تفاوت قدرت پردازشی اکسینوس9810 در مقایسه با اسنپدراگون845 گلکسی اس9 پلاس

تفاوت قدرت پردازشی اکسینوس9810 در مقایسه با اسنپدراگون845 گلکسی اس9 پلاس

اسنپدراگون845 و اکسینوس9810 و توان پردازشی مختلف آن ها در گلکسی اس9 پلاس

کهکشانی های جدید سامسونگ تحت شرایطی عرضه خواهند شد که گلکسی اس9 پلاس در برخی از مدل ها به تراشه اسنپدراگون845 مجهز است اما باید دید تفاوت این پردازنده با پردازنده اکسینوس9810 که در برخی از مدل های دیگر وجود دارد چیست و چرا سامسنوگ در تمام نسخه های این مدل از گوشی های هوشمندش از این پردازنده استفاده نکرده است. بر اساس برخی از آزمون هایی که بر روی گلکسی اس9 پلاس انجام شد این گوشی هوشمند زمانی که به پردازنده اسنپدراگون845 کوالکام مجهز بوده نتوانسته عملکرد خوبی نسبت به مواقعی که از تراشه اکسینوس9810 استفاده شده داشته باشد و این امر نشان می دهد این تراشه نسبت به اکسسینوس9810 قدرت عملکردی بسیار پائین تری دارد.

سامسونگ کره ای اعلام کرده که در خصوص گوشی های کهکشانی خود دو مدل را عرضه خواهد کرد که مجهز به پردازنده اکسینوس و اسنپدراگون می باشند. برخی از مدل های این گوشی هوشمند که مجهز به پردازنده اکسینوس هستند دارای قدرت پردازشی بسیار بالاتری می باشند و علت آن این است که این پردازنده مخصوص پرچم داران جدید سامسونگ بهینه سازی شده است و تراشه ای کاملا اختصاصی برای این گوشی ها می باشد. طی روزهای اخیر نیز اطلاعاتی منتشر شده است که نشان می دهد تراشه های اسنپدراگون845 کوالکام و اکسینوس9810 از نظر قدرت پردازشی دارای تفاوت های عمده ای می باشند. سامسونگ از این دو پردازنده در مدل های متنوعی از دو گوشی پرچم دار جدید خود استفاده کرده است.

در خصوص این دو گوشی هوشمند احتمالات بسیار زیادی عنوان شده است که یکی از آن ها احتمال عرضه مدل هایی از این گوشی هوشمند در بازارهای آسیا و اروپا می باشد که در طراحی آن ها از پردازنده اکسینوس9810 استفاده شده است. این مساله درحالی اتفاق خواهد افتاد که کاربران محصولات سامسونگ در آمریکا می توانند به نسخه هایی که در طراحی آن ها از تراشه اسنپدراگون845 کوالکام استفاده شده است دسترسی داشته باشند. مشخصات سخت افزاری در نظر گرفته شده برای این دو تراشه شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارد ولی قدرت پردازشی مهم ترین وجه تمایز این دو تراشه محسوب می شود.

یکی از مشایعه پردازان توئیتری به نام Ice Universe در روزهای گذشته ادعا داشته است که گوشی هوشمند گلکسی اس9 پلاس در آزمون گیگ بنچ توانسته به نتایج بسیار متوسطی دست پیدا کند و این مساله نشان می دهد که مدل هایی از گلکسی اس9 پلاس که مجهز به پردازنده اکسینوس9810 هستند توانسته اند عملکرد بهتری در زمینه پردازش اطلاعات داشته باشند. در خصوص آزمون هایی که بر روی گلکسی اس9 پلاس انجام شده است هیچ آمار دقیقی وجود ندارد و علاقه مندان به گوشی های این کمپانی باید منتظر بمانند تا ارزیابی های رسمی در خصوص عملکرد این کهکشانی ها انجام شود تا بتوانند بهتر با آن ها و نحوه عملکردشان آشنایی پیدا کنند.

علیرغم اینکه گفته می شود گوشی هایی که مجهز به اسنپدراگون845 کوالکام هستند در خصوص پردازش اطلاعات عملکرد متوسطی را از خود نشان داده اند اما آمار موجود نشان می دهد این پردازنده ها در مقایسه با نسل های پیش از خود بهتر بوده اند. کمپانی سامسونگ در خصوص معرفی رسمی کهکشانی های جدید خود دعوت نامه ای را ارسال کرده است که مهر تائیدی بر معرفی این محصولات در تاریخ25 فوریه می باشد. احتمال بسیار زیادی وجود دارد که پرچم داران جدید سامسونگ در روزهای میانی ماه مارس وارد بازارهای جهانی خواهند شد.

گلکسی اس9 پلاس نسبت به گلکسی اس9 تنها دارای صفحه نمایش بزرگ تری می باشد و دوربین دوگانه ای که در آن به کار رفته است به همراه رم شش گیگابایتی موجب شد نسبت به مدل دیگر متمایز دیده شود. این در حالی است که گلکسی اس9 دارای دوربین تکی می باشد و در طراحی آن تنها از رم چهار گیگابایتی استفاده شده است و با این مشخصات ارائه خواهد شد و کاربران می توانند ازآن استفاده نمایند.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *