تعلق بیشترین سهام موبایل پریمیوم به بلک بری

تعلق بیشترین سهام موبایل پریمیوم به بلک بری

بلک بری و رویای دست یابی به سهم بیشتر از بازار موبایل های پریمیوم

فرانکو ماهیو، به عنوان مدیر ارشد بازرگانی کمپانی بلک‌ بریتصمیم گرفته تا برند بلک ‌بری گوشی های هوشمند را مجددا به میدان رقابت باز گردانده و تولیدات با کیفیت تری را وارد بازارهای جهانی نماید. کمپانی بلک‌ بری موبایل (BlackBerry) یکی از زیر مجموعه های کمپانی چینی TCL می باشد که امتیاز تولید گوشی‌ های بلک ‌بری را از کمپانی اصلی کانادایی بلک ‌بری را به بدست آورده است. این کمپانی علاوه براین موبایل های به صرفه و با قیمت مناسب خود را به عنوان آلکاتل طراحی و تولید نموده و وارد بازارهای جهانی می نماید.

از هنگام آغاز به کار کمپانی بلک ‌بری موبایل در نمایشگاه۲۰۱۷، این زیر مجموعه وظیفه داشته است تا برند بلک ‌بری را به عنوان گزینه ای که کاربردی است احیا خواهد کرد. فرانکو ماهیو چیزی در حدود یک سال است که به عنوان مدیر ارشد بازرگانی در کمپانی بلک‌بری موبایل در حال فعالیت می باشد. ماهیودر خصوص آینده کاری این کمپانی انتظارات بالایی دارد و اهداف خاصی را برای آینده آن در نظر گرفته است. ماهیو در مصاحبه ای که با خبرنگاران داشته در جلسه هیئت نمایندگی که قبل از نمایشگاه ۲۰۱۸ (MWC 2018) ابراز رضایت کرد که کمپانی بلک ‌بری در سال های آینده، سهم سه تا پنج درصدی از بازار گوشی های موبایل پریمیوم را برای خود به دست آورده است.

ماهیو اعلام نموده:

نباید انتظار داشت که کمپانی بلک بری دارای کسب و کار و درآمد بسیار فوق العاده باشد؛ ولی به هیچ عنوان از اینکه حق بلک ‌بری در بازار موبایل های پریموم، مدام زیر یک درصد باشد، رضایت نخواهم داشت. در حال حاضر کمپانی بلک بری، درست به وضعیتی اینگونه دچار می باشد. نیل شاه، به عنوان تحلیل ‌گر مؤسسه‌ ی تحقیقاتی Counterpoint Research احتمال می دهد که بلک‌ بری در فصل چهارم سال‌ قبل فقط۱۷۰٬۰۰۰ گوشی هوشمند به فروش رسانده است.

شاه معتقد می باشد که با در نظر گرفتن مجموع فروش موبایل های هوشمند پرمیوم یا همان تلفن های هوشمندی که دارای قیمت بالاتر از400 دلار هستند معادل۳۲۰ میلیون موبایل در سال گذشته میلادی می باشد، کمپانی بلک‌ بری موبایل برای دست یابی به سهم سه تا پنج درصدی از بازار گوشی های هوشمند باید هر ساله چیزی در حدود۱۰ میلیون گوشی هوشمند را فروخته باشد که این رقم معادل فروش دو تا سه میلیون موبایل هوشمند در هر فصل از سال را شامل می شود.

شاه اعلام کرده است: هم اکنون انجام این کار بسیار سخت و پیچیده به نظر می رسد. انتظارات بیش از حدی که وجود دارد و مبنی بر به دست آوردن سهم سه تا پنج درصدی از بازار گوشی های هوشمند پرمیوم است نشان می دهد اعتماد‌ به‌ نفس کاذبی وجود دارد که در مدیران اجرایی کمپانی TCL و همچنین کمپانی بلک‌ بری موبایل وجود دارد که پس از راه اندازی دوباره برند بلک ‌بری ایجاد شده است.

پس از تغییر در سیاست ‌های این کمپانی اصلی درساخت گوشی های هوشمند آن ها به سمت کسب‌ وکار‌های خدماتی و کارهای نرم‌ افزاری رفتند که سودآوری بیشتری را برای آن ها داشت و می توانستند به درآمد بالایی دست پیدا کنند. با این حال برای اینکه این کمپانی بتواند به به رویای دیرینه خود دست پیدا کند باید مدت زمان زیادی را در انتظار باشد به شرط اینکه این رویا قابل دسترسی بوده و کمپانی بلک بری بتواند در طول سال و هر سه ماه تعداد گوشی های نام برده شده را به فروش برساند.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *