دست یابی به رتبه دوم برای کمپانی آمازون در آمریکا

دست یابی به رتبه دوم برای کمپانی آمازون در آمریکا

کمپانی آمازون و دست یابی به رتبه دوم در آمریکا

این هفته بازار بورس آمریکا اتفاقات عجیبی را به خود دید، آمازون در روز سه‌ شنبه توانست از شرکت آلفابت (کمپانی مادر گوگل)  در بازار بورس آمریکا پیشی بگیرد و در جایگاه دوم بازار بورس ایالات متحده  قرارگرفته و رتبه ارزشمندی برای خود به ثبت برساند.

سهام کمپانی آمازون با رشد قابل توجهی همراه بود به گونه ای که هر سهم آمازون با افزایش نرخ ۲.۶۹ درصدی به مبلغ ۱۵۸۶.۵۱ دلار رسید و ارزش این کمپانی درحال حاضر ۷۶۸ میلیارد دلار می باشد. با توجه به دیدگاه کارگزاران بورس وال استریت که اعتماد زیادی به نحوه برنامه ریزی جهت درآمد های جانبی این شرکت از جمله پردازش ابری دارند و همین مسئله دلیل افزایش ارزش سهام این شده است.

از جهت  دیگر شرکت آلفابت هفته خیلی خوبی را پشت سر نگذاشت و ۰.۳۹ درصد از ارزش سهام خود را از دست داد. ارزش کلی شرکت مادر گوگل هم اکنون به ۷۶۲ میلیارد دلار رسیده است و پس از کمپانی آمازون در جایگاه سوم بورس آمریکا قرار گرفته است. رسوایی های اخیر فیسبوک و سوءاستفاده از اطلاعات حداقل ۵۰ میلیون کاربر این شبکه‌ی اجتماعی، برسهام گوگل نیز اثر گذاشته و به ‌طور کلی تنش زیادی در وال استریت به وجود آورده است. هم اکنون  سهم عمده تبلیغات آنلاین در اختیار فیسبوک و گوگل می باشد و به همین علت نظارت دولت ایالات متحده بر این  شرکت ها افزایش زیادی پیدا کرده و انتقاد‌هایی اساسی  به نحوه استفاده از اطلاعات جمع‌ آوری‌ شده از کاربران از سوی دولت آمریکا و افکار عمومی به آن‌ها وارد شده است.

سهام شرکت آمازون در یک سال گذشته در حدود ۸۱ درصد افزایش داشته است و با افزایش درخواست خرید های آنلاین از سوی کاربران، موفقیت این شرکت هر روز بیشتر و بیشتر می‌ شود. در حال حاضر بسیاری از کمپانی ‌ها علاقه ‌دارند پردازش‌ های خود را به سرویس‌ های ابری منتقل کنند و کمپانی آمازون یکی از اولین سرویس ‌دهندگان  در این زمینه به حساب می آید. تیم گریسکی که یکی از کارشناسان سرمایه ‌گذاری در نیویورک است، معتقد است کمپانی آمازون توانایی  آن را دارد که در آینده ارزشی بیشتر از اپل داشته باشد؛ زیرا این کمپانی ازسرانه درآمد خود به‌ طور دائم پیوسته برای خلق و توسعه کسب و کارهای جدید استفاده می نماید.

آمازون در ماه فوریه نیز به موفقیت کم نظیری دست پیدا کرد و موفق شد رتبه سوم کمپانی های ارزشمند آمریکا را از چنگال مایکروسافت خارج کند. هم اکنون کمپانی اپل به ‌عنوان ارزشمندترین شرکت جهان با رقم۸۸۹ میلیارد دلار شناخته می‌شود و رتبه نخست را از آن خود کرده است. هم ‌چنین رقابتی برای رسیدن به رقم1 تریلیون دلار در بین غول‌ های فناوری در جریان است.

باید به این نکته اشاره کرد که موفقیت آمازون در سال قبل نمی ‌تواند علت بزرگی  برای ادامه این روند در سال های آینده باشد. بر اساس بسیاری از استانداردها، افزایش قابل توجه آمازون در این دوره زمانی کوتاه بسیارغیرعادی و نادر به نظر می‌آید. ولی اگر روند صعودی ارزش سهام این کمپانی هم ‌چنان ادامه داشته باشد، در ماه آگوست (اواسط مرداد تا اوایل شهریور) کمپانی آمازون به نخستین کمپانی تریلیون دلاری دنیا مبدل خواهد شد و اگر رشد سهام اپل نیز با این روند  ادامه پیدا کند، این شرکت یک ماه بعد از کمپانی آمازون به رقم یک تریلیون دلار دست پیدا خواهد کرد. اپل در طول یک سال گذشته شاهد ۲۵ درصد رشد ارزش سهام خود بوده است. سهام گوگل نیز در سال ۲۰۱۸ فقط ۴ درصد رشد داشته؛ ولی در مقایسه با سال قبل، ۲۶ درصد افزایش را تجربه کرده است. به نظر می رسد  بیشتر کارشناسان بازار سرمایه، ارزش احتمالی این سه کمپانی بزرگ را در آینده به ترتیب ۸۲۳ میلیارد دلار برای آمازون، ۹۱۴ میلیارد دلار برای گوگل و ۹۸۹ میلیارد دلار برای کمپانی اپل پیش ‌بینی می‌کنند.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *