ده اشتباه که در طراحی سایت نباید تکرار کنید.

ده اشتباه که در طراحی سایت نباید تکرار کنید.

نگاهی که افراد مختلف به سایت ها دارند هر سال عوض می شود و باید بدانید که حتما سایت خود را بروز کنید تا مشکلات رایجی که در این زمینه وجود دارد از بین برود. اگر تا همین الان اشتباهاتی را در زمینه طراحی سایت داشته اید از این به بعد این اشتباهات را فراموش کرده و آن ها را اصلاح کنید.

اگر در طراحی سایت بین عنصرهای هر سایت هماهنگی وجود نداشته باشد و یا در بین اعضای هر سایت هدفی نباشد لازم است تا افراد سایت خود را بروز کرده و در آن اصلاحاتی را انجام دهند. بیش تر طراحان سایت به این مسائل بی توجه اند و همین نیز باعث می شود تا مشکلاتی در سایت ها به وجود آید.

طراحی سایت

بررسی ده اشتباهات در طراحی سایت

1-سایت موردنظر واکنش گرا نباشد:بسیار مهم است که سایت شما واکنش گرا باشد و همه امکانات در آن ها به خوبی نشان داده شود. در طراحی سایت در ابتدا باید برای گوشی های هوشمند یک رابط کاربری به وجود آورند و بعد از آن نیز برای دستکتاپ طراحی را انجام دهند.

اگر از افرادی باشید که از اینترنت بسیار زیاد استفاده می کنند باید بدانید که استفاده شما از اینترنت در گوشی تلفن همراهتان بسیار بیش تر از رایانه ها است. اگر طراحی سایت به گونه ای نباشد که بتوان با استفاده از گوشی تلفن همراه از آن استفاده کرد از میدان رقابت با سایر سایت ها دور خواهید شد.

2-پیچیده بودن صفحه اصلی سایت : به صورت کلی شکل ظاهری سایت و یا درواقع از همه مهم تر همان صفحه ابتدایی سایت باید بسیار ساده باشد. طراحان سایت باید به این نکته حتما توجه کنند. برای مثال در صفحه اصلی سایت باید عکس کم تر ، فونت ساده ، ظاهری ساده وجود داشته باشد . هم چنین منوی سایت باید به صورتی باشد که بتوان به همه زیر صفحه ها در آن دسترسی پیدا کرد.

کاربر به محض ورود به سایت ابتدا وارد صفحه اصلی می شود . پس همین صفحه اصلی تعیین می کند که کاربر در سایت می ماند یا خیر. سرعت بارگذاری در سایت نیز باید بسیار بالا باشد. کاربران در سایت هایی که سرعت پایینی برای لود شدن صفحات دارند منتظر نمی مانند و سایت را ترک خواهند کرد.

3-پیمایش سایت: قوانین مربوط به پیمایش بیان می کند که کاربر تنها با سه کلیک باید به مطلبی که در سایت جستجو می کند دست پیدا کند. سرعت بالا در دنیای دیجیتالی امروزه باعث شده است تا کاربر زمان زیادی را برای جستجو کردن مطلب و پیدا کردن آن در وب سایت نگذارد و تنها با استفاده از لینک ها به صفحه های بعدی برود.

پیمایش هایی که برای سایت استفاده می شود باید ساده باشد و راهی قابل فهمیدن را داشته باشد. در منو سایت نیز نباید از روش های سخت و پیچیده استفاده شود .

4-سایت کاربر را برای انجام کاری مجبور نکند : بعضی از سایت ها به گونه ای اند که برای استفاده کاربر از محتوای سایت کاربر را مجبور می کنند که در سایت ثبت نام کنند. و یا هم برای دسترسی به اطلاعات کاربر مجبور می شود تا اطلاعاتی را مثل نام ، شماره ملی ، کدپستی و… را ذخیره کند.

این موارد یاد شده برای کاربران خوشایند نیست و آن ها نمی خواهند برای یک استفاده ساده از سایت اطلاعاتی را به سایت بدهند و دوست دارند تا سریع کار خود را انجام دهند.

اگر در سایت خود نمی خواهید کار خاصی را انجام دهید اطلاعاتی را نیز از کاربر درخواست نکنید زیرا در این صورت ممکن است کاربر در همان لحظه از سایت خارج شود. زمانی از کاربر اطلاعات شخصی بگیرید که کاربر بخواهد در سایت شما به صورت واقعی خرید انجام دهد.7

5-ارائه ازاطلاعات به کاربر در ازای دریافت پول باشد: اکثر افراد امروزه برای به دست آوردن اطلاعات خود سریعا به اینترنت متصل می شوند و از راه سرچ های اینترنتی اطلاعات خود را به دست می آورند. اگر اطلاعات سایت شما رایگان در اختیار دیگران قرار بگیرد آن گاه خواهید توانست کاربران زیادی را در سایت جذب کنید.

6-نبود ارتباطی بین صفحه های سایت : مدیر سایت نباید همه مطالب سایت را در یک صفحه قرار دهد بلکه باید با طبقه بندی کردن اطلاعات آن ها را بین صفحات مختلف تقسیم کند. صفحات مختلف سایت نیز باید با هم در ارتباط باشد زیرا کاربر بتواند با موضوعاتی که در سایر صفحه ها به هم ربط دارند دسترسی یابند. این مسئله از نظر سئو نیز دارای اهمیت است .

7-نبود یک رابط کاربری مناسب: منظور از رابط کاربری آن است که طراحی سایت به گونه ای باشد که کاربران بتوانند با ورود به سایت متوجه ساختار سایت شده و به راحتی به پیمایش در آن بپردازند و بتوانند به اطلاعات لازم خود دست پیدا کنند. در صدرت این که همه این موارد به درستی صورت گیرد کاربر خواهد توانست یک تجربه کاربری خوب را تجربه کند و اما در غیر این صورت کاربر سایت را ترک می کند.

8-محتواهای غیرمرتبط: محتوایی که در هر سایت وجود دارد باید براساس همان عنوان سایت باشد. اگر در سایت مدیران سایت محتواهایی را قرار دهند که مرتبط با آن نباشد هم باعث می شود تا کاربر نسبت به سایت بی اعتماد شود و هم گوگل این سایت ها را جریمه می کند.

کاربران همواره به دنبال این هستند که اطلاعات خود را از سایت هایی که محتوای مرتبط دارند پیدا کنند. برای مثال فرض کنید کاربر در گوگل پردرآمدترین کار را سرچ می کند اما سایتی که وارد ان می شود اخبار سیاسی را به وی نمایش می دهد. در ابتدا کاربر از سایت خارج می شود و دوما نیز با خود فکر می کند که حتما این سایت اطلاعات درستی ندارد و از روش های نادرست می خواهند خود را در میان سایت های دیگر نشان دهد.

9-تست نکردن :قیل از این که هر سایتی را ثبت کنید و آن را آپلود کنید باید از نگاه کاربران کارایی سایت مورد بررسی قرار گیرد.تا اگر نیز اشکالاتی در آن وجود دارد قبل از ثبت کردن رفع شود.

10-نبود CTA :اگر سایت شما محتوای درستی را در اختیار کاربر قرار داد و کاربر هم خواست تا از سایت شما خرید کند در این هنگام باید از کلید CTA در سایت استفاده شود. اگر این کلید در سایت وجود نداشته باشد کاربر بدون این که خرید کند از سایت خارج می شود.

نتیجه

با پیشرفت تکنولوژی سایت های اینترنتی نیز دچار تغییر و تحولات می شوند برای این که از سایر سایت های دیگر عقب نمانید باید اشکالات سایت خود را برطرف کنید در غیر این صورت از میدان رقابت خارج می شوید و کارتان دچار اخلال خواهد شد.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *