خرید گوشی های هوشمند ارزان قیمت و میزان ارزش آن ها

خرید گوشی های هوشمند ارزان قیمت و میزان ارزش آن ها

ارزش خرید گوشی های هوشمند ارزان قیمت

افزایش محبوبیت گوشی های هوشمند در میان مردم و زیاد شدن فروشگاه های تأمین سخت‌ افزاری موجب شده تا خیلی از قطعات این محصولات با هزینه ‌ی خیلی پایین تری در مقایسه ‌با سال‌ های قبل قابل تهیه باشند؛ به این ترتیب، سازندگان می ‌توانند با قیمت خیلی پایین تری تلفن های همراه هوشمند را تولید کنند.

این مسئله تا اندازه ای جلو رفته که کمپانی شیائومی اخیرا محصولی با نام Pocophone F1 را با قیمت۲۹۹ دلار به بازار عرضه کرده است. موضوع مهم در مورد این تلفن همراه به سخت‌ افزار آن مربوط می‌ شود. با نگاهی سطحی به اطلاعات این محصول، قابلیت هایی را مشاهده خواهید نمود که قبل از این تنها در پرچمداران رده بالا ی مدل ‌های آن موجود بود.

با این تفاسیر، مدل ‌های مانند این استثنا می باشند و به قطع یقین تفاوت ‌هایی مان موبایل صد دلاری و هفتصد دلاری وجود دارند. قصد داریم در ادامه این مطلب، به بخش هایی اشاره کنیم که سازندگان برای پایین آوردن هزینه‌ ی تولید دست به دامن آن ‌ها شده اند.

سخت‌ افزار

در بیشتر مواقع، سازندگان برای پایین آوردن هزینه ‌ی ساخت تلفن های همراه میان رده از قطعات معمولی یا قدیمی استفاده می ‌کنند. بهره گیری از این شیوه اثر خیلی زیادی بر پایین آوردن قیمت تمام ‌شده ‌ی گوشی های هوشمند خواهد گذاشت؛ بنابراین، به قطع یقین کارکرد محصول متحمل تأثیرات منفی می ‌شود. علاوه ‌بر این، کاربران نباید توقع کیفیت چشمگیری در قسمت های دوربین و ‌نمایشگر داشته باشند.

اصولاً در این تلفن های همراه از پردازنده ‌های معمولی مدیاتک یا نسل‌ های قدیمی اسنپدراگون مثل اسنپدراگون400 استفاده می شود. برای آن گروه از کسانی که گمان می ‌کنند قادرند به آسانی بعد از خرید محصول دلخواه خود رام تلفن همراه را برای بالا بردن بهره ‌وری تغییر دهند، می بایست اشاره نماییم که این ویژگی برای تمام پردازنده‌ ها در دسترس نمی باشد. سازندگان تراشه ‌های پردازشی موبایل گاهی اوقات در بعضی از مدل‌ ها، کد منبع پردازنده را به طور عمومی انتشار نمی دهند؛ به این ترتیب، ارتقاء رام برای این دسته از محصولات عملاً  غیرممکن می ‌شود.

موبایل های مقرون ‌به ‌صرفه در برابر پرچمداران قدیمی

در واقع تلفن های همراه رده پایین اندرویدی تنها مورد‌ برای صرفه‌ جویی نیستند. ذر صورتی که قصد دارید هزینه ‌ی پایین تری را برای خرید تلفن همراه هوشمند کنید، می ‌توانید به ‌‌سراغ موبایل های پرچمدار سال‌ های قبل بروید که قابلیت های بالاتری هم ارائه می کنند. هر چند این موضوع برای همه پرچمداران صدق نمی‌ کند؛ حتی باید گفت که قابلیت های گوشی های هوشمند میان ‌رده و پایین ‌رده کنونی از پرچمداران سال های قبل بیشتر هم باشد. به طور مثال، حسگر اثر انگشتی که در حال حاضر در بیشتر تلفن های همراه رده متوسط استفاده می‌ شود، به قطع یقین در مقایسه ‌با حسگر استفاده ‌شده در گوشی گلکسی اس5 سامسونگ عملکرد مناسب تری دارد.

در کل، چنانچه خواسته باشیم در مورد خرید پرچمداران قدیمی به جمع ‌بندی برسیم، باید عنوان کنیم که خرید این محصولات فقط ‌و فقط به سلیقه ‌ی افراد و بودجه‌ و قابلیت های مد نظرش بستگی دارد. در صورتی که خواهان قدرت سخت‌ افزاری بالاتری می باشید، بی تردید پرچمداران قبلی در این حوزه نیاز شما را برطرف خواهند کرد؛ ولی باید این مورد را هم در نظر داشته باشید که کیفیت ساخت تلفن های همراه هوشمند رده متوسط و رده پایین هم در سال‌ های قبل بهبود پیدا کرده است.

علاوه بر این، با خرید گوشی های هوشمند پرچمدار قدیمی باید گرفتن به ‌روزرسانی‌ های نرم ‌افزاری را فراموش کنید؛ به این دلیل که زمان پشتیبانی از این محصولات دیگر تمام شده است. این در شرایطی می باشد که با خرید تلفن های همراه رده پایین اندرویدی حال حاضر، این قابلیت برای شما وجود دارد که برای مدتی محدودی از پشتیبانی نرم ‌افزاری بهره ‌مند شوید.

گوشی های هوشمندصفحه ‌نمایش و دوربین

سرعت پیشرفت تکنولوژی های ‌نمایشگر در سال‌ های قبل موجب شده تا در گوشی های هوشمند ‌رده متوسط هم شاهد کیفیت صفحه نمایش راضی‌ کننده‌ ای باشیم. در حال حاضر با خرید محصولی ‌رده پایین، دست کم ‌نمایشگری با رزولوشن۱۰۸۰ در اختیار شما قرار خواهد گرفت. هر چند در این بین، سازندگان به خاطر محدودیت‌ پردازشی دستگاه خود، چگالی پیکسل در هر اینچ را پایین می آورند. تنها پردازنده‌ های خوب می توانند تا بیش از۳۰۰ پیکسل در هر اینچ را نمایش دهند؛ به این ترتیب، امکان دارد مرز میان پیکسل ‌ها از دید تعدادی از کاربران حساس و نکته ‌سنج مشخص باشد.

 

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *