ثبت پتنتی جدید از مایکروسافت در زمینه طراحی قلم سرفیس

ثبت پتنتی جدید از مایکروسافت در زمینه طراحی قلم سرفیس

مایکروسافت پتنتی جدید را در خصوص قلم سرفیس جدید خود به ثبت رساند

کمپانی مایکروسافت طی روزهای اخیر پتنی را ثبت کرده است که در ارتباط با قلم سرفیس بوده و منبع تغذیه آن نور خورشید می باشد. بیش از یک سال از زمانی که آخرین مدل از قلم سرفیس معرفی شد می گذرد و به تازگی گزارش هایی مبنی بر طراحی نسخه جدیدی از این قلم ها منتشر شده است.

بر اساس این گزارشات این گونه به نظر می رسد که قلم جدید مایکروسافت به عنوان یک قلم دیجیتال سریع در دنیا معرفی می شود. با وجود اینکه کلیه بخش های در نظر گرفته شده در قلم مایکروسافت پیشرفت داشته اما برق مورد نیاز آن به وسیله یک باتری AAAA تامین می گردد که در این مورد هیچ تفاوتی با مدل های پیش از خود ندارد.

البته گمانه زنی های بسیاری مطرح شده که نشان می دهد ردموندی ها در خصوص شارژپذیری قلم جدید خود ایده های بسیاری را مد نظر دارند. بر اساس پتنتی که مایکروسافت در سال2016 به ثبت رسانده بود و اخبار آن به تازگی انتشار یافته است در نوک این قلم از واحد بهره برداری نور استفاده شده که قابلیت تولید انرژی را دارا می باشد. اگر بخواهیم ساده تر عنوان کنیم باید بگوئیم این قلم می تواند انرژی مورد نیاز خود را از طریق نور صفحه نمایش به دست بیاورد و دیگر لازم نیست کاربران آن را مجددا شارژ نمایند.

این قلم تنها برای لپ تاپ های سرفیس طراحی شده است و روشی که برای تامین انرژی آن اختراع شده نیز تنها به همین دستگاه ها مختص می باشد. انرژی ای که از واحد برداشت نور تامین می شود این قابلیت را دارد که توان لازم برای عملکرد قلم را فراهم نماید و موجب شارژ مجدد قلم شود. در خصوص قلم های سرفیس که به وسیله مایکروسافت طراحی شده اند اختراع های دیگری نیز صورت گرفته که مهم ترین آن ها در خصوص گیره ی کنترل است که نسبت به لمس از حساسیت بالایی برخوردار بوده و مورد دیگر در خصوص بازخورد لمسی نوک قلم در سال های آینده می باشد.

البته به طور قطعی نمی توان گفت که در آینده این اختراعات در قلم های سرفیس ایجاد خواهد شد و این احتمال وجود دارد که کمپانی مایکروسافت تمایلی به استفاده از این ایده ها در خصوص قلم سرفیس نداشته باشد و به دنبال ایده های جدیدی باشد.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *