تکنولوژی های جدید در هدست ها

تکنولوژی های جدید در هدست ها

عنوان: تکنولوژی های جدید در هدست ها

هدست وسیله ای است که تشکیل شده از دو بلندگو است که روی گوش قرار می گیرد. در مخابرات به جمع میکروفون ها و هدفون هدست گفته خواهد شد. هدست ها در انواع گوناگونی دارند.

هدست ها

انواع هدست

هدست ها به طور کلی شامل دو دسته می شوند:

  • نوع اول از هدست ها ،هدست های تک گوشی است که تنها یک گوش را اشغال می کند و گوش دیگر رها است. از این مدل هدست در جاهایی استفاده می شود که نیاز نداریم از هر دو گوش استفاده کنیم و با استفاده از این هدست می توانیم با گوش ازاد خود صداهای محیط اطراف را بشنویم و با محیط در تعامل باشیم. این نوع هدست ها کار خودرا با سیگنال های انالوگ انجام می دهد. طراحی این هدست ها برای گوش دادن به موسیقی نبوده است .
  • نوع دوم هدست کامل نامیده می شوند که برای پوشش هر دو گوش است . این نوع از هدست ها قابلیت های سری قبلی را دارد . در این مدل می توانید به موسیقی و فایل های استریو گوش دهید .

انواع هدست ها براساس قرار گرفتن نوع میکروفن

  • میکروفن داخلی : در این نوع میکروفون در بالای قسمت میکروفون قرار می گیرد. برای انتقال صدا نیز مسیری از راه طرف گوش و دهان قرار گرفته است. سنسور مربوط به میکروفون عقب تر امده است و در کنار دهان قرار ندارد. صدا در این نوع از میکروفون داخلی بعد از طی کردن راه به میکروفون رسیده و ضبط خواهد شد.
  • میکروفن خارجی : در این مدل در پایانی ترین قسمت مربوط به بازوی میکروفون ، میکروفون قرار گرفته است . نمونه های جدید این هدست ها قابلیت  نویز گیر Noise-cancelling  دارند. این قابلیت برای میکروفون هدست است و این ویژگی را دارد تا صداهای مربوط به میکروفون  را ضبط کند. پس توجه داشته باشید این میکروفون این قابلیت را ندارد تا صدا را به صورت 360 درجه بپذیرد .  این میکروفون ها می توانند صداها را در هر دو جهت به صورت مستقیم و برعکس جمع کند. همین ویژگی میکروفون ها باعث شده است تا صداهایی که از جهت های دیگر  می اید توسط این میکروفون دریافت نشود  پس زمانی که به ثبت صدا می پردازید نویزها باعث خراب شدن صدای ضبط شده نخواهد شد.

انواع هدست ها براساس نوع قرارگرفتن روی سر

  • Over –the –head headset : این مدل از هدست ها به معنای واقعی می تواند کارایی هدست ها را به ما نمایش دهد. این نمونه از هدست ها می تواند با استفاده از نگه دارند روی سر قرار بگیرد. گوشی های این هدست ها هم کاملا روی گوش ها را می پوشاند.
  • Backwear – headsets  : این نمونه از هدست با استفاده از گیره هایی  پشت گوش خواهد افتاد . این نمونه از هدست ها سبک و کم وزن است و از لحاظ حجمی هم کم ترین میزان جا را اشغال می کند . به دلیل همین استفاده از این هدست ها زیاد است .
  • Handsfree : هنزفری را هم می توان نوعی از هدست ها به شما اورد . هنزفری ها داخل گوش قرار می گیرند. میکروفون ها با استفاده از گیره هایی به لباس متصل می شوند و این کار هم به دو دلیل است . اول این است که در حرکت های ما مانعی را ایجاد نکند و دوم این که در نزدیک ترین فاصله با دهان قرار بگیرد و روی لباس کشیده نمی شود تا صداهای خش خش ایجاد کند.

هدست های واقعیت مجازی

یکی از دستگاه‌هایی که از ان استفاده زیادی در بازی های ویدئویی و یا تماشا کردن فیلم شده است و روز به روز نیز محبوبیت بیش تری را پیدا کرد هدست های واقعیت مجازی هستند . این هدست ها کمک می کند تا فرد به حالتی برسد که بسیار شبیه به واقعیت است.

توجه کنید هدست های واقعیت مجازی  فقط برای بازی ساخته نشده است بلکه کاربردهای بسیار زیادی دارد . در این هدست ها تصویرهایی که پخش می شود به چشم خیلی نزدیک است برای مثال اگر فیلم پخش شود مانند این است که دارید فیلم را روی یک پرده سینما بزرگ پخش می کنید. البته برای این که به این مسائل برسند حتما از نزدیک بودن صفحه نمایش هدست ها به چشم استفاده نمی شود بلکه از لنزهای مخصوصی نیز برای این منظور استفاده خواهد شد.

هواوی یکی از هدست های ارگونومیک واقیت مجازی خود را در معرفی کرد

هدست جدید هواوی مامند نمونه های قبلی نیست و مکانی را برای این که گوشی های موبایل را قرار دهیم ندارد. بلکه می توانیم ان را از راه یک کابل USB-C  به کامپیوتر و یا رایانه و تبلت وصل کرد. بدیت ترتیب وارد واقعیت مجازی که کیفیتی برابر 3k  دارد خواهید شد. این هدست ها باعث خواهد شد تا دیگر کاربران دچار سرگیجه و سردرد نشوند. این مزیت به خاطر این است که صفحه نمایش ان رزولوشنی برابر ۱۴۴۰×۱۶۰۰ دارد و هم چنین نرخ بازنشانی تصاویر نیز 90 هرتز است. .

از ویژگی های جالب این هدست ها این است که به راحتی می تواند روی سر و صورت قرار می گیرد.این قابلیت ان باعث می شود بتوانیم ساعت های طولانی از ان استفاده کنیم. کنترلری که همراه با این هدست ارائه شده است نیز مانند هدست های Gear VR سامسونگ و هدست Daydream گوگل است و ان ها را به شما یاداوری خواهد کرد.

در قسمت بالای کنترلر ،تاچ پدی قرار دارد هم چنین در قسمت پایینی و پهلوی این دستگاه نیز دکمه هوم و بازگشت ان است. هنوز اطلاعات دقیق درباره این هدست در دسترس نیست و اما انتظار می رود که قیمیت رقابتی برای این محصول بیان شود.

هدست های واقعیت مجازی و فیسبوک

مدیرعامل فیسبوک می خواهد کاری کند تا کسانی که از هدست های واقعیت مجازی استفاده می کنند به یک میلیارد نفر برسد و افزایش یابد .این هدف کمی بلند پروازی است زیرا هدست های موردنظر در سه ماه تابستان فروخته شده اند.این مسئولیتن را برعهده ی فردی به نام هوگو بارا نهادند .این فرد از مدیران شیائومی بوده است و در سال 2013 نیز برای توسعه دادن اندروید گوگل مامور شده بوده است.

این فرد چند روز قیل در رویداد CES اعلام کرده آکیلس می خواهد با شیائومی همکاری کند و اولین هدست واقعیت مجازی را بسازند. او در این باره می گوید: استفاده از هدست های مستقل از بالاترین پتانسیل برای افزایش تعداد کاربران برخوردار است چرا که بدون دغدغه تنظیم هدست یا قطع شدن کابل ها کافی است آن را روی سرتان بگذارید.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *