جمعه سیاه و پیروزی آمازون در رقابت غول های فناوری

جمعه سیاه و پیروزی آمازون در رقابت غول های فناوری

جمعه سیاه و پیروزی آمازون در رقابت غول های فناوری

یکی از مسائلی که در مورد حراج های آخر فصل و جمعه سیاه که مخصوص خرید عنوان می شود این است که کمپانی ها با چه دلایلی مردم را برای محصولات خود در این حراج ها ترغیب می کنند؟ و یا اینکه آیا ماهیت این حراج های لوازم دیجیتالی و الکترونیکی تفاوتی با قبل داشته یا نه؟

حدود چهار سال پیش بود که عده ای از کارشناسان فعال در حوزه فناوری های دیجیتالی ایده ای را با عنوان دام رسانه ای خرده فروشان را بیان نمودند و تنوانستند نظر اقشار زیادی را به این مطلب جلب کنند. در بسیاری از کشورهای جهان در روزهایی که به عید شکرگذاری نزدیک می شوند رسانه ها مردم را تشویق می کنند تا در یک روز مشخص که روز بسیار شلوغ و ناخوشایندی برای حراج مشخص شده و اغلب حراج های آخر فصل در این روز انجام می شود خرید نمایند. هرچه میزان این خریدها بیشتر باشد به همان میزان هم سود بالاتری نصیب کمپانی ها و رسانه ها خواهد شد.

جمعه سیاه

جمعه سیاه

رسانه ها برای برگزاری این پویایی اجتماعی که همه افراد را در بر می گیرد چندین میلون دلار را هزینه می کنند تا بتوانند افراد بیشتری را به سوی این حراج بزرگ که به عنوان دریایی برای خوشگذرانی به همراه خرید کردن می باشد سوق دهند و باعث می شوند افراد هزینه های بسیاری را در این روز بپردازند و محصولات کمپانی های بزرگ در این روز می تواند به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند چراکه مردم بسیاری از این حراج بزرگ استفاده کرده و محصولات مورد نیاز خود را با قیمت مناسبی به دست می آورند.

می توان گفت کمپانی آمازون موفق شده در تغییر دادن ماهیت حراج های آخر فضل نقش موثری را داشته باشد. امروزه بسیاری از بازارهایی که به صورت مستقیم و فیزیکی مجصولات خود را در اختیار مشتریان قرار می دهند رو به کاهش می رود و فروشنده هایی که خرده فروشی می کنند سعی و تلاش بسیاری دارند که برای مردم دلیل های قانع کننده ای را بیاورند و آن ها را وادار نمایند وقت و پول بیشتری را صرف بازدید از فروشگاه ها نمایند، پویایی انفجاری جمعه سیاه رو به سمت نابودی و از بین رفتن می رود.

علت این امر چیست؟ مسلما زمانی که در منزل خود نشسته و می توانید با نگاه کردن به مانیتور وسایل مورد نیزا خود را به دست بیاورید به چه عنوان باید خانه را ترک کرده و در شلوغی فروش هایی که در آخر هر فصلی برگزار می شود مشارکت داشته باشید و ساعت های زیادی را صرف دیدن و خرید نمائید؟

والمارت و بسیاری از خرده فروشان که سعی دارند افراد بسیاری را به سمت خرید جذب کنند گویا فراموش کرده اند که مردم به چه دلیلی به فروشگاه ها می روند و در این حراج ها شرکت می نمایند. مردم بسیاری هستند که از بودن در بازار احساس خوبی را به دست می آورند و برای اینکه نیاز خود را برای تمایلات اجتماعی، معاشرت با افراد شناخته شده و ناشناس و روابط با آن ها را برطرف نمایند و پاسخ مناسبی به نیاز های انسانی خود بدهند به این حراج ها و فروشگاه ها می روند و اقدام به خرید و بازدید می نمایند.

جمعه سیاه

جمعه سیاه

برخی از افراد نیز هستند که بی هیچ دلیلی به بازارها و فروشگاه ها می روند و تنها به دیدن اکتفا می کنند چراکه صرف بودن در این مکان ها نیز می تواند برای افراد احساس خوب و لذت بخشی را به همراه داشته باشد. یکی از نیازهای افراد این است که با دیگران ارتباط داشته باشد و حضور در این فروشگاه ها می تواند با خرید کردن و یا بازدید تنها همراه باشد.

پس از به پایان رسیدن این جمعه سیاه کمپانی آمازون موفق شده در میدان رقابت با غول هایی که در زمینه فناوری فعالیت دارند و محصولات خود را برای فروش در حراج های آخر فصل عرضه کرده اند پیروز شود. در حال حاضر این احتمال وجود دارد که در رقابت هایی که در سال های آینده برای فروش محصولات به وجود می آید کمپانی هایی که نقش اصلی دارند موجب می شوند که مردم بتوانند با یک تجربه ناب و ویژه روبه رو شوند و در مقابل پولی که پرداخت می کنند کالای با ارزش و با کیفیتی را به دست بیاورند.

در حال حاضر این ابتدای راه می باشد و باید کمپانی های بسیاری که در این زمینه های فعالیات دارند ایده های بهتری را برای جلب نظر کاربران ارائه داده و محصولات بهتر و با کیفیتی را عرضه کنند.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *