تکنولوژی برای راحت تر شدن سفر

تکنولوژی برای راحت تر شدن سفر

تکنولوژی های جدید تمامی زندگی ما را در برگرفته است از جمله انها تکنولوژی های سفر است.ما از این تکنولوژی ها در جهت راحت تر شدن کارهای خود استفاده می کنیم.امروزه وقتی که می خواهیم سفر کنیم تکنولوژی در هتل ها و حتی در هواپیماها انتظار ما را می کشد.برنامه های موبایلی و اپ ها با توجه به برنامه های کاربردی عالی که دارند ،انسان را در طول سفر تنها نمی گذارند.در سفر ممکن است مشکلاتی پیش بیاید که از طریق همین تکنولوژی ها می توان ان را حل کرد.

تکنولوژی های سفر

تکنولوژی های موجود در سفر

واقعیت مجازی

یکی از تکنولوژی هایی که وارد صنعت گردشگری شده است و احتمال می دهد این بازار بزرگ را تحت تاثیر خود قرار دهد.این تکنولوژی هیچگاه جایگزین مسافرت نخواهد شد اما می تواند تجربه ای دلنشین برای گردشگران باشد.موسسه Sabre Labsیک تور مجازی طراحی کرده است که امکان گردش بهروم باستان را در زمان امپراتوری روم فراهم می کند.این تجربیات بسیار مفیدند و باعث می شوند زمینه های تاریخی و فرهنگی کشورهای مختلف را بشناسیم .تنها مشکل این تکنولوژی به تامین اعتبار ان بر می گردد.

سفربه فضا

برای انسان ها سفر به نقاط مختلف جهان بسیار هیجان انگیز است.اصلی ترین سفر جذاب برای انسان ها سفر به فضا است .منظور از سفر به فضا ،سفر به ارتفاعات بالاتر از خط کارمن است که به عنوان مانع بین جو و فضا شناخته می شود.سال هاست برنامه های مختلفی برای سفر به فضا تعیین شده است ،اما تنها ویرجین آتلانتیک این سفر را به صورت جدی دنبال کرده است ومی خواهد تا پایان سال 2018تعداد500مسافر را به فضا ببرد.مشکل اصلی برای این سفر بالا بودن هزینه ها بوده است زیررا هر نفر حدودا باید 250هزار دلار بپردازد.

استفاده از خدمات پول الکترونیک

از اواخر دهه قبل که بیت کوین وارد بازار شد و سرویسی را ایفا کرد که مردم انتظارش را نداشتند.با این تفاسیر واحد پول جدیدی را در اختیار مردم قرار داد ،که این واحد پول در کنترل هیچ دولتی نبود و مزیتی بسیار خوب برای مسافران به خصوص گردشگران به همراه داشت.درواقع یک شرکت به نام Robocoinسازنده عابر بانک ارز دیجیتالی است و می خواهد تعداد زیادی عابر بانک را در سراسر کشور تاسیس کند .مزیت بسیار خوب این عابر بانک ها این است که نیازی به کارت عابر بانک ندارند.برای استفاده از این تکنولوژی های سفر تنها نیاز به وارد کردن شماره موبایل خود داریم پس از ان به حساب کاربری خود متصل خواهیم شد.گردشگران از این طریق می توانند بیت کوین را به پول نقد تبدیل کنند و از ان در محلی که هستند استفاده کنند.

 وایرلس همراه Go Tenna

بعضی اوقات هنگامی که در سفر هستیم ،تلفن همراه سیگنال شما هیچ سیگنالی نخواهد داشت .این ابزار بی سیم به شما کمک می کند ،تا در هر جای دنیا که باشید بتوانید با استفاده از امواج رادیویی و بلوتوث پیام های خود را ارسال کنید.

 قفل هوشمند چمدان

این تکنولوژی به شما این قابلیت را می دهد که چمدان هایتان را با بلوتوث قفل کنید .سال 2017سال قفل های هوشمند است ،با دانلود اپلیکیشن elock می توانید از طریق بلوتوث چمدان هایتان را قفل کنید.شرکت های دیگری نیز از این اپ ها تولید کرده اند.

قرص های دیجیتالی

شرکت های هواپیمایی بریتانیا تکنولوژی را کشف کرده است که با توجه به ان نیازهای انسان از می تواند شخصی سازی کند.این تکنولوژی یک قرص غیر قابل هضم است که می تواند در طول پرواز علائم حیاتی انسان را کنترل کند و به خدمه هواپیما اجازه می دهد تا زمان خوردن ،خوابیدن و… را زمان بندی کند و سفری بسیار لذت بخش را برای مسافر رقم بزند.

ربات های کمک کننده

تکنولوژی رباتیک این روزها در حال پیشرفت است، این تکنولوژی وارد هتل ها و فرودگاه ها نیز شده است.برای مثال در فرودگاه توکیو ،یک ربات به عنوان راهنمای اطلاعاتی مسافران  می تواند امکانات فرودگاه و وضعیت های اب و هوایی را به مسافران گزارش می کند.این ربات می تواند به سه زبان انگلیسی،ژاپنی و چینی صحبت کند.

 روبوکاپ

تکنولوژی کاربردهای مفید زیادی در اختیار مردم قرار داده است اما این بدین معنی نخواهد بود که مردم خدمات دهی های قدیمی را دوست ندارند.طبق تحقیقات انجام شده مردم دوست ندارند ربات ها جای نیروهای امنیتی را بگیرند ان ها بر این باورند که ترکیبی ازخلبان های انسانی و خلبان اتوماتیک امن ترین روش پرواز خواهد بود.

 Blockchain

تکنولوژی بلاک چین اخیرا بسیار سر زبان ها افتاده است به عنوان تکنولوژی های سفر می توان از ان بهره برد.این پدیده  بلوک های داده ای است که به صورت متوالی و زنجیروار به یکدیگر اضافه شده اند.هنگامی که این بلوک ها در کنار هم قرار می گیرند یک زنجیره اطلاعاتی تولید می کنند که می تواند به صورت مستقل عمل کند.این تکنولوژی زنجیره اطلاعاتی است که می تواند هم زمان اطلاعات را در اختیار چند نفر قرار دهد.با استفاده از این تکنولوژی در هتل ها می توانند موجودی هتل ها و یا تعداد پرواز های ایرباس را ثبت کند و نشان دهد. این برنامه در کسب اطمینان و انطباق سیاسی و همچنین تأمین امنیت بسیار مهم است.

اتوبوسی که خودش رانندگی می کند

ماشین ها و وسایل نقلیه خودران ،پربحث ترین موضوع تکنولوژی سفرها در سال 2016است.در شهر سنگاپور،شهر در حال اماده سازی برای عرضه اتوبوس های خودران در جاده است.حتی توافقاتی هم در این زمینه به وجود امده است.

سیستم های صوتی

موسیقی  یکی از بخش های اصلی تکنولوژی های سفر محسوب می شود.پس مسافران دستگاهی نیاز دارند که در تمام طول سفر از جمله ساحل،دریا و…بتوانند برای گوش دادن به موسیقی از ان استفاده کنند.در حال حاضر شرکتی به نام PonoPlayer دستگاهی را اختراع کرده است که می تواند تمام فرمت های موسیقی را پخش کند.از ویژگی های منحصر به فرد این وسیله این است که قادر به پخش موسیقی  با کیفیتی 25برابر بهتراز ایفون و ایپد ساخته شده است.این وسیله می تواند 800اهنگ را درخود نگه داری کندو 5000 اهنگ را با کیفیت سی دی پخش کند.

 تماس های ارزان قیمت

یکی از مشکلات در طول سفر هزینه های زیاد مکالمه با اطرافیان و اشنایان است.در حال حاضر شرکت های مختلفی در تلاشند تاراهکارهایی را ارائه دهند تا از طریق شماره تلفن های مجازی بتوانند تماس تلفنی برقرار کنند،که هزینه این تماس ها بسیار ارزان تر از تماس های عادی است.

 

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *