تکنولوژِی های جدید در کنسول های بازی

تکنولوژِی های جدید در کنسول های بازی

کنسول های بازی نوعی از وسایل سرگرمی جدید رایانه ای است . با استفاده از این وسایل می توان تصویرهای زیادی را روی  نمایشگر  مثل تلویزیون به نمایش دراورد . کنسول های بازی به صورت کلی برای تمییز دادن دستگاهی است که تنها برای بازی کردن خریداری می کنند در برابر رایانه های رومیزی که ویژگی ها و قابلیت های بیش تری دارند.

کنسول های بازی تنها برای بازی های ویدئویی ساخته شده اند از معروف تر ین کنسول های بازی می توان به ایکس باکس 360، ایکس باکس وان اشاره کرد.کنسول های بازی در نمونه های مختلف و نسل های مختلف تولید شده است و در حال حاضر هم با نسل هشتم ان روبه رو هستیم. کنسول های بازی در سال های اخیر ان قدر پیشرفت کرده اند که امکانات زیادی به ان ها اضافه شده است از جمله ان ها امکان ذخیره سازی ، تماشا کردن فیلم ها و یا گوش کردن به موسیقی ،قابلیت دسترسی به اینترنت و غیره می باشند.

کنسول های بازی

تاریخچه کنسول های بازی

اولین بازی های رایانه ای در سال 1950 ساخته شدند اما ان زمان خبری از کنسول های بازی نبود.کنسول های بازی در سال 1972 وارد بازار شدند.در این زمان اولین کنسول های بازی که می توانستند با کابل به تلویزیون وصل شوند،وارد بازار شدند.اولین بازی این کنسول های بازی ،پینگ پونگ نام داشت.

اولین شخصی که کنسول های بازی را معرفی کرد ،Ralph H. Baer بود.در سال های 1975 کنسول  دیگری معرفی شد که بازی دیگری نیز داشت. این کنسول علاوه بر بازی پینگ پونگ ،بازی هاکی را نیز داشت.کنسول بازی جدیدی بعد از مدتی ها وارد بازار شد که این ویژگی را داشت تا چهار نفر به صورت هم زمان با هم بازی کنند.بازی جدیدی که بعد از ان نیز ارائه شد Smash نام داشت .شرکت  Atari توانسته است همه این بازی ها را بسازد .در همین زمان که کمپانی ها به دنبال ساخت کنسول های بازی بوده اند درامد حاصل از ان نیز مورد توجه قرار گرفت.

کنسول های خانگی برای این که اطلاعات را ثبت کنند از وسیله ای به نام کارتریج بهره می بردند که البته بعدها این مخزن ها خالی می شدند و این باعث می شد تا لازم باشد دوباره ان ها را شارژ کنند.به خاطر همین شرکت  Atari   مدت ها بعد کارتریج خود را پیشرفته سازی کرد . در سال 1977 بازی های رایانه ای سقوط زیادی کردند .

در سال ۱۹۸۰ حقوق مربوط به کنسول های بازی مورد تحلیل قرار گرفته است و شرکت اتاری نخستین کنسول های خود را وارد بازار کرده است . کنسول بازی Atari 2600 به همراه گرافیک و بازی هایی که روی تراشه های گرافیکی ثبت شده است وارد بازار شده است و پس از ان این صنعت به شدت رشد کرده است. Atari 2600 به عنوان سلطان بازی های رایانه ای مطرح شد.

در سال 1984  دوباره بازی های رایانه ای و کنسول های بازی سقوط کردند به خاطر همین هم شرکت های مربوطه به سمت فقر شدیدی رفتند. کاربران بازی های رایانه ای علاقه ای به بازی های ساخته شده و ارائه شده نشان نمی دادند و کنسول های بازی را خریداری نمی کردند. برخی از کمپانی ها در همین زمان واگذار شده و یا تعطیل شده اند.

در سال 1983 نیز یک کامپیوتر خانگی دیگر رونمایی شد که از قابلیت های ان رزولوشن بالاتر ان بوده است و این قابلیت را داشته تا بازی ها را با گرافیک بهتر نشان دهد. این ویزگی باعث شد تا رنگ های تصویر طبیعی شود و یا تصاویر واضح تر شوند. این کنسول بازی روانه بازار شد و توانسته است ویژگی ها بهتری را نسبت به نمونه های قبل داشته است. هرچه زمان می گذشت کنسول های بازی هم جدیدتر شدند. این کنسول های بازی گرافیک بهتری داشته اند و هم چنین خاصیت پردازش چند ضلعی بیش تری را نسبت به نمونه های قبلی داشته است اما این کنسول بازی از طرف سازنده ها حمایت نشد و با شکست مواجه شده است . البته ساخت این کنسول های بازی خالی از لطف نبوده است و با ساخت ان ها باعث شد تا کنسول های بازی قوی تری ساخته شود.

فناوری های جدید در کنسول های بازی

در اینده شاهد تحول بزرگ در صنعت بازی های ویدئویی خواهیم بود. در اینده امکان وارد شدن بازی های ویدئویی به تلویزیون هم وجود خواهد داشت. تکنولوژی های مربوط به بازی های رایانه ای دچار تغییرات زیادی شده است و پیشرفت های شگرفی کرده است. تا به حال در این زمینه ایده های زیادی بیان شده است که بعضی از این طرح ها توسط شرکت های کنسول ها بازی پیاده سازی شده است و دست اوردهای زیادی همراه دارد.اگر بخواهیم واقعیت مجازی را کنار بگذاریم کنسول های بازی که در نسل هفتم و هشتم تولید شده اند تغیییرات زیادی را شامل نشده اند و این مربوط به سخت افزارهای دستگاه بوده است که میان این دو نسل مرزها را تعیین کرده است.

سونی و مایکروسافت می خواهند کنسول ها بازی خود را توسعه دهند. پس قرار است نسل نهم این کنسول های بازی به صورت رسمی تولید شود.  همانطور که می‌دانید، AMD  نقش بنیادی در گسترش پردازنده و تکنولوژی های این دو کنسول بازی دارد و به نظر می اید که مدیر این شرکت Lisa Su، به صورت غیر مستقیم کنسول های بازی و تکنولوژی های اصلی سونی و مایکروسافت را اشاره کرده است.

امسال مایکروسافت از ساختن دست کم دو ایکس باکس نوید داده است و روی این موضوع که هر بازی را بتوان روی هر دستگاهی بازی کرد تمرکز زیادی کرده است . ویژگی استریم کردن ان چنان قابیلت جدیدی نیست و سونی درنظر دارد تا این ویژگی را با سرویس PS Now ارائه کند . البته مایکروسافت ظاهرا قابلیت جدیدتری را درنظر دارد . لازم است بدانید برای استریم کردن بازی باید اینترنتی مناسب داشت . پس از آن کاربر می‌تواند با هر دستگاهی که دارد، به انجام بازی با بهترین تنظیمات ممکن بپردازد. درکل انتظار می‌رود که کنسول‌های بازی سونی و مایکروسافت تا پایان سال ۲۰۲۰ به دست کاربران برسد.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *