تولید نسل جدید چیپ های10 نانومتری به وسیله کمپانی سامسونگ

تولید نسل جدید چیپ های10 نانومتری به وسیله کمپانی سامسونگ

تولید نسل جدید چیپ های10 نانومتری به وسیله کمپانی سامسونگ

امروزه با پیشرفت های عظیمی که در دنیا به وجود آمده کمپانی های فعال در زمینه تکنولوژی سعی می کنند هر روزه تولیدات جدید و منحصر بفردی را به نام خود به ثبت برسانند. یکی از این کمپانی های پیشرو سامسونگ کره ای است که در هر تولیدی سعی دارد پیشتاز باشد. این کمپانی به تازگی موفق به تولید چیپ های10 نانومتری شده که می توان این چیپ ها را که کمی هم کوچک هستند تحولی بزرگ در بخش سخت افزاری محصولات دیجیتال معرفی کرد.

کمپانی سامسونگ برای تولید چیپ های10 نانومتری خود از فناوری پیشرفته10LPP استفاده خواهد کرد. طراحی این چیپ ها به شکلی بوده که قابلیت بسیاری را دارا می باشند و مصرف انرژی ای که دارند پانزده درصد کمتر از چیپ هایی است که پیش از آن ها تولید شده است.

سامسونگ

سامسونگ

در دنیای فناوری خبرهایی منتشر شده که نشان دهنده آغاز فعالیت کمپانی سامسونگ در زمینه تولید چیپ های10 نانومتری می باشد. این چیپ های کوچک نسل دوم چیپ ها می باشند که در تولید آن ها از تکنولوژی ال پی پی  استفاده می شود. این چیپ های جدید که قرار است به زودی وارد دنیای محصولات دیجیتالی شوند به میزان ده درصد بازدهی بیشتری را خواهند داشت و این مساله در حالی است که مصرف انرژی آن ها پانزده درصد کمتر است نسبت به چیپ هایی که قبل از آن ها تولید شده اند. نسل قبلی این چیپ ها به وسیله فناوریLPE تولید می شدند اما در حال حاضر و با استفاده از این فناوری جدیدتر مصرف انرژی نیز به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند که این مساله خود بسیار مهم به نظر می رسد.

بر اساس صحبت هایی که از کمپانی سامسونگ منتشر شده به احتمال خیلی زیاد از این چیپ های کوچک در مورد طراحی و ساخت نسل جدید پرچمداران سامسونگ یعنی گوشی های هوشمند گلکسی اس9 و همچنین گلکسی اس9 پلاس استفاده خواهد شد و این مساله می تواند در بالا رفتن سرعت پردازش اطلاعات نقش موثری را داشته باشد.

با توجه به خبرهایی که منتشر شده است سامسونگ از روش های قدیمی خود برای تولید این چیپ های10 نانومتری استفاده خواهد کرد. استفاده از روش های قدیمی موجب می شود تا مراحل تولید این چیپ ها با سرعت بیشتری انجام شود و در زمان کوتاه تری شاهد حضور این چیپ ها در محصولات کمپانی سامسونگ باشیم.

البته باید عنوان کنیم کمپانی کره ای سامسونگ در زمینه تولید چیپ های8 نانومتری هم اقداماتی را انجام داده و این مدل از چیپ ها را نیز تولید کرده است که با توجه به اینکه کمی کوچک هستند اما فناوری ای که در آن ها به کار رفته است هیچ گونه تفاوتی با چیپ های10 نانو متری ندارد و عملکردی همانند آن ها خواهد داشت. تنها تفاوت این چیپ های8 نانومتری در اندازه آن ها است که کمی کوچک تر بوده و اگر آن را بر روی انگشت دست خود بگیرید متوجه میزان کوچکی آن خواهید شد.

سامسونگ

سامسونگ

فعالیت های کمپانی سامسونگ در زمینه تولید این چیپ های10 نانو متری نشان دهنده آن است که این کمپانی قدرتمند قصد دارد به سمت چیپ های7 نانو متری بروید و با آمادگی بیشتری آن ها را تولید نماید. برای اینکه چیپ های7 نانومتری گسترش بیشتری را پیدا کنند باید تابش نور فرابنفش یا همانEUV به میزان کافی باشد تا بتوان این چیپ ها را توسعه بیشتری داد.

تولید هر چیپی می تواند بازدهی آن را بیشتر از نسل های پیش از آن کند و چیپ های7 نانومتری نیز اینچنین خواهند بود. بازدهی که این چیپ ها خواهند داشت به میزان ده تا پانزده درصد بیشتر از چیپ های10 نانومتری خواهد بود و مسلما مصرف انرژی آن ها نیز کمتر از نسل های قبل از آن ها می باشد.

کمپانی سامسونگ در تولید چیپ های7 نانومتری رقبای سرسخت بسیاری را دارد که یکی از این رقبای جدی کمپانیTSMCمی باشد که قصد دارد تولید این چیپ های کوچک را پیش از کمپانی سامسونگ آغاز کند. جدیت این کمپانی رقیب به اندازه ای است که می خواهد تولید این چیپ های کوچک اما قدرتمند تنها در انحصار او باشد و این کمپانی تنها تولید کننده چیپ های7 نانومتری باشد.

یکی دیگر از کمپانی های فعال در این زمینه کمپانی اینتل است که چسپ های10 نانومتری را تولید کرده و نام آن را کنون لیک گذاشته است و با این چیپ قصد دارد در بازار تولید چیپ های نانومتری به عنوان یک حکمران خود را معرفی نماید.

کمپانی سامسونگ به همراه رقیب سرسخت خود یعنی کمپانیTSMC اعلام کرده اند که تولید چیپ های7 نانومتری در سال آینده میلادی به صورت انبوه خواهد بود و هر کدام از این کمپانی ها سعی دارد در تولید این دسته از چیپ ها کیفیت کار را بالا برده و با جدیت تمام در مورد آن فعالیت نماید. مسلما این دو کمپانی بزرگ در زمینه تولید این چیپ ها رقابت بسیار جدی ای را با یکدیگر خواهند داشت و باید منتظر ماند و دید که کدام یک از آن ها می تواند تولید این چیپ ها را سریعتر انجام دهد.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *