تکنولوژی جدید استارتاپ اسکریمز

تکنولوژی جدید استارتاپ اسکریمز

استارتاپ اسکریمز دستگاهی  را ساخته است که بدون استفاده  از سوخت و  با هزینه بسیار پایین برق تجدید پذیر را تولید می کند .این دستگاه دی اکسید کربن را منتشر نمی کند و درواقع به ان تولید برق پاک می گویند.  برای همه مسلم است که برای ادامه زندگی برق بسیار لازم است زیرا برای ادامه زندگی و راه اندازی وسایل منزل باید از برق استفاده کنیم.هدف از ایجاد این دستگاه نیز همین بوده است .تشکیل دادن این شبکه تعداد زیادی کابل و سایر وسایل جانبی را لازم دارد. از ویژگی های بسیار مهم این دستگاه این است که الودگی های زیست محیطی ندارد.

برای این مشکل راه حلی توسط شرکت screem ارائه شده است که در این راه حل از نواوری جدیدی به نام MAPS استفاده شده است.در این راه حل از دستگاهی برای تولید برق در مقیاس میکرو با یک فناوری تجدیدپذیر و جدید استفاده شده است.

این دستگاه ها را می توان در خانه ها و یا شرکت های کوچک یا متوسط نصب کرد و به این ترتیب تمام نیاز های انرژی ان ها را براورده خواهد کرد.این راه حل نیاز به اتصال و وابستگی به شبکه برق را از بین می برد که این به معنای عدم عدم قطع تصادفی برق،کاهش هزینه های پایین تر و در دسترس بوده ان در همه جای جهان است.

شرکتی که از ان یاد کردیم در اسن هلند واقع شده است ودستگاه تولید برقی را توسعه داده که می تواند انرژی الکتریکی را با کم ترین هزینه با استفاده از اصول موتور استرلینگ تولید می کند.سیستم مپس یک Micro  PHP تولید هم زمان برق و حرارت بر پایه موتور استرلینگ بدون پیستون همراه با یک پک باتری هیبرید و ماژول انتخابی فتوولتائیک عمل می کند. این سیستم در ابعاد لوازم خانگی کوچک تولید می شود و می تواند برق را با هزینه ی هشت سنت در کیلو وات ساعت تولید می کند.

مپس در دو مدل اصلی به شرح زیر خواهد بود:

1-MAPSELS: این نوع فقط برای تولید کردن برق بدن هیج حرارتی ساخته شده است.با استفاده از فناوری ELS کار می کند.

2-MAPSCHP:این مدل به صورت هم زمان هم برق و هم حرارت را تولید می کند.برای تولید گرما به مصرف بیوگاز از راه سیلندرهای اماده یا ماژول Power2Gas  این شرکت نیاز دارد،گاز را بااستفاده از نور خورشید تولید می کند.

بررسی پدیده اسکریمز

این پدیده با نوعی انرژی پتانسیل شروع می شود که توسط شکل جدیدی از انرژی تجدیدپذیر کشف شده است.این انرژی را زمانی که مهار کنیم به انرژی جنبشی تبدیل شده و باعث ایجاد کار می شود.توسط دستگاه مپس انرژی جنبشی می تواند یک ژنراتور را به حرکت دراورد که الکتریستیه مصرفی را برای لوازم خانگی ،لوازم الکترونیکی ،رایانه ،تامین اب گرم و شارژخودروی برقی تولید می کند.

این تکنولوژی مپس  باندازه یک ماشین لباسشویی است به همین خاطر می توان ان را در هرجای منزل نصب کرد.این دستگاه هیچ نوع سوختی را چه به صورت فسیلی و چه به صورت غیر فسیلی مصرف نمی کند وهم چنین با حذف گازهای گلخانه ای ،اثر مثبتی را در محیط زیست دارد.

تکنولوژی مپس تشکیل شده از سه تئوری اثباتی و اصلی است که تشکیل شده از انرژی تعلیق الکترومغناطیس ،انرژی استرلینگ و انرژی پتانسیل الاستیک است که هم از بقیه ابزارهای الکترونیکی و دانش فنی سایر مواد تشکیل دهنده است. این دستگاه به دلیل ساختار پایداری که دارد انرژی مصرف نمی کند پس گازهای گلخانه ای را هم تولید نخواهد کرد و نیازی به سوخت های کربن هم نخواهد داشت.

اساس کار این دستگاه موتور استرلینگ است .مدیر عامل اسکریمز در این باره می گوید: موتور استرلینگ  نوعی از موتورهای حرارتی است که از راه چرخ های فشرده سازی و منبسط کردن هوا   انواع گاز های دیگر در دماهای مختلف عمل می کند و انرژی الکتریکی را به مکانیکی تبدیل خواهد کرد. به عبارت دیگر موتور استرلینگ این قابلیت را دارد تا هر گازی از قبیل هوا را چندین بار سرد و گرم و یا بازیابی کند و از همین طریق می تواند انرژی لازم را برای به حرکت دراوردن ماشین تولید کند. این موتورهای نوعی از تکنولوژی ها جدید اند که از سال 1816  به صورت فراگیر استفاده شده اند.

فواید اسکریمز

با استفاده از این تکنولوژی منازل و شرکت های زیادی می خواهند در جوامع ایجاد شوند،زیرا دیگر نیازی به اختصاص دادن محیط های بزرگ برای توربین های بادی و یا پنل های خورشیدی نخواهد بود.هم چنین دیگر نیاز به تولید انبوه کابل های برق دربالای سرما و نیروگاه هایی که باعث الودگی های زیست محیطی می شوند نیز از میان خواهند رفت.از ان پس هر خانه و یا کارخانه می تواند خود انرژی پاک تولید کند.

تکنولوژی اسکریمز این امکان را به کشورها می دهد تا از هزینه کردن برای زیر ساخت های انرژی بی نیاز شوند  به این خاطر که موسسات و دیگر شرکت ها که 35 درصد از مصرف انرژی را دارا هستند نیازی به شبکه های قدیمی برقی نخواهیم داشت . با برق تولید شده توسط این پدیده تولید و منتشر شدن انرژی دی اکسید کربن به  کم ترین مقدار خود می رسد.

از ویژگی های جذاب این پدیده این است که کشورهای در حال توسعه هم می توانند از این پدیده استفاده کنند هم چنین کشورهای توسعه یافته ای هم که انرژی بالاتری مصرف می کنند نیز می تواند از این پدیده بهره برد. دسترسی به انرژی برای بهتر شدن اقتصاد و زندگی در کشورهای درحال توسعه بسیار مهم است و این پدیده می تواند در این زمینه بسیار کمک کننده باشد.

این پدیده به افراد این امکان را می دهد تا با یک دستگاه کوچک با کم ترین جایی که می گیرد می تواند به صورت مستقیم انرژی را تنها با هزینه ای برابر هشت سنت تولید کند. باید بدانید هزینه بیان شده از هزینه هر منبع انرژی دیگر کم تر است و همین باعث می شود که کشورهای فقیرتر هم بتوانند از ان استفاده کنند و در هزینه های مربوط به کشورهای پیشرته هم کاسته می شود.

تولید انرژی با استفاده از فناوری اسکریمز به هیچ گونه اتصالی شبکه یا نیاز ندارد.البته نگرانی هایی که درمورد تاثیر تغییرات اب وهوایی ،منابع انرژی غیر متصل و توزیع شده اثرات را کاهش می دهد البته با استفاده از تعداد زیاد از این دستگاه ها این مشکل تا حد زیادی حل خواهد شد.

اینده تکنولوژی اسکریمز

برق موضوع بسیار گسترده ای در کل جهان موضوعی گسترده است. خودروها امروزه از سمت سوخت های فسیلی به سمت خودروهای برقی در حرکت اند. پیش بینی شده است در 5 سال اینده این پروژه به اندازه 2.5 درصد از سهام بازار را از ان خود کرده است. شرکت اسکریمز در برنامه ریزی های اینده خود می خواهد از فناوری بلاک چین برای ترکیب کردن و هماهنگ سازی استفاده کنند. هم چنین از فناوری بلاک چین می توان برای امنیت ،اتوماسیون خود و حفاظت استفاده کند.

 

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *