تکنولوژی های جدید در گوشی های هوشمند

تکنولوژی های جدید در گوشی های هوشمند

تکنولوژی در گوشی های هوشمند روز به روز در حال پیشرفت است . گوشی های هوشمند از جمله محصولات متنوعی است که بسیار در بازار مورد توجه قرار گرفته است .

تکنولوژی در گوشی های هوشمند در ابتدا به صورت یک دستگاه ساده برای تماس تلفنی و پیام رسانی است که به یک دستگاه چندکاره تبدیل شده است.که امروزه در ان قابلیت هایی مانند فناوری جهت یابی ،قابلیت استفاده از مرورگرهای اینترنت ،امکان نصب بازی های رایانه ای اضافه شده است هم چنین در ان ابزاری وجود دارد تا به ان وسیله بتوانند پیام رسانی فوری انجام دهند.

با این روند تاثیر تکنولوژی در گوشی های هوشمند افراد حرفه ای در این زمینه بر این باورند که اینده تکنولوژی های کامپیوتری روی شبکه های بی سیم و تلفن های هوشمند خواهد بود. فناوری موبایل از طریق تبلت‌ها و لپ تاپ‌ها درحال به دست آوردن محبوبیت بیشتری است.

اولین تلفن های همراه

در هنگام معرفی گوشی های هوشمند برای اولین بار تنها از ان ها برای اس ام اس ، پیام کوتاه و یا تماس و بازی استفاده می شده است . همین گوشی های هوشمند امروزه ان قدر پیشرفت کرده است که زندگی و حتی کسب و کار را تحت تاثیر قرار داده اند. برای مثال بازاریابان امروزه از راه گوشی های هوشمند محصولات خود را به فروش می رسانند. علاوه بر ان خود افراد نیز می توانند از راه بلوتوث و یا وای فای به انتقال فایل ها بپردازند.

تکنولوژی های در گوشی های هوشمند

از جمله پیشرفت هایی که در زمینه گوشی های هوشمند صورت گرفته است کنفرانس تصویری است. با استفاده از گوشی های هوشمند می توان سرگرمی هایی را به راحتی در خانه برای خود ایجاد کرد. اکثر شرکت های تجاری برای استفاده از گوشی های هوشمندمی توانند از وب سایت ها و اپلیکیشن ها استفاده کنند و از این راه مشتری های زیادی را به دست می اورند و این خود باعث افزایش درامد ان ها می شود.

با پیشرفت گوشی های هوشمند زندگی نیز برای انسان بسیار راحت شده است و باعث صرفه جویی در زمان و هزینه ها شده است.

با پیشرفت گوشی های هوشمند کمک های زیادی به انسان شده است. در موارد حادثه و یا سایر موارد اضطراری می تواند به عنوان یک وسیله حیاتی مورد استفاده قرار گیرد. هم چنین خانواده ها نیز می توانند به راحتی با سایر اعضای خانواده با استفاده از گوشی های هوشمند ارتباط برقرار کنند.

تکنولوژی گوشی های هوشمند

قرارگیری اسکنر اثر انگشت داخل نمایشگر

قدمت استفاده از اسکنرهای اثر انگشت در گوشی های هوشمند به پنج سال پیش بر می گردد. در گوشی های موبایل به تازگی این اپشن یا در کلید هوم و یا در قسمت پایینی صفحه نمایش قرار دارد. بعد از این که شرکت ها گوشی های هوشمند را بدون حاشیه و به صورت صفحه نمایش های تمام صفحه طراحی کردند کلید هوم نیز برداشته شد به خاطر همین اسکنر اثر انگشت در پشت گوشی های هوشمند قرار گرفتند. البته شرکت اپل این کار را نکرده اند و به اجبار با بزرگ کردن صفحه نمایش اسکنر اثر انگشت را به طور کامل برداشته اند و جای ان گوشی های هوشمند را به یک سیستم تشخیص چهره پیشرفته مجهز کرده اند.

قبل از رونمایی گلکسی اس 8 صحبت هایی در مورد روش جدید برای اسکنر های اثرانگشت شده بود و قرار بر این شده بوده است که برای اولین بار اسکنر اثر انگشت با خود صفحه نمایش به صورت یکپارچه قرار گیرد. با استفاده از این روش دیگر گزینه ای اضافی روی بدنه گوشی وجود نخواهد داشت و تنها باید برای استفاده از این ویژگی باید انگشت خود را روی قسمتی خاص از صفحه نمایش قرار دهید.

در ابتدا استفاده از این روش سخت به نظر می رسید اما بعدها روشی از راه پیکسل های صفحه نمایش برای عکس برداری از اثر انگشت پیدا کرده است. حتی بعدها روش پیچیده تری از این راه نیز بیان شد که در این روش عملیات اسکن نه تنها از راه شیشه بلکه از راه فلز و یا در زیر اب نیز قابل انجام است.

از ویژگی های بد این حسگر ها این است که نسب به نمونه های قبلی سرعت پایین تری دارند و تنها باید انگشت را دریک محل خاص قرار داد تا بتواند اسکن صورت گیرد.براساس ادعای یکی از رسانه های کره ای سامسونگ بیان کرده است که در گلکسی اس 10 از اسکنر اثر انگشت روی صفحه نمایش استفاده شده است.

استفاده از لنزهای بیشتر در ماژول های دوربین

امروزه استفاده از دو لنز در دوربین ها متداول است و در اینده نیز از لنزهای بیش تری استفاده خواهد شد.اولین گوشی هوشمند که در ان از بیش تر از دو لنز استفاده شده بود هواوی پی 20 پرو نام داشت. مثال هایی از این گوشی های هوشمند دارای پنج تا نه دوربین هستند.

هواوی ادعا کرده است که هم چنین با استفاده از دوربین های چندگانه کیفیت ثبت تصاویر نیز به اندازه 64 پیکسل بالا خواهد بود. این دوربین ها قادرند تا در تاریکی هم عکاسی کرده و ه چنین قابلیت اعمال افکت عمق میدان را هم دارد.

این گوشی ها به دلیل داشتن چندین لنز قیمت بالاتری هم دارند و طبق پیش بینی های انجام شده تا اواخر سال 2018 اولین گوشی هایی با دو لنز معرفی خواهند شد.

نمایشگرهای منعطف

خود گوشی های تاشو خیلی موارد تازه ای نبوده اند اما در این جا منظور از گوشی های تاشو تاشدن ان ها از وسط صفحه نمایش بوده است.برای معرفی این گوشی ها همه به کمپانی سامسونگ چشم دوخته اند تا از این گوشی ها رونمایی کنند. برای مثال می توان به مدل مفهومی که توسط شرکت BOE  معرفی شده است.این  گجت صفحه نمایش برابر 7.5 اینچ دارد.

این نمایشگر تاشو می تواند بدون هیچ گونه خط اتصال ،خم و یا درز به یک گوشی تبدیل شود بدون این که هیچ گونه صدمه ای به ان وارد شود. مسلما قیمت این محصول در ابتدا بالا خواهد بود برای مثال قیمت این گوشی ها در ابتدا حداقل برابر هزار و هشتصد و پنجاه دلار است.

شارژ بی سیم گوشی در فضا

مهم ترین گزینه در گوشی های هوشمند امروزی عمر باتری ان هاست که بسیار پایین است. شاید این روش تخیلی باشد اما دانش مندان به روشی پی برده اند که از طریق هوا سطح های پایین انرژی را ساطع می کنند.شرکت هایی به نام Energous و Ossia  این ایده را با استفاده از فرکانس های رادیویی پیاده سازی کردند. شرکت Wi-Charge رقیب این دو شرکت است که از راه هوا و امواج مادون قرمز باتری گوشی های هوشمند را شارژ می کند.

قابلیت جدید این گوشی ها باعث می شود که سرعت شارژ این گوشی های را نسبت به نمونه های قبلی کم تر باشد البته با استفاده از این تکنولوژی دیگر گوشی ها دیگر هیچ وقت بدون شارژ نخواهیم ماند. و همین باعث می شود تا دیگر سرعت پایین شارژ شدن اهمیت خود را از دست بدهد. شرکت Energous   ادعا کرده است که این گوشی ها در فاصله های دور هم و دور از هوا هم خواهند توانست شارژ شوند. این دستگاه در سال های 2019 تا 2020 وارد بازار خواهد شد.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *