ترفندهایی زیرکانه برای کاربرد بهتر هواوی میت10

ترفندهایی زیرکانه برای کاربرد بهتر هواوی میت10

ترفندهایی زیرکانه برای کاربرد بهتر هواوی میت10

به تازگی کمپانی هواوی در شهر برلین از نسل جدید گوشی های هوشمند خود پرده برداری کرد و آن ها را با نام میت10 و میت10 پرو به همه معرفی نمود. در خصوص این سل از پرچمداران هواوی رابط کاربریEMUI به کار رفته است. استفاده از نسخه پنجم این رابط های کاربری به عنوان یک موفقیت بزرگ در محصولات هواوی به شمار می رفت و با وجود مشکلاتی که داشت و همچنین رفع این اشکالات از سوی هواوی توانست نظر کاربران بسیاری را به خود جلب کند.

میت10

میت10

در نسخه هشتم این رابط های کاربری که در میت10 به کار رفته است هواوی آن را به صورت اختصاصی و بر اساس اندروید8 اوریو گسترش داده و تغییرات بسیاری را در آن ایجاد کرده است که نسبت به نسخه های پیش از خود به روزتر و با عملکرد بهتر دیده می شود.

امکان بازگردانی فایل های پاک شده

اپلیکیشنی که در هواوی میت10 استفاده شده و مدیریت فایل های آن را بر عهده دارد همچون اپلیکیشن های دیگری که برای مدیریت فایل در نظر گرفته شده اند این قابلیت را دارد که فایل های حذف شده را بازگرداند. این اپ تمام فایل ها را در گوشی شما حفظ می کند و در ظاهر شما فکر می کنید این فایل ها پاک شده اند. در صورتی می توانید برای بازگرداندن فایل های خود اقدام کنید که به قسمت Recents رفته و فایلی که حذف کرده بودید را پیدا کنید و مجددا آن را به کار بگیرید.

داک ناوبری و حالت های حرکتی حسگر اثر انگشت

کمپانی هواوی با استفاده از نسخه هشتم رابط کاربری ایموی توانسته قابلیتی را برای کاربر فراهم کند که در قسمت ناوبری بتواند عملکردهای بیشتری را از خود نشان دهد. در قسمت ناوبری شما گزینه های مختلفی وجود دارد که متناسب با سلیقه خود می توانید از آن ها استفاده نمائید. اگر تمایلی ندارید که از کلیدهای ناوبری که به صورت نرم افزار در این مدل از گوشی های هواوی قرار داده شده اند برای جابجایی در منو استفاده کنید توانایی ناوبری می تواند توصیه خوبی را به همراهی حسگر اثر انگشت برای شما داشته باشد.

میت10

میت10

اگر حسگر اثر انگشت میت10 شما فعال باشد با یکبار لمس آن حسگر به عنوان کلیدی برای بازگشت عمل خواهد کرد. اما اگر انگشت خود را بر روی حسگر نگه دارید این حسگر به عنوان کلید هوم برای شما کار کرده و در صورت کشیدن به چپ و راست می تواند اپلیکیشن های اخیر را برای شما باز نماید.

امکانی که این رابط کاربری برای شما به وجود آورده به کارگیری از یک داک دایرهای مانند است که می توان آن را به صورت شخصی درآورد و در میان منوها حرکت داد. اگر انگشت خود را بر روی این داک دایره ای شکل نگه دارید این قابلیت را پیدا می کنید که آن را به هر نقطه ای که بخواهید برده و منتقل کنید. شما می توانید این داک دایر ای را به شکل همزمان با حسگر اثر انگشت نیز مورد استفاده قرار دهید.

امکان تغییر رزولوشن صفحه نمایش

یکی دیگر از امکاناتی که هواوی در مورد گوشی های هوشمند میت10 انجام داده تغییر رزولوشن صفحه نمایش آن است. گوشی هایی که نمایشگر آن ها QHD است نیاز مبرمی به تغییر رزولوشن دارند. رزولوشنی که در اغلب صفحه نمایش ها به کار رفته موجب می شود باتری آن مصرف بسیار زیادی را داشته باشد. کمپانی هواوی برای مصرف بهتر باتری از تکنولوژی تغییر رزولوشن استفاده کرده است و به کاربر این امکان را می دهد که با مراجعه به بخش تنظیمات صفحه نمایش و انتخاب گزینه Screen resolution یکی از سه گزینه پیش روی خود را انتخاب نماید.

میت10

میت10

عکاسی و فوکوس مجدد پس از آن

یکی از امکانات جالب و جذابی که هواوی در مورد دوربین میت10 به کار برده است قابلیت به وجود آوری افکت Wide Aperture می باشد. این افکت به کاربر این امکان را می دهد که پس از عکاسی خود بتواند تصاویر بوکه ایجاد کند. اگر تمایل دارید افکتی اینگونه را در تصاویر خود داشته باشید نخست الزامی است گزینه اشاره شده را به وقت عکس گرفتن فعال نمائید.

فعال کردن قابلیت واید اپرتور موجب می شود عکاسی بینظیر و فوق العاده ای داشته باشید. پس از فعال کردن این گزینه می توانید به گالری مراجعه کرده و تصویر مورد نظر خود را انتخاب نموده و افکتی که مد نظر دارید بر روی تصویر انتخابی وارد کنید. شما می توانید از تصاویری که به وسیله آیکون لنز دوربین در کالری تصاویر شما نشان داده می شوند برای اعمال افکت مورد نظر استفاده کنید و در واقع این امکان تنها برای این تصاویر قابل اجرا می باشد.

میت10

میت10

استفاده از میانبرها در میت10

زمانی که انگشت خود را بر روی اپلیکیشنی که از قبل و به وسیله کمپانی سازنده بر روی گوشی نصب شده اند نگه دارید لیستی از اپلیکیشن هایی که با آن در ارتباط هستند برای شما باز خواهد شد. به عنوان مثال اگر به مدت کوتاهی و فقط در حد یک لمس کردن انگشت خود را بر روی دوربین قرار دهید می توانید وارد این بخش شوید اما اگر مدت بیشتری انگشت خود را بر روی آیکون دوربین نگه دارید می توانید به اپ هایی مانند ضبط ویدئو و همچنین قسمت سلفی دست پیدا کنید. برخی از اپلیکیشن هایی همچون تماس ، کروم جیمیل و همچنین مخاطبان به علاوه اپ های دیگر می توانند از این قابلیت پشتیبانی کرده و با هر بار فشار طولانی مدت شما را به بخش های مرتبط وارد نمایند.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *