جهان دیجیتال و رقابت برای استفاده از هوش مصنوعی

جهان دیجیتال و رقابت برای استفاده از هوش مصنوعی

جهان دیجیتال و رقابت برای استفاده از هوش مصنوعی

یکی از گزینه هایی که برای تجارت کمپانی های بزرگ دنیای فناوری زمینه ای تجاری و اقتصادی فراوانی را به دنبال خواهد داشت هوش مصنوعی می باشد که پس از گوشی های هوشمند قرار دارد. این تجارت نوپا می تواند سودآوری اقتصادی بالایی را برای کمپانی هایی که از آن ها استفاده می کنند داشته باشد.

طی یک ماه گذشته ایلان ماسک د ر صفحه توئیتر شخصی خود از یک پیش بینی جدید صحبت کرده بود. او معتقد است که جنگ جهانی سوم در حال آغاز می باشد و در خصوص چگونگی این جنگ نیز صحبت های زیادی کرده بود. چندی پیش ولادیمیر پوتین طی سخنرانی ای که برای دانشجویان روس داشت بیان کرد کشوری که در زمینه هوش مصنوعی پیشگام باشد می تواند به عنوان فرمانروای جهان معرفی شود.

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی

پس از صحبت های ولادیمیر پوتین مدیرعامل تسلا موتورز و اسپیس ایکس با توجه به صحبت های او عنوان مرد که رقابت جهانی برای دست پیداکردن به هوش مصنوعی موجب می شود که یک جنگ جهانی بزرگی شکل بگیرد و صدور حمله فرمان آن از سوی یک الگوریتم رایانه ای باشد نه یک فرمانده نظامی.

البته اگر بخواهیم با دید مثبتی به مقوله هوش مصنوعی نگاه کنیم متوجه می شویم این مساله چندان هم منفی نیست و موجب می شود تمام حرفه ها و کسب و کارها از نوآوری هایی که در آن وجود دارد استفاده لازم را داشته باشند. در این خصوص باید به گوشی های هوشمند و یا ابزار هوشمندی که در خانه استفاده می شود اشاره کرد که چگونه همزمان با استفاده از هوش مصنوعی در حال پیشرفت و توسعه هستند.

طبق گفته های سوامی شیواسوبرمانیان که ریاست بخش هوش مصنوعی کمپانی آمازون را بر عهده دارد اگر کاربران الکسا و سا اکو را باز نمایند در مقابل خود یک اسپیکر معمولی را نمی بینند بلکه با یک دستیار دیجیتالی میتنی بر هوش مصنوعی مواجه خواهید شد. این دستیار هوشمند قدرت کارایی خود را از فضای ابری دریافت می کند و با توجه ب هیادگیری عمیق و درک طبیعی که از زبان دارد گفتار را می تواند تشخیص دهد.

در حال حاضر کمپانی های بسیاری هستند که همزمان با توسعه هوش مصنوعی از آن ها در جنبه های مختلف کاری خود استفاده نموده و نخبه های این بخش را از دانشگاه ها و شرکت های رقیب به سمت خود جذب می کنند. طبق نظریه اسکات پنبرتی که مدیر بخش هوش مصنوعی گوگل کلاود است به دلیلی قدرتمند بودن فناوری هوش مصنوعی تقاضای کمپانی ها برای جذب نخبه هایی که در این حوزه دارای تخصص و مهارت هستند بسیار بالا می باشد و کمپانی های بزرگ در این زمینه نیز با یکدیگر به رقابت های شدیدی پرداخته اند.

برای اینکه بتوانید از هوش مصنوعی بهترین استفاده را داشته باشید باید کاربردهای این فناوری را شناخته و درک کنید تا بتوانید در کسب و کار خود از آن بهره مند شده و نتیجه بهتری را دریافت کنید.

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی

زمینه استفاده از هوش مصنوعی را برای خود مشخص کنید

افرادی که در حوزه هوش مصنوعی فعالیت دارند به شیفتگی بیش از اندازه به هوش مصنوعی به دلیل معروف بودن آن همیشه هشدارهایی را مطرح می کنند. یکی از این افراد مارکو کاسالاینا می باشد که به عنوان مدیر محصول هوش مصنوعی شرکت سیلز فروس شناخته می شود.

البته محصول این کمپانی با نام اینشتین در جهان شهرت دارد. مارکو کاسالاینا می گوید: برخی از افراد بدون اینکه از نحوه کاربرد هوش مصنوعی اطلاع داشته باشند و یا از دلیل واقعی خود آگاهی داشته باشند که به چه دلیل می خواهند از این فناوری استفاده کنند تنها می گوین ما قصد داریم در کسب و کار خود از این تکنولوژی نوین استفاده کنیم.

فعالان حوزه هوش مصنوعی می گویند بهتر است بیش از حد از این حوزه انتظار نداشته باشید چرا که گمان می کنید مشکل ساده ای پیش روی شما قرار دارد و هوش مصنوعی می تواند آن را حل کند در حالی که برخی از کارهایی که برای شما بسیار ساده است مانند تا کردن لباس ها می تواند برای نرم افزار یک چالش بزرگ به شمار رود. اما هوش مصنوعی به سمتی حرکت می کند که می تواند با پردازش بینظیر وظایف موجب غافلگیری شما شود.

معنادار کردن کلان داده برای استفاده از هوش مصنوعی

طی چند سال گذشته یک سری اصطلاحات در حوزه فناوری بیان شد همچون کلان داده که می تواند درک جدیدی را برای شما به همراه داشته باشد تا بتوانید بر اساس آن اطلاعات کلان را گردآوری کرده و سازماندهی کنید و به تحلیل آن ها بپردازید و در بخش های مختلفی از کسب و کار خود از چگونگی تولید محصول تا زمانی که به دست مشتری می رسد اقدامات بهینه ای را انجام دهید. اگر بتوانید این حجم اطلاعات را گردآورده و ذخیره نمائید راحت تر می توانید نحوه استفاده از آن ها را تشخیص دهید.

ایجاد یک هوش مصنوعی شخصی در صورت نیاز

تشخیص چهره یکی از زیرشاخه های هوش مصنوعی شناخته می شود که در زمینه های مختلف می توان از آن استفاده کرد. علیرغم این موضوع کمپانی های بسیاری هستند که برای اهداف خود به یک هوش مصنوعی مخصوص نیازمند  هستند که بیشترین سازگاری را با هدف مشخص شما داشته باشد. کمپانی های بزرگی در زمینه اهداف به خصوص خود هوش مصنوعی مخصوصی را نیز طراحی کرده اند که موجب شده بتوانند با سرعت بیشتری به اهداف خود دست پیدا کنند.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *