دیدن عکس ها و برچسب زدن بر روی آن ها به وسیله هوش مصنوعی گوگل

دیدن عکس ها و برچسب زدن بر روی آن ها به وسیله هوش مصنوعی گوگل

هوش مصنوعی گوگل و دیدن تصاویر و آثار هنری و زدن برچسب بر روی آن ها

کمپانی گوگل یکی از پیشروان در زمینه هوش مصنوعی می باشد که تا به حال موفق شده ابزارهای مختلف و متنوعی را در این زمینه وارد بازار کند که هر کدام از آن ها به گونه ای به افراد برای انجام راحت تر و ساده تر کارهای مختلف کمک می کند و موجب می شود افراد کلیه کارهای سخت و آسان خود را به راحت ترین حالت انجام دهند.

کمپانی گوگل ثابت کرده که علاقه بسیار زیادی به هنر دارد و در عرصه کاری خود نیز هنر بسیاری را استفاده کرده است. این کمپانی هوش مصنوعی ای را طراحی کرده است که می تواند نقاشی های به هم ریخته و درهم و برهم شما را به خوبی درک نموده و تصویر اصلی آن را جایگزین کرده و موجب می شود تا تفلن هومند شما به عنوان یک نمایشگاه مجازی دیده شود و کلیه نقاشی ها و مجسمه هایی که شباهت بسیار به تصاویر سلفی دارند را برای شما پیدا خواهد کرد و به نمایش خواهد گذاشت. در حال حاضر گوگل موفق شده تا گروه جدیدی از ابزارهایی را که بر اساس هوش مصنوعی فعالیت دارند را معرفی نماید که می تواند یکی از چالش ها و نگرانی های مهم و جدی مربیان و موزه داران را بر طرف کرده و بسیار کاربردی به نظر خواهد رسید.

نخستین ابزاری که گوگل معرفی نموده است ART Pallet می باشد که قابلیت دریافت یک گروه رنگی را از شما داشده و پس از اینکه مورد مناسبی را انتخاب نمودید آن را با آثار هنری ای که در موسسات مختلف وجود دارد مطابقت می دهد. به احتمال بسیار زیادی زمانی که خانه خود را رنگ آمیزی نموده اید و در پی تابلوهای نقاشی مناسبی هستید که بتواند در عین زیبایی با دیوارها و رنگ خانه نیز هماهنگ باشد مورد استفاده شما قرار بگیرد و بتواند مورد مناسبی را به شما پیشنهاد دهد.

ابزار دیگری که به وسیله این کمپانی معرفی شده است Life Tag می باشد که می تواند کارایی بسیار زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد. مجله لایف در طول70 سالی که فعالیت داشته توانسته میلیون ها عکس مروبط به چهره را در آرشیو خود نگهداری کند که تا به حال تنها پنج درصد از این تصاویر منتشر شده اند. هوش مصنوعی ای که به وسیله گوگل طراحی شده چیزی در حدود چهار میلیون از تصاویر این آرشیو را مورد بررسی قرار داده و موجب شده تا آن ها بتوانند قابلیت جستجو داشته باشند. کاربران این امکان را دارند که با استفاده از برچسب هاب خودکاری که به وجود آمده به وسیله هوش مصنوعی گوگل چهره هایی را که در جستجوی آن هستند بیابند.

ابزار نهایی که به وسیله گوگل طراحی و معرفی شده است MoMa tool نام دارد که به عنوان خبری خوب از آن برای مربیان و موزه داران نام برده می شود. موزه هنرهای مدرن که در نیویورک واقع شده از نخستین نمایشگاه برگزار شده در سال1929 میلادی تا به حال از کلیه نمایشگاه هایی که برگزار شده اند عکس گرفته ولی اطلاعاتی که به بسیاری از این تصاویر ارتباط دارد از بین رفته و در دست نمی باشند.

شناسایی آثاری که در حال حاضر در تصاویر وجود دارد که تقریبا می توان گفت تعداد آن ها سی هزار عدد می باشد اگر قرار باشد به وسیله انسان انجام گردد ماه ها و یا شاید چندین سال به طول بیانجامد. هوش مصنوعی طراحی شده به وسیله گوگل قابلیت این را دارد که آثار هنری ای که در تصاویر موجود در موزه وجود دارد را شناسایی کرده و تشخیص بدهد و کلیه اطلاعاتی که به این تصاویر مربوط است را استخراج نماید. به این ترتیب آرشیوی تعاملی به صورت بسیار گسترده از نمایشگاه های این موزه در دسترس خواهد بود.

بیشتر ابزارهایی که مربوط به هوش مصنوعی هستند و به وسیله گوگل عرضه شده اند برای استفاده کاربران معمولی به وجود آمده اند اما سری جدیدی که از این ابزار معرفی شده تنها برای موزه داران و مربیان می باشد که می توانند امکاناتی را برای صرفه جویی در زمان و کمک در کارهای روزمره و تکراری فراهم نمایند. در خصوص استفاده از این ابزارها باید بگوئیم هوش مصنوعی به کار رفته در آن ها موجب شده تا تمام کاربران بتوانند نسبت به آن ها رضایت کامل را داشته باشند و این مساله می تواند موجب راحتی خیال افراد شود و استفاده روزمره از آن ها را ارتقا بدهد و جایگاه خاصی در بین افراد پیدا کنند.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *