مایکروسافت با کینکت خداحافظی کرد

مایکروسافت با کینکت خداحافظی کرد

حذف کینکت از کنسول های بازی مایکروسافت

مایکروسافت با کینکت خداحافظی کرد

جدیدا شاهد این هستیم که شرکت مایکروسافت می خواهد تولید کینکت را که در کنسول های ایکس باکس وان و ایکس باکس 360وجود دارد را بعد از هفت سال توقیف کند. این شرکت توانسته است در سراسر جهان بیش از چند میلیون سنسور کینکت را که دو کنسول ایکس باکس 360 و ایکس باکس وان را به همراه دارد را به فروش برساند ، ولی در حال حاضر قصد دارد که تولید این سنسور را به پایان برساند و رسما با آن خداحافظی کند.

این روزها خالق سنسور کینکت ، آقای الکس کیپمن و مدیر کل بازاریابی محصولات ایکس باکس ، جناب آقای متی لاپسن زمانی که با شرکت Fast Company به مصاحبه پرداختند گفته اند که می خواهند تولید این سنسور را به طور کامل متوقف کنند. منظور از این حرف این است که مایکروسافت دیگر قصد تولید هیچ نمونه از کینکت ها را ندارد و نمی خواهد هیچ گونه از آن ها را وارد بازار کند و فقط برخی از آن هایی که در انبارهای شان دارند به فروش می رسانند.

کنسول بازی

کنسول بازی

لازم است یادآوری کنیم که شرکت مایکروافت اعلام کرده است که کسانی که خریدار و دارنده ی این دستگاه هستند نگران توقف این سنسورها نباشند ، ون بعد از توقیف آن پشتیبانی از این سنسورها همچنان ادامه دارد و ردموندی ها به پشتیبانی از آن ها می پردازند.

برای نخستین بار سنسور کینکت برای کنسول نسل هفتم مایکروسافت یعنی ایکس باکس360در سال 2010منتشر شد. پس از آن با ارائه دادن عنوان های ویدویی گوناگون برای این سنسور کم کم به مرور زمان به محبوبیت بالایی رسید ، به گونه ای که در سال 2013میلادی ردموندها امکان این را فراهم کردند که بتوان در پلتفرم پی سی که بر اساس سیستم عامل ویندوز بود از سنسور کینکت استفاده کرد.

بعد از اینکه کنسول های نسل هشتم هم وارد بازار شدند مایکروسافت همچنان به تولید و ارائه ی کینکت ها ادامه داد و فقط تغییرات جزئی ای را بر روی آن انجام داد و نسل دوم کینکت را که کنسول های ایکس باکس وان را به همراه داشت به فروش رساند. احتمالا بزرگ ترین اشتباهی که ردموندها انجام دادند با هم فروختن ایکس باکس وان و کینکت در قالب باندل بود که این مسئله باعث شد این کنسول در مقابل کنسول پلی استیشن چهار شکست بخورد ، به دلیل اینکه کنسول ایکس باکس وان به خاطر داشتن کینکت نسبت به پلی استیشن چهار 200دلار گران تر بود.

کنسول بازی

کنسول بازی

با اینکه بعد از مدتی مایکروسافت از باندل کنسول ایکس باکس وان کینکت را از بین برد و این کنسول هم قیمت PS4 و به صورت جداگانه فروخته شد ، ولی همین مسئله باعث شد که در بین گیمرها و بازیکنان موفقیت و محبوبیتش پایین بیاید و به سازندگان و ردموندی ها ثابت شد.

انتظار می رفت که تولید کینکت یه روزی متوقف شود. اگر به یاد داشته باشید ، مایکروسافت کینکت را از روی مدل های کوچک شده ی ایکس باکس وان حذف کرده بود که نام این کنسول ها ایکس باکس وانS بود. با این اتفاق بازیکنان و کاربران برای اینکه به کنسول کینکت متصل شوند به یک آداپتور و یا یک رابط یو اس بی نیاز پیدا کردند. همچنین بعد از مدتی این کنسول از روی ایکس باکس وان هم حذف شد و این مسئله نشان دهنده این بود که در آینده سازندگان این محصول می خواهند تولید این سنسور را متوقف کنند.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *