دلیل رونمایی از وان پلاس T6 بدون فناوری شارژ بی سیم و جک هدفون چه بود؟

دلیل رونمایی از وان پلاس T6 بدون فناوری شارژ بی سیم و جک هدفون چه بود؟

رونمایی وان پلاس T6 بدون فناوری شارژ بی سیم و جک هدفون

همان گونه که انتظار می‌ رفت، وان پلاس ۶T پرچمدار اکونومی با حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش هفتم آبان ‌‌ماه معرفی شد. وان پلاس۶ تی در شرایطی رونمایی شد که فاقد تکنولوژی شارژ بی‌ سیم و جک هدفون۳.۵ میلی ‌متری بود.

پیت لائو، به عنوان مدیرعامل وان‌ پلاس، در خصوص دلیل حذف تکنولوژی شارژ بی‌ سیم و جک هدفون۳.۵ میلی متری توضیح داده است. او در یک مصاحبه مطبوعاتی جداگانه ‌ای از مراسم رونمایی، به توضیح دلیل حذف شدن این دو قابلیت در تلفن همراه هوشمند جدید خود پرداخت. پیش از پرداختن به دلایل مطرح‌ شده از طرف پیت لائو، این را هم باید بگوییم که او نه تنها مدیرعامل و موسس وان پلاس است، بلکه مدیر تولید لوازم این کمپانی هم هست.

پیت لائو در مصاحبه مطبوعاتی خود اعلام نمود که حذف جک هدفون اجازه‌ ی ادغام اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش را می ‌دهد. همین طور با حذف جک هدفون، وان پلاس قادر است گوشی خود را به باتری بزرگ‌ تر تجهیز کند.

پیت لائو در ادامه ‌ی گفت و گوی خود اضافه نمود که ساخت محصولی که مورد تایید تمامی علاقه مندان باشد ناممکن است، ولی او تاکید نمود که بازخورد علاقه مندان برای کمپانی خیلی دارای اهمیت می باشد. پیت لائو بیان داشت که وان‌ پلاس یک نظرسنجی در خصوص هدفون ‌های سیمی و بی ‌سیم به ‌انجام رسانده است که تقریباً شصت درصد از کسانی که در این نظرسنجی شرکت نموده اند، با هم هم عقیده بوده اند که از هدفون ‌های بی ‌سیم استفاده می ‌کنند. در نهایت کمپانی هم تصمیم گرفت تا به نفع فناوری جدید اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش و استفاده از یک باتری بزرگ‌ تر، تغییراتی را به محصول خود بدهد.

پیت لائو توضیح داد که کمپانی اطلاع داشت که حذف جک هدفون هم اکنون می ‌تواند اثر خیلی بدتری برای کاربران داشته باشد تا این که بخواهد این کار را دو تا سه سال بعد انجام دهد؛ اما با تمام این تفاسیر این تصمیم را گرفت. در کنار مطرح‌ کردن این مسائل، پیت لائو اضافه کرد که حذف جک هدفون علاقه مندان را تشویق می‌ کند تا هدفون‌ های Bullets Wireless کمپانی را خریداری نمایند. پیت لائو بر این اعتقاد است که استفاده از این هدفون‌ ها زیاد هم بد نیست. قبل از این Bullets Wireless؛ اولین هدفون بی‌ ‌سیم وان پلاس معرفی شد.

ولی در رابطه با تکنولوژی شارژ بی‌ سیم هم، پیت‌ لائو خیلی ساده عنوان کرد که وان ‌پلاس۶ تی تکنولوژی شارژ بی ‌سیم ندارد. پیت لائو اعلام نمود که تکنولوژی شارژ بی‌ سیم زیاد پیچیده نیست و کمپانی می ‌تواند خیلی راحت آن را در همین موقعیت هم پیاده ‌سازی کند. ولی بر اساس نقل قول پیت لائو، وان ‌پلاس خودش نخواسته است که تلفن همراه هوشمند خود را با این تکنولوژی به بازار عرضه نماید؛ دلیل چنین تصمیم‌ گیری هم ضعیف بودن بیش از اندازه تکنولوژی شارژ بی ‌سیم است.

پیت لائو در ادامه ‌ی صحبت‌ های خود عنوان می ‌کند که امکان دارد کوالکام راه حلی برای این ایراد در آینده ارائه کند. هر چند پیت‌ لائو تصریح کرد که هنوز نسبت به جزئیات این راه حل اطمینان ندارد؛ اما احتمالاً قرار است این تکنولوژی جدید بتواند سرعت شارژ بی ‌سیم را به اندازه قابل ملاحظه ای بالا ببرد و به‌ همین خاطر امکان دارد وان ‌پلاس را به‌ طرف استفاده از شارژ بی‌ سیم در محصولات آینده، سوق دهد. مدیر عامل وان ‌پلاس تأکید کرد در صورتی که تکنولوژی شارژ بی ‌سیم به ‌طور قابل‌ توجهی سریع ‌تر نشود و تا موقعی که حرارت بالایی تولید نکند، توسط وان‌ پلاس مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.

همان گونه که ذکر شد، One Plus 6T کمتر از دو روز قبل رونمایی شد. با توجه به اخبار منتشر شده در خصوص وان‌ پلاس۶ تی، تا حدودی از اطلاعات این تلفن همراه هوشمند، پیش از معرفی مطلع بودیم و دقیقا اطلاع داشتیم که باید منتظر چه محصولی باشیم. وان ‌پلاس۶ تی شباهت خیلی زیادی به وان پلاس۶ دارد، زبان طراحی هر دو شبیه به هم است. گر چه وان‌ پلاس۶ تی به خاطر بریدگی قسمت بالای صفحه نمایش خیلی کوچک‌ تر، طراحی ظاهری جذاب تری دارد.

همین طور وان ‌پلاس۶ تی فاقد حسگر اثر انگشت در پنل پشتی می باشد و به همین خاطر طراحی پنل پشتی زیباتر است. همان گونه که عنوان شد وان پلاس۶ تی دارای حسگر اثر انگشت قسمت زیر صفحه نمایش است که در واقع یکی از قابلیت های اصلی و جدا کننده ‌ی وان پلاس۶ تی نسبت به وان پلاس به حساب می آید. از لحاظ سایر قابلیت ها، تراشه، تنظیمات رم و همچنین دوربین ‌های وان ‌پلاس۶ تی شبیه وان ‌پلاس۶ است.

تکنولوژی شارژ بی ‌سیم یکی از قابلیت های خوبی است که استفاده کنندگان می ‌توانند خیلی راحت از آن استفاده نمایند. پیت لائو هم با این موضوع موافق است که تکنولوژی شارژ بی ‌سیم راحتی و آسایش بیشتری برای استفاده کنندگان به ‌همراه دارد؛ اما باید قبول کنیم که این تکنولوژی باعث تولید حرارت بالاتری نسبت به چیزی که باید و شاید در محصول می‌ شود. علاوه بر این همان‌ گونه که گفته شد، تکنولوژی شارژ بی‌ سیم در قیاس با شارژ سریع معمولی سیمی، محصول را خیلی کندتر شارژ می‌ کند و سرعت شارژ آن‌ ها با هم اصلاً قابل مقایسه نیست.

مانند تکنولوژی احتمالی کوالکام، باید منتظر بمانیم تا ببینیم چه تغییراتی امکان دارد در آینده در تکنولوژی شارژ بی ‌سیم به وجود بیاید. امکان دارد تعداد محدودی از استفاده کنندگان از حذف جک هدفون۳.۵ میلی ‌متری ابراز نارضایتی کنند؛ اما این احتمال هم وجود دارد که تعداد کثیری از آن ها از حذف اسکنر اثر انگشت در پنل پشتی ناراضی شوند. اسکنر ساده اثر انگشت سریع ‌تر از اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش است و دلیل راضی نبودن کاربران هم می‌ تواند همین موضوع باشد؛ یعنی حتی در صورتی که وان ‌پلاس جک هدفون۳.۵ میلی‌ متری را حذف نمی ‌کرد، باز هم افرادی بودند که از ابراز نارضایتی کنند.

ولی بی تردید کاربران زیادی از بالا رفتن ظرفیت باتری وان پلاس۶ تی ابراز خوشحالی خواهند کرد. هر چند چه کسی می ‌داند، امکان دارد با عدم حذف جک هدفون هم وان ‌پلاس می ‌توانست تلفن همراه هوشمند خود را با باتری بزرگ‌ تر به بازار عرضه نماید و دست کم طرفداران کمتری امکان داشت ابراز نارضایتی کنند.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *