به دفعات با انواع ارورها مثل ارور۴۰۴، ۴۰۳ یا۵۰۰ مواجه شده اید. اگر چه عدم توجه و رو به رو شدن با تمام ارورها امکان ‌پذیر نیست، ولی شناسایی تعدادی از شایع ‌ترین ارورها کار شما را برای برطرف کردن چنین مشکلاتی آسان تر می ‌کند.

انواع رایج خطا در اینترنت

ارور سایت ‌ها را در دو گروه۴XX یا ۵XX می توان قرار داد. به دنبال عدد۴ یا ۵ شاهد دو عدد دیگر هم می باشیم که خطای مورد نظر را به درستی مشخص می ‌کند. ارورهای ۴XX و ۵XX ممکن است از جهاتی مانند یکدیگر باشند، ولی هر یک از آن ‌ها مشخص ‌کننده دسته ‌ی گوناگونی از مشکلات هستند. ارورهای۴XX مربوط به مشکلات کاربر و ارورهای۵XX مربوط به مشکلات سرور است. در صورتی که با ارور۴XX رو به رو شدید، به احتمال زیاد می ‌توانید آن را برطرف نمایید.

ارورهای ۵XX مربوط به سرور است و این یعنی شما هیچ کاری نمی توانید انجام دهید تا اینکه خودش برطرف شود. گذشته از نوع ارور می ‌توانید کارهایی را انجام دهید که امکان دارد برای برطرف کردن مشکل مفید واقع شود. در ادامه مطلب به تعدادی از شایع ‌ترین انواع ارور در اینترنت نگاهی می‌ اندازیم و راهکاری را برای برطرف کردن آن‌ ها بیان می ‌کنیم.

۴۰۰ Bad Request Error

هر زمانی که با تایپ یک عبارت در مرورگر خود قصد دارید وارد یک سایت شوید، درخواستی را برای سرور سایت مورد نظر می فرستید. ارور۴۰۰ فقط هنگامی ایجاد می شود که سرور متوجه درخواست کاربر نمی شود. این مسئله می ‌تواند به دلیل ایراد داشتن درخواست به وجود بیاید و در اکثر مواقع این ارور به دلیل وجود نداشتن آدرس مورد نظر رخ می دهد. در ادامه راهکاری را برای برطرف کردن این مشکل مطرح خواهیم کرد:

به روز کردن صفحه: فشردن کلید F5 در اکثر مرورگرها باعث به روزرسانی صفحه وب مورد نظر می ‌شود. درصورتی که مشکل به دلیل درخواست کاربر باشد، انجام این کار در بیشتر مواقع مشکل را برطرف می ‌کند.

بررسی مجدد آدرس: برخی مواقع نادرست تایپ کردن یک آدرس، باعث نمایش ارور۴۰۰ به جای ارور۴۰۴ می‌ شود.

جستجوی سایت مورد نظر در مرورگر: برخی مواقع محتوای درخواستی در سایت مورد نظر وجود دارد اما آدرس آن درست تایپ نشده است. به همین دلیل بهتر است تیتر آن را در موتور جستجو وارد نمایید تا موفق شوید که لینک صحیح آن را بیابید.

حذف کوکی و کش در مرورگر: گاهی اوقات هنگامی که سایت ‌ها قصد دارند کوکی‌ های گذشته ذخیره ‌شده در مرورگر را مرور کنند، ارور۴۰۰ ظاهر می ‌شود. به همین دلیل در چنین مواردی می ‌توانید کوکی و کش‌ های مرورگر خود را پاک کنید.

۴۰۳ Forbidden

ارور۴۰۳ Forbidden موقعی ظاهر می ‌شود که قصد دارید به آدرسی که اجازه  وارد شدن به آن را ندارید، وارد شوید. در اغلب موارد، برای برطرف نمودن این مشکل کار زیادی نمی ‌توانید انجام دهید. با توجه به این، ممکن است با انجام کارهای زیر این مشکل حل شود:

رفرش کردن صفحه: کلید F5 را فشار دهید تا صفحه مورد نظر به روزرسانی شود.

بررسی لینک مذکور: برخی مواقع آدرس اشتباهی می ‌تواند این ارور را نمایش دهد. به همین دلیل توجه داشته باشید که آدرس صفحه را تایپ کرده باشید، نه پوشه‌ های مرکزی سایت. اغلب سایت‌ ها با توجه به دلایل امنیتی مجوز دسترسی به پوشه‌ ها را به کاربران نمی ‌دهند.

بررسی مجوزهای مورد نظر: برخی مواقع برای وارد شدن به برخی از محتوای سایت ‌ها، می بایست نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید و حتی در این شرایط نیز، تعدادی از کاربران از نظر دسترسی در سطح بالاتری نسبت به سایرین قرار می ‌گیرند.

۴۰۴ Not Found

شایع ‌ترین خطایی که در سایت ‌های گوناگون آن را مشاهده می کنید، خطای۴۰۴ است. این ارور یعنی سایت مورد نظر شما وجود ندارد و در اغلب موارد به دلیل کلیک بر روی یک لینک قدیمی یا نادرست تایپ کردن آدرس به وجود می آید. برای این خطا هم انجام این کارها پیشنهاد می ‌شود:

به روزرسانی صفحه: در این خصوص رفرش کردن احتمالاً مشکل را برطرف نخواهد کرد، اما انجام این کار هم زمان زیادی نخواهد گرفت.

بررسی آدرس: آدرس اشتباهی (چه به دلیل تایپ نادرست باشد و چه به دلیل لینکی که به آدرس نادرست مربوط می شود) از جمله اصلی ‌ترین علل به وجود آمدن این خطا است.

جستجوی تیتر در مرورگر: ممکن است چنین محتوایی موجود باشد اما آدرس را نادرست تایپ کرده باشید یا لینک مورد نظر به آدرس نادرستی مربوط باشد، به همین دلیل با جستجوی تیتر محتوای مربوطه، می ‌توانید شانس خود را مجدد امتحان کنید.

۵۰۰ Internal Server Error

در صورتی که موقع مراجعه به یک سایت با ارور ۵۰۰ Internal Server Error رو به رو شدید، این یعنی سایت مورد نظر دچار مشکلی شده است. همین طور این ارور به معنای عدم وجود ایراد در کامپیوتر، مرورگر و اینترنت کاربر است. همان گونه که در ابتدای مطلب عنوان کردیم، خطاهایی که با عدد۵ آغاز می ‌شوند مربوط به سرور می شوند و کاری از دست شما بر نمی‌ آید. بنابراین، می ‌توانید چند شیوه مختلف را برای حل این مشکل امتحان کنید:

رفرش کردن پیج: رفرش نمودن صفحه در خصوص این ارور تأثیر خاصی ندارد اما از سوی دیگر امتحان آن هم ضرر نخواهد داشت.

تایپ آدرس سایت در زمانی دیگر: در اغلب موارد، مشکلات سرور زیاد طول نمی کشد. به همین دلیل بهتر است در یک وقت دیگر به سایت مورد نظر مراجعه نمایید.

تماس با سایت: در صورتی که این مشکل طولانی بود، بهتر است که با مدیران سایت تماس بگیرید و این مشکل را به آن ها بگویید.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *