با فناوری ارتباطی NFC بیشتر آشنا شوید

با فناوری ارتباطی NFC بیشتر آشنا شوید

با فناوری ارتباطی NFC بیشتر آشنا شوید

گوشی های موبایل در این روزها به همراه بی چون و چرا برای اکثر انسان ها تبدیل شده است که هر از گاهی این احساس را می کنیم که زندگی با نبود این جعبه های کوچک بی روح و دشوار می شود. شاید این گوشی های موبایل هوشمند مهم ترین گزینه فناوری زندگی مان باشند، اصلاً به همین علت هم تلاش داریم در عرصه موبایل در فناوری های روز همراه شویم و همچنین این که انسان ها هم در این ایام همراه با گوشی های موبایل شان هوشمند شده اند.

این موبایل های نسل جدید توانایی ها و امکانات زیادی را در اختیار ما گذاشته اند که در واقع در اکثر موارد انجام کارهای روزمره را آسان تر می کنند. ارتباطات وایرلس از دارای اهمیت ترین این امکانات می باشند. پس از امکانات عادی بلوتوث ، GPS و Wi-Fi که اکثریت ما کار با آن ها را به تعداد دفعات زیاد تجربه کرده ایم، این روزها NFC هم با پا به عرصه گذاشتن موبایل های هوشمند کم کم به این لیست اضافه می شود. این در حالی است که بیشتر ما در رابطه با NFC و قابلیت های آن شنیده ایم ، ولی خوب است بدانید که این فناوری ارتباطی ، امکانات مختلف دیگری هم در اختیار دارندگان این موبایل ها قرار می دهد.

فناوری ارتباطی

فناوری ارتباطی

NFC چیست؟

در واقع NFC ارتباط دایره ای نزدیک یا با برد کم است با کلکسیونی از استانداردها (پروتکل هایی جهت ارسال و دریافت اطلاعات ) برای گوشی های موبایل یا دستگاه های هوشمند که فرصت برقرار کردن ارتباط بین این دستگاه ها را از راه کم کردن فاصله ، در فاصله ای کم میان صفر تا 5سانتی متر را مهیا می سازد. در واقع این فناوری ارتباطی رد و بدل کردن اطلاعات را با راه حلی آسان تر و راحت تر از ارتباطاتی مانند WiFi فراهم می سازد. البته پیش از هر چیزی این را باید بدانید که گوشی های موبایل یا هر دستگاهی که استفاده می کنید مجهز به فناوری NFC می باشد یا نه.

مورد استفاده های NFC شامل تبادل اطلاعات، پرداخت های الکترونیک در فواصل کوتاه مانند تماس نزدیک دو موبایل و راحت تر کردن راه اندازی بلوتوث و WiFi است. برای این که گوشی هوشمند شما بتواند با موبایل هایی که دارای NFC هستند ارتباط برقرار کند ، می بایست از تراشه NFC برخوردار باشد. فناوری NFC بر پایه «شناسایی فرکانس رادیویی» (RFID) ساخته شده است که به یک سیستم این امکان را می دهد که به یک سیستم دیگر موج های رادیویی ارسال نماید و پس شناختن همدیگر اطلاعات لازم را رد و بدل کنند.

فناوری ارتباطی

فناوری ارتباطی

شاید قابل اهمیت ترین دلیل های استفاده از این فناوری صرف شدن فوق العاده کم انرژی و داشتن امنیت خوب آن می باشد. اگر شخصی از راه NFC خواسته باشد به دستگاه شما وارد شود یا در ارتباط NFC موبایل شما با موبایل دیگر اختلالی ایجاد نماید، باید دستگاه خود را خیلی به دستگاه شما نزدیک نماید که این کار توجه شما را جلب خواهد کرد و این امکان را از بین خواهید برد.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *