دیپ مایند هوش مصنوعی که قهرمان شطرنج شد

دیپ مایند هوش مصنوعی که قهرمان شطرنج شد

دیپ مایند هوش مصنوعی که قهرمان شطرنج شد

کمپانی گوگل که هوش مصنوعی دیپ مایند را طراحی کرده بود توانست به وسیله این هوش مصنوعی فوق العاده به موفقیت های بسیاری دست پیدا کند. دیپ مایند چندی پیش موفق شده بود قهرمان بازیGO را شکست بدهد ولی اینبار به مدت چهار ساعت تمرین شطرنج کرد و پس از این ساعت موفق شد استاک فیش را که به عنوان نرم افزاری برای بازی شطرنج طراحی شده است را از میدان به در کند.

دیپ مایند یکی از کمپانی های زیر مجموعه گوگل می باشد که فعالیت های گسترده ای را در مورد هوش مصنوعی تا کنون داشته است. سیستم هوش مصنوعی که به وسیله دیپ مایند تولید شده در واقع برای اینکه در زمینه های مختلفی به کار برده شود به وجود آمده است.

دیپ مایند

دیپ مایند

کمپانی دیپ مایند هنوز هم راه بسیار زیادی را در پیش رو دارد تا بتواند به اهدافی که برای خود تعیین کرده است دست پیدا کند. گزارشاتی به تازگی منتشر شده است که نشان می دهد دیپ مایند در مسیر درستی قرار گرفته است و برای دست یابی به اهداف خود پیشرفت های خوبی را دارد.

طبق این گزارشات هوش مصنوعی که دیپ مایند عرضه کرده است توانسته بازی های مختلفی را به خود یاد داده و تمام این بازی ها را به صورت کاملا حرفه ای انجام دهد. هوش مصنوعی دیپ مایند موفق شد پس از چهار ساعت بازی و تمرن شطرنج تمام موارد موجود در این بازی را یاد گرفته و بهترین نرم افزاری را که برای بازی شطرنج وجود دارد را از میدان به در کرده و به عنوان قهرمان شطرنج شناخته شود. البته کار هوش مصنوعی دیپ مایند به اینجا خلاصه نمی شود و این هوش مصنوعی موفق شده پس از دو ساعت تمرین Shogi را بیاموزد و نرم افزاری را که در این بازی به عنوان قهرمان شناخته می شد را شکست دهد.

دیپ مایند

دیپ مایند

هوش مصنوعی دیپ مایند با نام آلفازیرو شناخته می شود که تنها برای انجام این بازی تولید نشده است. برای اینکه این هوش مصنوعی بتواند بازی ها را به خوبی یاد بگیرد تنها چند اطلاعات پایه ای از بازی شطرنج به او داده شد و در خصوص تاکتیک ها و استراتژی هایی که برای بازی نیاز بود هیچ اطلاعاتی وارد برنامه های این هوش مصنوعی نگردید.

تنها کاری که این هوش مصنوعی انجام داده بود پس از دریافت اطلاعات پایه همچون نوع حرکتی که مهره اسب دارد با خودش چندین بار بازی را انجام داده و توانسته توانایی خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. در واقع آلفازیرو از یادگیری تقویتی برای آموزش بازی استفاده کرده است تا بتواند تمام قهرمانان را شکست دهد.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *