تغییر آیکون های ویندوز10 توسط مایکروسافت

تغییر آیکون های ویندوز10 توسط مایکروسافت

تغییر آیکون های ویندوز10 توسط مایکروسافت

مایکروسافت که یکی از کمپانی های بزرگ در عرصه رایانه ها شناخته می شود اعلام کرده در بروزرسانی جدید ویندوز10 که در ماه های اول سال2019 میلادی منتشر می شود آیکون های این سیستم عامل را تغییر خواهد داد. طی روزهای گذشته این کمپانی آیکون های زیبا و متعددی را درخصوص نرم افزار آفیس رونمایی کرده است.

این کمپانی آمریکایی اعلام کرده که آیکونوگرافی جدید آفیس قسمتی از اصلاحاتی است که درخصوص نرم افزار آفیس انجام خواهد شد. البته این کمپانی اشاره ای به آوردن آیکونوگرافی که شبیه به محصولات دیگر این کمپانی باشد نکرده است اما ویدئوئی از این کمپانی منتشر شده که طرح آیکون آفیس را به نمایش می گذارد. در این ویدئو عکس هایی نیز مختص ویندوز10 وجود دارد که با لوگوهای جدید طراحی شده است.

ویژگی های منتشر شده از ویندوز 10

در این ویدئوی منتشر شده برنامه هایی همچون Photos ،Mail ،Calculator ،Calendar ،File Explorer و Microsoft News در منوی استارت دیده می شوند و به عنوان برنامه هایی زیبا شناخته می شوند. بسیاری از افراد در این فکر هستند که آیا در نسخه جدید ویندوز10 از الگوی جدید آیکون ها استفاده خواهد شد یا نه.مایکروسافت

جان فردمن به عنوان سرپرست بخش طراحی مایکروسافت درخصوص سوالی که برای طراحی آیکون های آفیس پرسیده شده بود گفت: طراحی ساختار اولیه و چندین آیکون ان هم در یک زمان واحد تعهد بزرگی است که کمپانی مایکروسافت توانسته به آن عمل کند. این کمپانی قصد دارد در تمام مایکروسافت این پروژه را به کار بگیرد. درواقع آیکون های آفیس را می توان تلاشی دسته جمعی درنظر گرفت که کمک می کند تمام آیکون ها به شکل یکسانی بروزرسانی شوند.

چنانچه مایکروسافت قابلیت های مشابهی را در خصوص محصولات دیگر خود استفاده کند می توان ویندوز10 را یکی از نخستین محصولاتی درنظر گرفت که از الگوی جدید درخصوص آن ها استفاده شده است. در خصوص آیکون های جدید از سیستم طراحی Fluent که در ویندوز10 وجود دارد الهام گرفته شده است. به همین دلیل برخورداری از الگوی طراحی جدید در مورد آیکون ها به عنوان امری منطقی شناخته می شود. البته باید این نکته را نیز عنوان کرد که برنامه های مایکروسافت برای آیکونوگرافی جدید به شمار نمی روند.

این احتمال وجود دارد که تعدادی از برنامه های ویندوز10 مجهز به آیکونوگرافی جدید باشند. نسخه  19H1 ویندوز10 نیز در سال جدید میلادی از آیکونوگرافی بهره مند خواهد شد. البته این احتمال نیز وجود دارد که روند بروزرسانی آیکون ها مدت زمان بیشتری به طول بیانجامد. حال باید منتظر ماند و دید مایکروسافت درخصوص نسخه بروزشده ویندوز10 از چه آیکون هایی استفاده خواهد کرد.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *