دیدن شگفت آور ترین خانه های دنیا؛ قابلیت تازه گوگل ارث

دیدن شگفت آور ترین خانه های دنیا؛ قابلیت تازه گوگل ارث

دیدن شگفت آور ترین خانه های دنیا؛ قابلیت تازه گوگل ارث

آیا تا به امروز به این فکر کرده اید که چه اتفاقی می افتاد اگر در یک فرهنگ یا جامعه ی دیگر زندگی می کردید؟ گوگل مپ یا گوگل ارث تا اندازه ای این شرایط را برای شما فراهم کرده است.

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که هنوز هم آیا خانه های قدمی یا مردمانی با روش زندگی خیلی سنتی وجود دارند یا نه. با استفاده از ورژن پایانی پروژه ” اینجا خانه است” گوگل می توانید 22خانه ی قدیمی و سنتی در سر تا سر کره زمین را ببینید.

با استفاده از امکان Street View شما می توانید به خانه های مختلفی از خانه باغ ها گرفته تا خانه های گلی، ورود پیدا کنید. این یک تجربه ی بی مانند می باشد که به شما این قابلیت را می دهد تا دور و اطراف خانه، لوازم و مبلمان و حتی اعضای خانواده را نگاه کنید و با اخلاق و رفتارشان آشنا شوید.

تعدادی از تصویرها این را نشان می دهد که چگونه مردم تلاش می کنند تا خانه های قدیمی و سنتی و روش زندگی اجدادی خود را در بین چالش های طبیعی، اقتصادی و سیاسی حفظ کنند و عکس های دیگر تاریخچه مکان هایی را برای شما تعریف می کنند که امکان دارد از آن ها هیچ چیز ندانید. این تور دنیای مجازی برای کلیه ی افرادی که حتی یک مقدار علاقه به سفر دارند، دیدنی و جذاب می باشد، همچنین تجربه ای آموزنده برای بچه هایی است که در مورد چگونگی زندگی کردن مردم در جای جای دنیا کنجکاوی می کنند. مهم ترین نکته و قابلیت این سفر این می باشد که به هیچ عنوان به خرید بلیت نیازی نخواهید داشت.

سیاوا، راجستان، هند (Syava)

خانه های قدیمی

خانه های قدیمی

این خانه به خانم Tej Bai  و خانواده وی تعلق دارد. آن ها عضوی از طایفه گاراسیا (Garasia) می باشند و خانه ی آن ها از وسایل و ابزار محلی و به سنت و شیوه ی این طایفه ساخته شده است.

یوروس تیتمارکا، پرو (Uros Titmarka)

خانه های قدیمی

خانه های قدیمی

این خانه ها بر روی جزیره یوروس تیتمارکا در روخانه تیتیکاکا شناور می باشند. افراد ساکن این خانه ها یک قرن است که در این مکان و به این روش زندگی می کنند و تا اواسط دهه1960 با دنیای فناوری و تکنولوژی در ارتباط نبودند.

وادی رم، اردن

خانه های قدیمی

خانه های قدیمی

این مکان، خانه ی ناصر آواد ناصرالزلبیان و خانواده او می باشد. این منطقه یکی از مناطق حفاظت شده در اردن است که به کسانی که ساکن این منطقه می باشند اجازه زندگی کردن در این مکان را داده است. آمدن یک خشکسالی همه چیز منطقه به غیر از چهار چشمه از چهل چشمه ی طبیعی را از بین برد و در حال حاضر کم تر خانه هایی به مانند این خانه خانه ها در این مناطق دیده می شوند. چون اکثر آن ها به خانه های مدرن و به روز تبدیل شده اند.

چنکیلو، فوجیان، چین (Chengqilou, Fujian Province)

خانه های قدیمی

خانه های قدیمی

این خانه نمونه ای از خانه های tulou است. بناهایی که مردم Hakka مدتی که برای اولین بار ساکن این منطقه شدند ساختند. ساکنان در کناره های دایره سکونت داشتند و ساختمان بزرگ میانی برای دیدارها و جشن های قومی مورد استفاده واقع می شد.

Emchiin Uveljee، مغولستان

خانه های قدیمی

خانه های قدیمی

اینجا ورودی خانه (ger) آقای Adiyasuren Jambalsuren است. مردم اطراف مغولستان عشایر می باشند و به مانند این آقا و خانواده اش دقیقاً سر فصل کوچ می کنند. Ger کلبه هایی بسیار استوار هستند که ساکنان آن را در تابستان 10درجه خنک تر و در فصل زمستان 40 درجه گرم تر نگه می دارد.

روستای سمبالوم، جزیره لومبوک، اندونزی (Sembalun, Lombok)

خانه های قدیمی

خانه های قدیمی

این خانه به خانم سالامینی تعلق دارد، مادر، و تعداد پنج خواهر و برادرش با او زندگی می کنند. سالامینی و خانواده‌اش از طایفه ساساک (Sasak) می باشند در ادامه ی راه 700ساله اجداد خود قرار دارند. منزل آن ها به شیوه ی قدیمی ساساک و با بامبوهای محوطه ی خانه درست شده است.

Namche Bazaar، نپال

خانه های قدیمی

خانه های قدیمی

این شهر(Namche Bazaar) در دامنه ی کوه اورست واقع شده است و اقوام شرپا (Sherpa) که قرن های زیادی است که در این منطقه زندگی می کنند میزبان مهمانانی از سر تا سر دنیا می باشند. . این عکس مربوط به فضای بیرونی خانه کانچا شرپا است. او تنها بازمانده گروهی است که به همراه Sir Edmund Hilary و Tenzing Norgay Sherpa برای نخستین بار قله اورست را با موفقیت فتح کردند.

روستای ساگونگ، مالزی (Sagong)

خانه های قدیمی

خانه های قدیمی

بایم (Baem) و خانواده‌اش در این خانه که از جنس آن از چوب بامبو می باشد زندگی می‌کنند. آن ها از افراد طایفه Semai می باشند که در جنگل های بارانی استوایی Peninsular زندگی می‌کنند. افراد این خانواده در اکثر اوقات در بیرون از خانه مشغول به کار می باشند. کار بیشتر آن ها بیشتر شکار و کار در مزارع شالیزار می باشد.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *