بررسی گلکسی اس 10 سامسونگ

بررسی گلکسی اس 10 سامسونگ

بررسی تمام شایعاتی که در مورد گلکسی اس 10 سامسونگ وجود دارد

در این مطلب قصد داریم  به بررسی همه ی شایعات، اخبار و جزئیات موبایل های خانواده گلکسی اس10 سامسونگ (Samsung Galaxy S10) که شامل موبایل های گلکسی اس 10، اس10 پلاس و اس10 لایت می باشد بپردازیم.

شکی نیست که نسل جدید تلفن های همراه سامسونگ در دست توسعه می باشد. هر چند از موبایل های خانواده گلکسی اس10 سامسونگ سه نمونه اس 10، اس 10پلاس و اس10 لایت مورد تأیید قرار گرفته اند و هدف ما در این مطلب این است که به بررسی تعداد زیادی از اخبار به بیرون نفوذ پیدا کرده، شایعات و هر چیزی از این موبایل می ‌دانیم بپردازیم.

گرچه هنوز خیلی زود است، ولی ما مشخصات زیادی را از این تلفن های همراه سال2019 به دست آورده ‌ایم که در این مطلب به شما ارائه خواهیم کرد. پیش از هر چیز انتظار داریم سامسونگ گلکسی اس10 در سه مدل متنوع عرضه شود.

مدل اقتصادی گلکسی اس 10 با کد نام Beyond 0:

  • اسکنر اثر انگشت کناری
  • دوربین سلفی تک لنزی
  • صفحه نمایش5.8 اینچی تخت
  • دوربین تک لنزی
  • گلکسی اس10 با کد نام Beyond 1:
  • اسکنر اثر انگشت پایین صفحه
  • دوربین دوگانه پشتی (معمولی، تله فوتو)
  • صفحه نمایش خمیده6.1 اینچی
  • دوربین سلفی تک لنزی
  • گلکسی اس10 پلاس با کد نام Beyond 2:
  • اسکنر اثر انگشت زیر صفحه
  • دوربین پشتی سه گانه (معمولی، تله فوتو، عریض)
  • صفحه نمایش6.44 اینچی خمیده
  • دوربین سلفی دوگانه

طراحی

استفاده از طراحی تمام شیشه‌ ای تلفن های همراه در حال گسترش است و سامسونگ هم به احتمال زیاد قصد دارد از این شیوه طراحی فاصله بگیرد. به این ترتیب تصور می ‌شود تلفن های همراه خانواده گلکسی اس10 از همان طراحی شیشه‌ ای که در موبایل های سری گلکسی اس 8، اس9 و نوت8 (و به احتمال زیاد نوت9 آینده) استفاده شده، بهره ‌مند خواهد بود.

نسبت ابعاد صفحه به بدنه

در شرایطی که همان اول این احتمال می رفت که موبایل های سری گلکسی اس9 از نسبت اندازه مناسب تری نسبت به اس8 برخوردار خواهند بود، ولی در نتیجه این نسبت فقط به اندازه0.1 درصد افزایش داشت. بنابراین،‌ ما حرف و حدیث هایی را می ‌شنویم که از افزایش قابل توجه نسبت اندازه در موبایل های خانواده گلکسی اس10 را می ‌دهد. قبول می ‌کنید یا نه، گلکسی اس9 هم اکنون یکی از اصلی ‌ترین دیوایس‌ های بازار محسوب می شود که می ‌تواند با آیفون ایکس و دیگر گوشی‌ های مجهز به صفحه نمایش کم حاشیه رقابت کند، به این ترتیب تردیدی نداریم که S10 هم این جریان را ادامه خواهد داد.

اسکنر اثر انگشت

اکنون قصد داریم در خصوص اسکنر اثر انگشت توضیحاتی دهیم. هر سه نمونه از محصولات خانواده گلکسی اس10 سامسونگ به یک سنسور امنیتی بیومتریک مجهز خواهند بود، ولی به نظر می رسد این سنسور در هر کدام از آن ها متفاوت خواهد بود. نمونه پایه5.8 اینچی احتمالاً به یک اسکنر معمولی مجهز خواهد بود که در کنار گوشی،‌ دقیقاً زیر کلید پاور قرار دارد. این یک رویکرد مشابه با اعضای خانواده اکسپریا زد5 سونی است.

نمونه6.1 اینچی و6.44 اینچی هم به یک اسکنر اثر انگشت زیر صفحه، چیزی مانند آن چه که در تلفن همراه چینی ویوو نکس شاهد بودیم، تجهیز خواهند شد. این گونه به نظر می آید که سال2019 بالاخره شاهد فراگیر شدن این تکنولوژی هستیم و چقدر خوب می شود که سامسونگ از آن در موبایل های پرفروش سری گلکسی اس خود هم استفاده کند.

مقاومت در برابر آب

هنگامی که شما موبایل خود را در مقابل نفوذ آب مقاوم کنید، دیگر به عقب بر نخواهید گشت. بازگشت تأییدیه IP68 برای مقاومت در مقابل نفوذ آب، گرد و غبار با موبایل های خانواده گلکسی اس10 سامسونگ یک مسئله مهم خواهد بود.

صفحه نمایش

همان گونه که قبل از این ذکر شد، هر سه نمونه از تلفن های همراه خانواده گلکسی اس10 سامسونگ اوایل سال آتی رونمایی خواهند شد. مدل اکونومی به صرفه ‌تر از یک صفحه نمایش5.8 اینچی بدون لبه‌ های منحنی و شبیه به گوشی‌ های معمولی بهره می ‌برد. گرچه وضوح +Full HD یا +QHD خوب هستند، ولی به عقیده ما سامسونگ نمونه اول را به دلیل کنترل قیمت نهایی موبایل جدیدش انتخاب خواهد کرد. از لحاظ نسبت اندازه این صفحه نمایش18.5:9 بوده و باز هم از نوع Super AMOLED خواهد بود.

نمونه اصلی گلکسی اس 10 به یک صفحه نمایش6.1 اینچی Super AMOLED مجهز خواهد بود که در دو طرف به صورت خمیده است و شبیه پرچمداران نسل کنونی سامسونگ، از وضوح +QHD برخوردار می باشد. همان گونه که پیش از این اشاره نمودیم، خبر مهم حضور یک اسکنر اثر انگشت است که قرار است برای اولین بار در یک محصول سامسونگ، یک محصول پر فروش دنیا مورد استفاده قرار گیرد.

بالاخره، نسخه گلکسی اس10 پلاس است که از یک صفحه نمایش6.44 اینچی دو طرف خمیده Super AMOLED با وضوح +QHD و نسبت ابعاد18:9 بهره خواهد برد. این تلفن همراه هم همانند گلکسی اس10 به یک اسکنر اثر انگشت زیر صفحه مجهز خواهد شد.

سخت افزار

طبق معمول، علاقه مندان انتظار دارند همه ی مدل های گلکسی اس10 از تراشه ‌های متفاوتی نسبت به مکان زندگی آن ها استفاده کنند. نمونه ‌ی آمریکایی از یک تراشه کوالکام استفاده می کند، در حالی که نمونه جهانی تلفن های همراه خانواده گلکسی اس10 از تراشه سری اگزینوس بهره ‌مند خواهند شد.

بر مبنای شایعات، از تراشه اسنپدراگون855 کوالکام برای تولید نمونه آمریکایی این موبایل ها استفاده خواهد شد. در حالی که این تراشه تا به امروز به صورت رسمی معرفی نشده است، ولی یک محصول سونی اخیراً مجهز به آن در بنچمارک‌ ها مشاهده شده است که مشخص کننده به روزرسانی هایی نسبت به مدل اسنپدراگون845 هستند. ‌اسنپدراگون855 موفق به ثبت رکورد3033 در آزمون تک هسته ‌ای و10992 در آزمون چند هسته ‌ای شده است.

این نتیجه ها در واقع بهتر از امتیازات به دست آمده از اسنپدراگون845 و A11 Bionic اپل در بنچمارک Geek bench بوده است. ولی یک مرتبه دیگر باید عنوان کنیم که احتمال تقلبی بودن این نتایج وجود دارد. از طرف دیگر، تراشه ‌ی قدرتمند نمونه جهانی موبایل های خانواده گلکسی اس 10 هم اگزینوس9820 است. پردازنده گرافیکی استفاده شده در این تراشه تواید خود کمپانی سامسونگ نیست، ولی سامسونگ در آینده قصد دارد این پردازنده را هم تولید کند. عنوان شده است که پردازنده گرافیکی ARM Mali G76 در این محصول قرار خواهد داشت.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *