تکنولوژی های جدید گوگل

تکنولوژی های جدید گوگل

گوگل برای همه ما نام اشنایی  است و مسلما سریعترین و قدرتمندترین موتورجستجو در گوگل است.گوگل برای رسیدن به این جایگاه از یک موتور جستجوی ساده شروع کرده است و روز به روز فناوری های گوگل درحال پیشرفت است و توقف ندارد.گوگل فناوری های جدید را معرفی می کند که این فناوری ها شامل موارد زیر می شود.

گوگل

روبات ها

گوگل در ابتدا از ماشین های بدون سرنشین استفاده کرد دراین ماشین ها ازرباتیک استفاده می کرد.ولی بعدا هشت شرکت سازنده ربات ها راخرید و ازان پس تصویر ربات های ساخته شده اش را منتشر کرد.گوگل به دنبال ماشین هایی بود که بدون عیب باشند و بتوانند اطلاعات جدید و به روز را ازسرور دریافت کند.حالا تصور کنید ماشین های بدون راننده که توسط گوگل تولید شده اند بتوانند راه ها را پیش بینی کنند و از برخوردها یگدیگر در تصادفات جلوگیری می کند و باعث کنترل ترافیک نیز می شود.همچنین گوگل ربات هایی را طراحی کرده است که قابلیت این را دارند ،شخصیت افراد فوت شده را به خود بگیرند این ربات ها برای افرادی که عزیزان خود را از دست داده اند بسیار مفیدند.به این ربات ها ربات های دارای شخصیت می گویند.

خوردوهای بدون سرنشین

تفکر خودروهای بدون سرنشین چند سالی است که مطرح شده است و کمپانی های معروف به دنبال ساخت این خودروها هستند.ماشین های گوگل درسال گذشته در 11تصادف نقش داشته است که دلیل هیچ کدام از ان ها خود خودرو نبوده است.قابلیت خاص این خودروها این است که سریعتراز ذهن 100انسان فعالیت می کند بنابراین می تواند سوانح رانندگی را به حد زیادی کاهش دهد .هم چنین این ماشین ها می توانند برای افرادی که توانایی رانندگی ندارند، مفید باشند.

گوشی های ماژولار

امروزه با پیشرفت تکنولوژی هرچند وقت یکبار مجبوریم گوشی های موبایل خود را به دلیل همگام شدن با تکنولوژی تعویض کنیم .گوگل در تلاش است موبایل هایی با مفهوم لگو طراحی کند که با پیشرفت تکنولوژی بتوان قطعات ان را جایگزین کرد.این کار نه تنها قابلیت بالا بردن سیستم های نرم افزاری را فراهم می کند ،تعمیر قطعات موبایل را نیزبرای ما راحت تر می کند.این پروژه  برای تلفن های هوشمند درمورد مفهوم های فضا اگاهی ایجاد می کند . با سفر به همه دنیا و استفاده از تلفن های همراه این قابلیت را نخواهیم داشت تا جهت ها را  تشخیص دهیم زیرا تلفن های هوشمند ما را در یک فضای دو بعدی می بیند.

تحقیقات نامیرایی

این قابلیت روی افزایش سن وراه های کاهش ان تمرکز کرده است ،و در تلاش است بیماری های مربوط به افزایش سن را کاهش دهد.این موضوع اگرچه بسیار جالب است اما بسیاری از افراد طرفداراین موضوع نیستند و معتقدند که مسائل مهم تری برای پرداختن وجود دارد.

طراحی قاشقی برای افراد مبتلا به پارکینسون

این قاشق که liftware دارد به عنوان قاشق یا چنگال استفاده می شود .که از این قاشق ها برای افراد مبتلا به بیماری های ماهیچه ای مانند پارکینسون استفاده می شود.مشکلی که این بیماران دارند لرزش دست است که به خاطر این مشکل قادر غذاخوردن نیستند.این تکنولوژی لرزش دست افراد را تا 70درصد کاهش می دهد و به افراد این اعتماد به نفس را می دهد که بدون کمک افراد می توانند از پس کارهای خود برایند.

لنزچشمی گوگل

این لنزها برای نظارت بر سطح قندخون در افراد دیابتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.شاید این موضوع از نظر ما موضوع ساده ای به نظر برسد اماافراد دیابتی در هرروز باید چند بار نمونه های خونی خود را برای تعیین قند خون ارائه کنند.این لنزها میزان گلوکز خون را با استفاده از اشک ها اندازه گیری می کند .پس با استفاده از این لنزها می توان به طور مداوم گلوکز خون را اندازه گرفت و همراه با تغییر سطح ان به فرد گزارش داد.

توربین های بادی گوگل

سوخت های فسیلی به دلیل استفاده بیش ازحد انسان در حال تمام شدن هستند بنابراین باید جاگزینی برای ان پیدا کنیم .گوگل تلاش کرده است انرژی باد را جایگزین سوخت های فسیلی کند.البته منظور ما اینجا استفاده از توربین های بادی نیست بلکه گوگل انرژی باد را در هوا جذب می کند .گوگل در این پروژه انرژی را توسط وسیله ای که مانند کایت جا به جا می شود جذب می کند.کایت انرژی مانند کایت های معمولی توسط یک کابل به زمین وصل است ،که در هنگام باد انرژی را ذخیره می کند.

اینترنت در بالن

تعداد افرادی که به اینترنت وصل می شوند روز به روز درحال افزایش است ،اما در بعضی نقاط هنوز مردم نمی توانند به دلیل هزینه های زیاد راه اندازی و یا دورافتاده بودن مکان ها به اینترنت وصل شوند.گوگل سعی می کند امکاناتی را فراهم کند که همه افراد در نقاط جهان به اینترنت وصل شوند این مشکل را توسط بالن هایی که در ارتفاع 20کیلومتری اسمان با نیروی باد در حال پروازند برطرف می شود.

فناوری های جدید گوگل در زمینه اپلیکیشن ها

گوگل لنز یکی از اپلیکیشن های جدید برگرفته ازهوش مصنوعی است که به تازگی رونمایی شده و در گوشی های هوشمند به کارمی رود .این اپلیکیشن گوگل ابتدا درگوشی های پیکسل ارائه شده بود.این تکنولوژی به دوربین ها این قابلیت را می بخشد که در مورد چیزهایی که می بیند حدس هایی بزند و به ما راهکار پیشنهاد بدهد.

به طورکلی گوگل لنز قابلیت تشخیص تصاویر را دارد و به کمک نرم افزار ها می تواند اطلاعاتی در مورد ان ها در اختیار ما قرار دهد.برای مثال شما دوربین را روی برج ایفل می گیرید گوگل لنز در این زمان تصویر را تشخیص داده و اطلاعاتی درمورد زمان ساخت ،ارتفاع برج و … در اختیار ما قرار می دهد.

اما از قابلیت های جدید دیگر ان قابلیت تشخیص حیوانات است که در نسخه جدید ان به این اپلیکیشن افزوده شده است.برای مثال اگر دوربین گوشی را روی حیواناتی مثل گربه بگیرد گوگل لنز نژاد و اصلیت این حیوانات را به ما نشان می دهد. واگر با استفاده از قابلیت هوش مصنوعی نتواند نژاد این حیوان را نمایش دهد نژادهای مشابه را به کاربر نمایش خواهد داد.

به سوی اینده

گوگل ابتکارات و ایده های جدید زیادی دارد که البته بعضی از انها شدنی نیست و فقط روی کاغذ قابل بیان است .بعضی پروژه های دیگر ان محرمانه اند و جزئیات ان ها برملا نخواهد شد.گوگل در اینده نیز حتما پیشرفت های زیادی خواهد داشت.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *