تعلق4 درصد از سهام اسپاتیفای به سونی

تعلق4 درصد از سهام اسپاتیفای به سونی

4درصد از سهام یک میلیارد دلاری اسپاتیفای در دست سونی

زمانی که اسپاتیفای سهام خود را به صورت عمومی عرضه کرد کمپانی سونی توانست به سودی یک میلیارد دلاری دست پیدا کند که در ازای5.7 درصد از سهام این استارتاپ سوئدی توانسته بود به آن دست پیدا کند.

استارتاپ اسپاتیفای طی روزهای گذشته سهام خود را به صورت عمومی عرضه نموده است و پس از عرضه ی سهام که قیمت پایه ی در نظر گرفته شده برای آن132 دلار بود ارزش هر سهام این استارتاپ موفق شد به140 دلار برسد، به همین دلیل کمپانی های بسیاری به همراه اشخاص و افرادی که در این استارتاپ سرمایه گذاری کرده بودند و قسمتی از سهام این سرویس موسیقی را برای خود داشتند توانستند به سود بالایی دست پیدا کنند.

کمپانی سونی از جمله سرمایه گذارانی است که توانسته از عرضه ی عمومی سهام این سرویس موسیقی به سود بالایی دست پیدا کند. کمپانی ژاپنی سونی به وسیله سرویس موسیقی خود یعنی سونی موزیک توانسته5.7 درصد از سهام اسپاتیفای را برای خود داشته باشد موفق شده بیست درصد از این میزان سهام خود را که 1.14 درصد از مجموع کل سهام سرویس موسیقی اسپاتیفای را در بر می گیرد برای فروش عرضه کرده و در این میان توانسته177 میلیون دلار برای خود به دست بیاورد.

سونی بیانیه ای را انتشار داده که در آن عنوان نموده بود که مبلغی که از فروش سهام کلی خود در اسپاتیفای می تواند تا روزهای واپسین ماه مارس سال جاری کسب کند چیزی در حدود یک میلیارد دلار می باشد. البته کمی بعید و دور از انتظار به نظر می رسد که این کمپانی ژاپنی کل سهام خود را در این سرویس موسیقی سوئدی به فروش برساند به همین دلیل این کمپانی ژاپنی فقط بیست درصد از سهام خود را برای فروش عرضه کرده است که این فروش موجب شده بتواند مبلغی در حدود177 میلیون دلار را به دست بیاورد.

دیدگاهی که این کمپانی ژاپنی در خصوص اسپاتیفای دارد بسیار روشن می باشد و این مساله را می توان از سرمایه گذاری ای که این کمپانی در سرویس موسیقی اسپاتیفای داشته مشاهده نمود. مطمئنا وجود اسپاتیفای به عنوان استارتاپی موفق که سونی در آن سرمایه گذاری نموده است تاثیر بسیار زیادی بر گزارش های مالی این کمپانی در آینده خواهد داشت. علاوه براین به فروش رساندن1.14 درصد از سهام کلی سرویس موسیقی اسپاتیفای سوئدی نیز می تواند تاثیرات بسیار زیادی بر روی گزارش های آینده داشته باشد و در موفقیت سونی در سال های آینده تاثیر گذار خواهد بود و موجب می شود این کمپانی ژاپنی درآمد بالایی را از این طریق به دست بیاورد.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *