تکنولوژی های جدید در کارت حافظه

تکنولوژی های جدید در کارت حافظه

کارت حافظه نوعی دستگاه است که برای ذخیره کردن اطلاعات استفاده می شود . این کارت حافظه های دیجیتال در بیش تر دستگاه ها مانند دوربین و یا تلفن های همراه کاربرد دارد . کارت حافظه دستگاه هایی بسیار کوچک اند که در ان ها می توانید چندین بار اطلاعات را ذخیره کرده و دوباره از ان پاک کنید پس امکان پاک کردن اطلاعات بعد از چندبار نوشتن رد ان وجود دارد . این وسیله نیازی به برق ندارد و می تواند بدون استفاده از ان نیز اطلاعات را نگه دارد.

از مهم ترین وسایلی که عکاسان به ان نیاز دارند همین کارت های حافظه هستند . بیش تر همین کارت های حافظه حافظه داخلی ندارند به همین خاطر هم نیاز به حافظه هایی دارند تا بتواند فایل های ان ها را ذخیره کند. پیدا کردن یک کارت حافظه مناسب کارت سختی نیست و تنها کافی است شما با انواع کارت حافظه و ویژگی های هریک از ان ها اشنا شوید .

یک کارت حافظه مناسب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

برای انتخاب کارت حافظه باید به ظرفیت ان توجه کنیم.ظرفیت کارت های حافظه باید متناسب با میزان فایل هایی باشد که می خواهیم در ان ذخیره کنیم .برای مثال اگر قرار است فایل های مهمی روی ان ذخیره کنیم بهتر است از چند کارت های حافظه با ظرفیت پایین تر استفاده می کنیم تا درصورت خرابی یکی از ان ها کل اطلاعات از دست نرود.ظرفیت کارت های حافظه اعدادی مشخص دارد که این اعداد زوج هستند بنابراین نمی توانیم حافظه ای با اعداد فرد پیدا کنیم.

سرعت کارت حافظه نیز از ویژگی های مهمی است،که در هنگام خرید کارتی حافظه باید به ان توجه کرد. سرعت خواندن و نوشتن درکارت های حافظه مقوله بسیار مهمی است . سرعت خواندن نشان می دهد که داده ها به چه سرعتی از کارت حافظه بازیابی خواهند شد. زمانی که سرعت خواندن بالا باشد کارت حافظه قادر خواهد بود عکس های شما را زودتر منتقل کند. عوامل دیگری نیز در این بین مهم اند از جمله ان ها طریقه اتصال کارت حافظه به کامپیوتر است. منظور از سرعت نوشتن در ذخیره سازی فایل ها این است که در گرفتن عکس های پشت سرهم این نوع کارت حافظه به شما کمک خواهد کرد.

کارت های حافظه

تاریخچه حافظه

اولین بار در سال 1725میلادی اطلاعات روی کارت ذخیره شد.این اطلاعات مربوط به الگوی دوخت لباس و پارچه بود که روی پانچ کارت ها ذخیره می شد .روش هایی که در گذشته برای ذخیره سازی اطلاعات استفاده می شد با روش های امروزی کاملا متفاوت بود.در سال  1885از پانچ کارت ها برای سیستم ماشین حسابداری هولریث استفاده شد .بعد از مدتی هولریث شرکتی را تاسیس کرد ،که ان را اساس راه اندازی IBM نامیدند.

با پیشرفت های تکنولوژی امروزه می توان Programma 101 یک ماشین حساب نامید .اگرچه در گذشته ان را کامپیوتر رومیزی  می نامیدند.از کارت مغناطیسی بلند برای ذخیره اطلاعات و دستورالعمل ها می توان استفاده کرد. نخستین موقعیتی بوده است که اپلیکیشن ها توانسته اند روی کارت های حافظه بارگزاری شوند.

در زمان قدیم تلاش های بسیاری درمورد ذخیره اطلاعات در کارت حافظه وجود داشته است . با ورود به جهان مدرن می فهمیم برای اولین بار از کارت حافظه در گوشی های GSM  استفاده شده است. در این گونه گوشی ها ب فهرستی از مخاطب ها و پیام کوتاه ذخیره می شوند . با بهره گیری از این تکنولوژی کاربران می توانند در زمان عوض کردن گوشی با کم ترین زحمت جای ان ها را عوض کنند.

این سیم کارت ها محدودیت هایی داشتند به عنوان مثال می توانستد 20شماره و 5 پیام ذخیره کنند.اما این رقم بعدها به 250مخاطب رسید.زمانی که حافظه ی EMS  بیرون می امد ،مردم می توانستد از سیم کارت ها برای انتقال تصاویر و ملودی های ساده استفاده می کنند.

سرعت پیشرفت تکنولوژی ها در زمینه کارت حافظه هم چنان ادامه داشت تا به کارت حافظه های معمولی که امروزه استفاده می کنیم رسیدیم.

تکنولوژی های جدید سونی در زمینه کارت های حافظه

اگر به دنبال سریعترین و قابل اعتماد ترین کارت حافظه باشیم ،همواره سونی محصولاتی مطابق نیاز ما خواهد داشت.دوربین های فول فریم و قدرتمند دنیای فناوری مانند الفا a9 و aR7 توانایی زیادی دارند .حال برای اینکه این دوربین ها بتوانند تمام قابلیت های خود را حفظ کنند، نیاز به حافظه های سریع و قدرتمند دارد.ژاپن برای حل این مشکل عکاسان در زمینه قدرت و سرعت بالا اقدام به ساخت کارت حافظه جدیدتری کرده است.

سونی نوترین دستاورد خود در حوزه ذخیره سازی اطلاعات رونمایی کرد. کارت‌ حافظه‌ SD و UHS-II سری TOUGH‌ سونی دقیقا برای ان دسته از عکاسانی که هم می خواهند محتوای خود را حتی خارج از دوربین عکاسی هم حفظ کنند و هم به دنبال سریعترین نمونه های دنیا هستند،مناسب است.

کارت‌ حافظه‌ی سری SF-G سونی دارای سرعتی نوشتن برابر 299 مگا بایت و سرعت خواندن برابر 300 مگابایت دارد. هم چنین این کارت حافظه قادر است تا هیجده کیلوگرم وزن را تحمل کند و حتی اگر از ارتفاعی برابر 5 متر هم سقوط کند باز هم سالم خواهد بود. این کارت حافظه هم چنین در برابر مایعات و گرد و غبار هم مقاوم است.

سری SF-G کارت حافظه‌ی TOUGH شرکت شونی هم چنین دارای ساختار مونولیتیک است که وجود همین ساختار باعث می شود تا ا حدود هیجده برابر از نمونه های قبل مقاوم تر باشد. سونی هم چنین بیان کرده است که این کارت های حافظه خمیده نمی شوند و نخواهند شکست .ظرفیت این کارت حافظه برابر 32،64 و 128 گیگا بایت است.

رونمایی از کارت های حافظه جدید سامسونگ

همانطور که قبلا گفتیم حافظه برای گوشی های هوشمند بسیار مهم هستند .بنابراین سامسونگ درتلاش است که کارت حافظه را تولید کند که حداکثر ظرفیت را دارا باشد.سامسونگ برای کاربرانی که عملکرد گوشی برای ان ها مهم تر از ظاهر است، حتی درطراحی جدیدترین محصولش هم در سیاست کاری خود تغییری را ایجاد نکرده است و از هردوی این پورت ها استفاده کرده است.

این گوشی نسبت به نمونه های قبلی خود حافظه داخلی بیشتری دارد.وهنوزهم به کاربران اجازه استفاده از کارت های حافظه را می دهد.  بیش تر گوش های موبایل می توان از کارت های حافظه استفاده کرد و به مصرف کنندگان نیز این امکان را می دهد تا به اندازه دو ترابایت از ان بهره برد البته این عدد تنها در حد حرف است.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *