تجهیز احتمالی نسل جدید هولولنز به تراشه آرم

تجهیز احتمالی نسل جدید هولولنز به تراشه آرم

هولولنز و استفاده احتمالی از پردازنده آرم در خصوص آن

با توجه به گزارش هایی که به تازگی منتشر شده کمپانی مایکروسافت تصمیم گرفته در خصوص تولید نسل جدید هدست هولولنز به جای استفاده از قطعات سخت افزاری شریک قدیمی خود به سراغ تراشه های ارم رفته و از پردازنده های آرم در هدست های جدید خود استفاده نماید.

نسل جدید هدست هولولنز که ساخت کمپانی مایکروسافت است بر اساس گزارش های دریافتی در حال توسعه می باشد؛ اما اخبار جدیدی در خصوص این هدست واقعیت افزوده منتشر شده که نشان می دهد احتمال دارد تغییرات داخلی مهمی در خصوص آن انجام شود که یکی از مهم ترین این تغییرات بهره مندی از جدیدترین پردازنده رقیب اینتل می باشد. وب سایت ویندوز سنترال گزراشی را ارائه کرده که بر اساس آن کمپانی مایکروسافت قصد دارد پردازنده ای که در حال حاضر در هولولنز به کار برده و ساخت اینتل است با تراشه ی ساخت آرم جایگزین نماید.

تصمیمی که مایکروسافت گرفته به دلایل زیادی می تواند اقدام جالب توجهی محسوب گردد که نخستین آن ها این است که هولولنز2 و یا هر نامی که زمان عرضه خواهد داشت بر اساس پلتفرم رایانه های شخصی همیشه متصلی که مایکروسافت طراحی نموده تولید خواهد شد که البته این مساله احتمالی است و علاوه براین از اتصال نسل چهارم موبایل که به (LTE) شهرت دارد نیز بهره مند می باشد. رایانه های همیشه متصلی که مایکروسافت تولید کرده دسته جدیدی از لپ تاپ های دارنده تراشه ی کوالکام هستند که دارای باتری با عمر بسیار زیاد و ویژگی اتصال به شبکه ی موبایل می باشند و می توان گفت کامپیوترهایی فوق العاده با کارایی بالایی به شمار می روند. تمام این موارد نشان می دهد که تراشه جدیدی که در هولولنز به کار خواهد رفت در حالی که از قدرت بالایی برخوردار است در زمینه مصرف انرژی بسیار کم مصرف است و این مساله به عنوان یکی از مهمترین ویژگی های این دستگاه به شمار می رود.

مایکروسافت در وبلاگ خود در خصوص نسل جدید واحد پردازش هولوگرافیک عنوان کرده است: هولولنز دارای تراشه چندگانه ی سفارشی می باشد که به نام واحد پردازش هولوگرافیک معرفی شده و یا به اختصار HPU نامیده می شود. این تراشه کلیه اطلاعاتی که از سوی حسگرها ارسال می گردند به خصوص سنسور عمقی مدت پرواز سفارشی این کمپانی، دوربین های ردیاب سر، واحد اندازه گیری اینرسیایی و همچنین دوربین مادون قرمز را پردازش خواهد کرد. واحد پردازش هولوگرافیک قسمتی از چیزی است که موجب می شود این هدست به اولین و تنها رایانه هولوگرافیک کاملا مستقل در جهان مبدل گردد.

با توجه به این موارد نسل جدید واحد پردازش هولوگرافیک که در داخل هولولنز2 قرار داده خواهد شد به علت داشتن پردازنده ی کم مصرف آرم دارای قدرت پردازشی بالا و همچنین باتری ای با عمر بسیار بالا می باشد و بدون اینکه به برون سپاری نیازی داشته باشد مسولیت های محاسباتی مانند تشخیص صدا به سرویس های ابری می تواند کلیه محاسبات پیچیده و مشکل را انجام دهد. تمام این موارد موجب می شود تا هولولنز2 به عنوان یک دستگاه فوق العاده پرقدرت واقعیت افزوده شناخته شود و پردازنده جدیدی که در آن قرار داده خواهد شد نیز این قابلیت را دارد توان پردازشی بالایی را برای این دستگاه فراهم نماید.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *