تکنولوژی در مکعب روبیک

تکنولوژی در مکعب روبیک

حل کرن مکعب روبیک در تمامی دنیا از بازی های جذاب به شمار می ایند. همه مردم حداق یک بار روبیک را در دست گرفته اند و سعی در حل ان داشته اند اما در بسیاری از موارد هم بعد از مدتی بازی کردن خسته شده ایم و برای حل ان باید به دنیال الگوریتم های خاص ان باشیم.

از مکعب روبیک به عنوان اسباب بازی موفق در جهان یاد می شود. تعداد فروش این اسباب بازی در سال 1970 به مقدار 350 میلیون عدد بوده است . این مکعب برای اولین بار توسط یک طراح اهل مجارستان که کار مجسمه سازی می کرد طراحی شده  و روانه بازار شد. در یک زمان کوتاه این اسباب بازی در کل جهان پخش شد و حتی مسابقه های زیادی هم در این حوزه صورت گرفته است .رکورد درست کردن مکعب روبیک در حال حاضر 4.59 ثانیه است.

مکعب روبیک

استارتاپی که می خواهد مکعب روبیک را بازطراحی کند

استارتاپ Particula نمونه پیچیده تری از مکعب روبیک را طراحی کرده است .این محصول از لحاظ ظاهری مانند همان نمونه قبلی است به این معنی که دارای نه مربع کوچک و شش وجه است. درست است که این مکعب از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به نمونه قبلی است اما از لحاظ باطنی با نمونه قبلی متفاوت است.

اما این مکعب که GoCube  نام دارد می‌تواند و قادر است همه حرکت های بازیکنان را درنظر بگیرد و ان ها را ثبت کند.با استفاده از این مکعب زمانی را مکعب حل شده را می توان ثبت کرد . با استفاده از مکعب روبیک می توانید با سایر دوستانتان سرگرم یک بازی مولتی کلاسیک شوید. باید بدانید که این مکعب روبیک بازی را عوض نمی کند و می تواند باعث تقویت تجربه افراد شود. این مکعب روبیک امروزی و خلاق هم چنین قابلیت دسترسی دارد.

این مکعب روبیک برای افرادی که برای اولین بار است از این روبیک استفاده می کنند می تواند مراحل را اسان تر کند. این مکعب روبیک در وب سایت کیک استار توانسته است بیش تر از 800 هزار دلار سرمایه جمع اوری کند البته مبلغ اولیه برای ساخت ان تنها 25 هزار دلار بوده است.

مدیر این استارتاپ تقریبا دو سال پیش زمانی که با دوستان خود بوده است و درحال حل کردن مکعب روبیک بوده است این سوال به ذهنش رسیده است که چطور با استفاده از مکعب روبیک می توان به صورت گروهی بازی کرده و با هم در این زمینه رقابت کنند. اساس ساخت مکعب روبیک هوشمند نیزهمین سوال بوده است.

کسی که این ایده را در ابتدا پیاده سازی کرده است در ابتدا فکر کرده است که این محصول قبلا ساخته شده است ، زمانی که او این محصول را جست و جو کرده است برای پیدا کردن ان به نتیجه ای نرسیده است. البته نناگفته نماند که پتنت هایی در این زمینه ساخته شده است اما هیچ کدام از ان ها تولید نشده بودند. برای این که این مکعب روبیک ساخته شود و بتواند حرکت های بازیکنان شناسایی شود نیاز به سنسوری است تا بتواند هریک از مربع های کوچک که سازنده مکعب هستند را رد گیری کنند.البته این ویژگی ها باعث زیاد شدن قیمت این مکعب روبیک می شود.

سنسورهای یاد شده از طریق سیم ها با هم اتصالی ندارند زیرا در صورت اتصال بی سیم حتی بعد از چند ثانیه مکعب تبدیل به یک ظرف اسپاگتی پیچیده می شود. اندازه این اساب بازی کوچک است به همین دلیل هم قرار دادن قطعات الکترونیکی در ان به راحتی صورت نمی گیرد و بهره وری مورد نیاز برای وسایل سرگرمی را نشان نخواهد داد. باتری این محصول نیز تا زمان مناسبی کار کند و درواقع عمر باتری ان مناسب باشد .در ساخت این روبیک هوشمند با مشکلات زیادی از این قبیل رو به رو هستیم .

سازندگان این مکعب درنهایت بیان کردند که نیازی نخواهد بود که حرکت اجزای مکعب را پیگیری کنند و تنها لازم است تا مکان ابتدایی هر یک از ان ها را بدانند و به این ترتیب حرکاتی که انجام می شود را تعیین خواهند کرد. با این روش به جای استفاده از 54 سنسور تنها از 12 سنسور می توان استفاده کرد .چون مکعب شش وجه دارد در هریک از وجه ها تنها دو سنسور قرار خواهند گرفت.یکی از این سنسورها برای تشحیص دادن حرکت های پاد ساعتگرد و دیگری برای حرکات ساعتگرد است.اخرین نسخه ای که از این مکعب روبیک وجود دارد در داخل خود از لامپ های LED استفاده کرده است که کاربر می تواند با اتصال خود گجت به اپلیکیشن مطلع شود.

داخل همین اپلیکیشن نیز مواردی را برای ارتباط برقرار کردن با سایر رسانه های اجتماعی وجود دارد و هم چنین راهنما برای حل مکعب به صورت مرحله به مرحله نیز قرار گرفته است که افراد می توانند با استفاده از ان به حل مکعب بپردزاند. کارهای پیشرفته تری نیز برای طراحی کردن یکی از وجه های مکعب مثل پرچم کشورها نیز بیان شده است.

مکعب هوشمند GoCube  مناسب برای افراد حرفه ای است و با استفاده از این مکعب می توان مهارت ها را ارزیابی کرد. مکعب روبیک قادر است حرکت صورت را ثبت کرده و یا حتی به انالیز ان ها بپردازد.در ادامه نیز راه حل هایی برای این که بازیکن بتواند راحت تر و سریع تر به جواب برسد را به او ارائه می دهد.

کسانی که اقدام به ساخت این مکعب کرده اند معتقدند که این وسیله مانند برند فیت بیت در دنیای مکعب های روبیک است. این مکعب اگر اطلاعات کاربر را داشته باشد می تواند نقطه ضعف های فرد را به او نشان دهند .این نکته باعث شده است تا مکعب روبیک یکی از ابزارهای باشد که می توان با ان به تمرین و یادگیری پرداخت.

البته ممکن است این مکعب مورد استقبال بازیکنان قدیمی قرار نگیرند و ان ها به سمت همان مکعب های روبیک گرایش داشته باشند. اگر شما می خواهید این مکعب روبیک را خریداری کنید می توانید ان را از وب سایت کیک استار خریداری کنید. سازندگان این مکعب روبیک سعی را بر این داشته است تا قیمت گجت ها پایین باشد در حال حاضر هزینه خرید ان گجت ها برابر 119 دلار است که از نسخه عادی ان این قیمت خیلی بیش تر است.

امروزه افراد زیادی به جمع بازیکنان  این بازی پیوسته اند و در کشورهای زیادی مسابقات مربوط به این مکعب رخ می دهد.

روبیکی که خودش را حل می کند

ربات هایی در دنیای امروز هستند که قابلیت این را دارند تا پازل ها را در زمانی کم تر از نیم ثانیه حل کنند. با وارد کردن نیروهای خارجی که روی این مکعب صورت می گیرد ربات ها می توانند این پازل ها را حل کنند. زمانی که در ابتدا به این مکعب نگاه می کنید شاید فکر کنید که خیلی شگفت انگیز است اما درواقع تنها از کدهای ساده و چند سرور ساده استفاده می کند. البته باید توجه داشت سرعتی که این مکعب روبیک دارد بسیار پایین است.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *