باتری های لیتیوم سولفور جایگزین احتمالی یون لیتیوم ها خواهند شد

باتری های لیتیوم سولفور جایگزین احتمالی یون لیتیوم ها خواهند شد

جایگزینی احتمالی باتری های لیتیوم سولفور به جای لیتیوم یون

باتری هایی که متشکل از لیتیوم سولفور هستند در مقایسه با باتری های لیتیوم یونی دارای مزایای بسیار زیادی می باشند اما پیش از آن که به صورت وسیع مورد استفاده قرار بگیرند باید مشکلاتی را که در خصوص آن ها وجود دارد از میان برداشت.

باتری های لیتیوم سولفور از باتری های جدیدی می باشند که در طول انجام تحقیقات متنوعی توانسته اند توسعه پیدا کنند. این نوع از باتری ها به علت داشتن تراکم بالا در انرژی از لحاظ تئوری در اندازه های کاربردی کوچک و بزرگ می توانند یکی از گزینه های احتمالی و برنده باشند.

این نوع از باتری ها نیز دارای مشکلاتی هستند که باید پیش از آنکه وارد عرصه کاربردی شوند این معایب و مشکلات بر طرف گردند. یکی از مهم ترین مشکلاتی که این نوع از باتری ها دارند رسانایی ضعیف آن ها می باشد و از سوی دیگر نمی توانند انرژی را به میزان کافی بازدهی نمایند. باید این نکته را نیز عنوان کنیم که این خطاهای کوچک به دلیل واکنش ها شیمیایی می باشد که در داخل باتری ایجاد می شود. چرا که باتری به وسیله اتم های لیتیومی که در میان دو الکترود باتری وجود دارد و به وسیله الکترولیتی که موجب جدایی آن ها می شود شارژ می گردد. برای از میان برداشتن این مشکلات می توان سولفیدهای رسانای فلزی را افزود که این سولفیدها عبارتند از: سولفید مس و سولفید تیتانیوم و همچنین سولفید آهن که به الکترود سولفور افزوده خواهند شد و همین مساله موجب می شود تا مشکلاتی که این نوع از باتری ها دارند به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.

با این وجود هر کدام از سولفیدهای فلز زمانی که در باتری های لیتیوم سولفور افزوده شوند رفتاری خاص و متفاوت از دیگر سولفید ها بروز خواهند داد. دانشمندان و محققان برای اینکه این رفتارهای مختلف را بتوانند بهتر درک کنند باید واکنش های پیچیده ای که در زمینه شارژ و تخلیه شارژ باتری وجود دارد را به صورت دقیقی بررسی نمایند که خود این مساله به عنوان یک چالش مهم شناخته می شود.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *