بک لینک ها چه تاثیری در نتایج گوگل دارند؟

بک لینک ها چه تاثیری در نتایج گوگل دارند؟

بسیاری از افراد که در زمینه وب فعالیت می کنند می دانند که خرید بک لینک تاثیر بسیار بدی را روی سئو دارد. اگر شما صاحب یک سایت هستید و می خواهید که سایت شما دارای سئو بسیار خوبی باشد و هم چنین می خواهید جایگاه شما رد ربته بندی های گوگل خوب باشد این را بدانید که خریدن بک لینک ها روش بسیار بدی است و حتی ممکن است سایت شما با مشکلات بسیار جدی دیگری در این زمینه مواجه شود .

در الگوریتم های گوگل از بک لینک به عنوان یک رای مثبت استفاده می شود البته باید این لینک ها را کاربران واقعی به سایت شما داده باشند . هرچه رای های مثبت و یا همان بک لینک های بیش تری در سایت شما وجود داشته باشد این امکان که موفقیت بیش تری را در نتایج گوگل داشته باشید نیز بسیار بیش تر است و از نظر گوگل سایت شما دارای اعتبار و ارزش بیش تری خواهد بود .

در این جا بعضی از کاربران این تصور غلط  را دارند که اگر بک لینک بخرند می تواند گوگل را فریب دهد واما این را بدانید که گوگل نظارت بسیار زیادی را روی بک لینک ها دارد و برای بررسی این مسئله از همه ابزارهای هوش مصنوعی استفاده می کند تا سایت هایی که دارای ارزش کمی هستند در  نتایج اولیه گوگل دیده نشوند.

نحوه تاثیر بک لینک بر نتایج گوگل

اگر بک لینک هایی که دارید مربوط به سایت های معتبری باشد که دارای پیج رنک بالا هستند تاثیر آن نیز در سئوی سایت بسیار بیش تر خواهد بود . همین هم باعث شده است تا از سایت هایی با اعتبار بسیار بالا در سالی های اخیار بک لینک های بسیار زیادی خریداری شود . گوگل نیز با توجه به کلمه هایی که در اطراف این لینک ها یافت می شود موضوع سایت را می فهمد . برای مثال سایت های بسیار زیادی وجود دارند که در صفحه های خود ارجاعاتی به سایت آمازون دارند . در این سایت ها بیش تر در صفحه های ان ها کلمه   Books دیده می شود . شما اگر همین کلمه را در گوگل جست و جو کنید در رتبه دوم بعد از کتابخانه گوگل سایت آمازون دیده می شود و اما برای سایت آمازون به این قدرت و گستردگی کلمه Cars را نمی توان به عنوان یک کلمه کلیدی شناخت زیرا هیچ لینک ورودی خوبی را ندارد .

پس خریدن بک لینک ها تنها زمانی برای سایت شما موثر واقع می شود و می تواند خوب باشد که در زمینه کاری خود از سایت های معتبری استفاده کنید . هم چنین توجه زیادی را به کلماتی ک لینک می شوند و کلمات اطراف آن داشته باشید زیرا آن ها مبنای یک گوگل است برای این که موضوع سایت را مشخص کند .

گوگل چطور می فهمد شما بک لینک خریده اید ؟

برای این که گوگل متوجه این موضوع شود که شما بک لینک خریده اید یا نه راه های بسیار زیادی وجود دارد . از مهم ترین این راه ها تیم گوگل است که کارش تنها رد مورد مبارزه با این موضوع است و تنها در اینترنت به گشت و گذار می پردازد و به دنبال این است تا سایت هایی را که اقدام به خرید بک لینک می کنند را شناسایی کند. اگر شما سایتی را پیدا کرده اید که بک لینک هایی را می فروشد هیچ دلیلی نخواهد داشت تا تیم گوگل نیز آن را نشناسد.

گوگل کاربران را ترغیب می کند تا سایت هایی را که می خواهند از این روش گوگل را فریب دهند را معرفی کنند. اگر گوگل با چنین سایتی مواجه شود باعث خواهد شد تا هم فروشنده و هم خریدار هر دو توسط گوگل جریمه شوند . از جمله معیارهای دیگری که باعث می شود تا گوگل این سایت ها را بشناسد این است که تعداد لینک های ورودی شما در یک بازه زمانی معین و زمینه کاری سایت شما مورد بررسی قرار می گیرد. البته در زمان اخیر و بعد از این که الگوریتم پنگوئن آپدیدت شده است استقاده بسیار زیادی و خارج از عرف از یک عبارت خاص نیز جز تخلفات در گوگل قرار گرفته است .

برای خرید بک لینک باید به نکات زیر توجه کنید :

با این همه صحبتی که در مورد نادرست بودن روش خرید بک لینک بوده است اگر باز هم می خواهید از این روش استفاده کنید بهتر است به نکات زیر توجه کنید :

1-بک لینک ها را در فاصله های زمانی زیاد و به صوت جدا جدا بخرید .

2-با صاحب سایت به صورت مستقیم تماس داشته باشید و با واسطه ها در این میان کار نکنید.

3-فقط از سایت هایی استفاده کنید که با زمینه کاری شما در ارتباط اند .

4-به جای این که در سایت خود از تبلیغات متنی استفاده کنید از تبلیغات محتوایی و یا مطالب اختصاصی در این زمینه استفاده کنید .

5-به جای این که بک لینک بخرید و در همه صفحه های سایت تبلیغ کنید لازم است تا در یک و یا چند صفحه به خصوص تنها تبلیغات خود را داشته باشید.

6-نسبت کل لینک هایی را که خریداری کرده اید به کل لینک های ورودی کم تر از ده درصد بوده است .

بک لینک

اشتباهاتی که در خرید بک لینک ها نباید انجام شود؟

سایت های بسیار زیادی در اینترنت وجود دارند که به خرید و فروش بک لینک ها می پردازند این سایت ها را تنها با یک سرچ ساده می توانید پیدا کنید . در این زمینه اگر آگاهی لازم را نداشته باشید ممکن است به صورت کلی سئوی سایت خود را نابود کنید . اشتباهات زیر را در سئوی سایت نباید انجام دهید :

1-خرید بک لینک های ارزان قیمت : اگر در اینترنت بک لینک هایی را یپدا کردید که بسیار ارزان هستند بدانید که کیفیت بسیار پایینی دارند . با ارزان بودن بک لینک ها بیش تر افراد از همان فضایی که درآن هستید استفاده می کنند و این باعث می شود تا تعداد لینک ها بیش تر شده و اعتباری که به هر سایت وارد می شود نیز بیش تر خواهد شد.

2-خرید بک لینک های انبوه : نکاتی که در مورد بک لینک های ارزان وجود دارد در این جا هم درست است . اگر لینک هایی را که در سایت خود می گذارید در یک بازه زمانی کوتاه زیاد باشد باعث می شود تا گوگل متوجه غیرطبیعی بودن آن ها شود .

3-بک لینک های رایگان : از بدترین روش هایی که در لینک سازی خارجی استفاده می شود استفاده از بک لینک های رایگان است. لینک های رایگان را به هیچ عنوان جدی نگیرید و اصلا از آن ها استفاده نکنید .

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *